Gå til innhold

"Vesle deg"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Daten min har ved flere anledninger sagt "vesle deg", "vesle *navnet mitt*", "du er litt sånn petite"... Går det på at han synes jeg er liten i størrelse, eller at han synes jeg er liten og pinglete (personlighet)?  

Anonymkode: 6971d...a1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er liten av størrelse er det sikkert det han mener.

Anonymkode: 1020a...1d6

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er liten av størrelse er det sikkert det han mener.

Anonymkode: 1020a...1d6

Jeg 163 cm høy og normalt bygd/slank (strl S), men pga. store pupper sliter jeg med å føle at jeg er liten... Derfor føler jeg liksom ikke at jeg automatisk passer som "petite". 

Skrevet

Du er liten ja 

Anonymkode: 48108...a6c

• Liker 6
Skrevet

Lille deg , vesle deg er typisk hersketeknikk. 

Anonymkode: a22d5...be4

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lille deg , vesle deg er typisk hersketeknikk. 

Og er du liten. Er det det vel neppe et kompliment?

Skrevet

He he min kjæreste har også sagt/skrevet sånn til meg "lille du" osv i en helt klar fysisk betydning. Nå er jeg 180 cm og over 80 kg så det å kalle meg lille og vesle blir noe komisk. Men oppfatter det litt som et utrykk noen menn bruker ovenfor noen de vil beskytte. Altså positivt.

Anonymkode: b6b88...fcd

• Liker 6
Skrevet

Er nok ment som koseprat, du er petite eller nett, det er jo bare fint. Men om du føler det ikke er noe hyggelig synes jeg du skal si i fra. 

Anonymkode: 6b214...2bb

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

He he min kjæreste har også sagt/skrevet sånn til meg "lille du" osv i en helt klar fysisk betydning. Nå er jeg 180 cm og over 80 kg så det å kalle meg lille og vesle blir noe komisk. Men oppfatter det litt som et utrykk noen menn bruker ovenfor noen de vil beskytte. Altså positivt.

Og absolutt ikke i en hersketeknikk sammenheng som noen over skriver. Så kommer an på konteksten det blir sagt i. 

• Liker 4
Skrevet

Kjæresten min kaller meg "lille", og jeg er 172 :P Aldri følt meg liten for å si det sånn!

Spurte han ganske kjapt om han mente at det er fordi jeg er mindre enn han rent fysisk (han er over 180 og ganske muskuløs), for å vite om han mente str eller å uten å mene det si noe nedverdigende. Han tenker kun på at jeg er lavere/mindre/spedere bygd enn han :) Syns det er hyggelig, men var greit å få avklart det :P

Anonymkode: a4f5b...f39

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg 163 cm høy og normalt bygd/slank (strl S), men pga. store pupper sliter jeg med å føle at jeg er liten... Derfor føler jeg liksom ikke at jeg automatisk passer som "petite". 

Du er liten, bare ikke der det teller 😎

Han bruker det nok fordi han synes det er søtt og passer til deg siden du er mindre(?) enn han. Han mener ingenting vondt med det, men hvis du ikke liker det er det jo bare å si ifra og gjerne komme med alternativer?

Anonymkode: 300d9...8ee

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, enig med den samtidig som jeg mener at hun er søt. Akkurat motsatt av damer som kaller den store sterke mannen for «bamsen» osv.

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten min kaller meg noen ganger «lille venn». Jeg kan godt forstå at det, hvis man ikke ser konteksten, kan virke både nedlatende og som en hersketeknikk. Men jeg er ganske liten (sammenliknet med ham), og det er bare ment som koseprat. Jeg kjenner han jo godt nok til å vite at han aldri ville si noe slikt for å såre meg eller bruke det som en hersketeknikk. 

Anonymkode: be051...0fe

• Liker 2
Skrevet

Det kommer helt an på konteksten det blir sagt i, men mest sannsynlig mener han bare at du er liten og søt. En slags måte å fremheve at han er en stor sterk mann

Anonymkode: abbae...09b

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min kaller meg "lille", og jeg er 172 :P Aldri følt meg liten for å si det sånn!

Spurte han ganske kjapt om han mente at det er fordi jeg er mindre enn han rent fysisk (han er over 180 og ganske muskuløs), for å vite om han mente str eller å uten å mene det si noe nedverdigende. Han tenker kun på at jeg er lavere/mindre/spedere bygd enn han :) Syns det er hyggelig, men var greit å få avklart det :P

Anonymkode: a4f5b...f39

172 er ikke akkurat høyt så for han er du «lille» ja!

Anonymkode: 85641...fda

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for innspill! Jeg har ikke tenkt på det alternativet, men det stemmer nok at det har noe med "beskyttelsesinstinktet" å gjøre. Han er veldig beskyttende generelt. Og så er han større enn meg, ja.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Catalina Culès skrev:

Det er hersketeknikk.

Så hvis man sier det til kjæresten sin, så er det hersketeknikk? :klo: kjæresten min sa ''god natt, lille venn. Jeg elsker deg" før han la seg, skjønner jo nå at det tydeligvis er makt, da. 

Jeg syns det kommer helt an på konteksten, jeg. 

Anonymkode: c48e7...519

• Liker 5
Skrevet

Jeg er 170cm, typen min kaller meg "smurfen min" eller "dvargen" så ehh..

Anonymkode: ceef4...09f

Skrevet

Vanskelig å si men er det bare det så er det vel fordi han ser på deg som fysisk liten og søt , men er det flere sånne momenter så kan det være noe han sier for å få deg til å føle deg liten og maktesløs sånn at han får mer makt over deg

Anonymkode: 38f10...e91

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...