AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Føler jeg ikke er verdt noenting. Har vært kjempesliten, ikke vært flink å vaske hus og kanskje litt irritabel uten gyldig grunn. Forstår alt det. Men idag har jeg ikke fått noenting morsdagen! Ikke en «gratulerer» engang. Som om dagen idag ikke eksisterer. Muligens jeg ikke har fortjent dette, men jeg er så lei meg idag. Han kunne i det minste vise litt oppmerksomhet til meg akkurat denne dagen... Anonymkode: c7c70...809 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Vet han at du ønsker det? Min mann bryr seg ikke om farsdagen i det hele tatt og synes det er tull. Hvis jeg hadde andre tanker om morsdagen måtte jeg nok ha sagt tydelig ifra, ellers ville han trodd det ikke spilte noen rolle for meg heller. Kanskje din mann også er sånn? Anonymkode: fa0b7...ed2 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 Det er én dag i året. Du er helt sikkert bra nok. Anonymkode: bbc36...c64 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet han at du ønsker det? Min mann bryr seg ikke om farsdagen i det hele tatt og synes det er tull. Hvis jeg hadde andre tanker om morsdagen måtte jeg nok ha sagt tydelig ifra, ellers ville han trodd det ikke spilte noen rolle for meg heller. Kanskje din mann også er sånn? Anonymkode: fa0b7...ed2 Jeg har ikke sagt noe ang morsdagen direkte, men alle synes vel det er hyggelig å bli husket på. Selv om på sånne «tullete» dager som dette. Anonymkode: c7c70...809 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 Jeg vet at jeg blir satt pris på, men mors-og farsdag står virkelig ikke på radaren. Tror ikke mann og barn vet at det er morsdag i dag engang. Anonymkode: e618e...3d9 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #6 Skrevet 10. februar 2019 Du må jo si fra om du vil ha noe ut av dagen. Forventer du blomster og gaver både morsdag-valentine-bursdag-jul-årsdag-bryllupsdag? Det kan bli i overkant for de fleste, så greit å ta en god prat om hvilke dager som betyr noe for deg, i stedet for å sitte stille og vente på at han skal forstå. Anonymkode: c9e2c...c24 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må jo si fra om du vil ha noe ut av dagen. Forventer du blomster og gaver både morsdag-valentine-bursdag-jul-årsdag-bryllupsdag? Det kan bli i overkant for de fleste, så greit å ta en god prat om hvilke dager som betyr noe for deg, i stedet for å sitte stille og vente på at han skal forstå. Anonymkode: c9e2c...c24 Det er jo hele poenget at man burde ikke si ifra! Det burde komme naturlig. Ellers er det ikke noe kjekt. Vil ikke tvinge noen til å gi meg gaver og blomster, vil de ikke gjøre det av egen vilje så er det bare sånn. Anonymkode: c7c70...809 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #8 Skrevet 10. februar 2019 Har dere gjort noe ut av morsdag/farsdag tidligere da? Anonymkode: 62af9...740 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #9 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo hele poenget at man burde ikke si ifra! Det burde komme naturlig. Ellers er det ikke noe kjekt. Vil ikke tvinge noen til å gi meg gaver og blomster, vil de ikke gjøre det av egen vilje så er det bare sånn. Anonymkode: c7c70...809 Men ingen er tankelesere. Jeg ønsker ikke valentinefeiring overhodet (tulledag), synes gaver er forbeholdt jul og bursdag (høyt nok forbruk), og synes det er veldig koselig å bli dullet litt med morsdagen. Mannen min kan da ikke bare "naturlig" forstå dette. Derfor nødvendig med kommunikasjon. Anonymkode: c9e2c...c24 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #10 Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere gjort noe ut av morsdag/farsdag tidligere da? Anonymkode: 62af9...740 Ja, jeg har alltid husket på han på farsdag! Selv om det så langt har bare vært 2 av dem. Anonymkode: c7c70...809 1
ValarMorghulis Skrevet 10. februar 2019 #11 Skrevet 10. februar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt noe ang morsdagen direkte, men alle synes vel det er hyggelig å bli husket på. Selv om på sånne «tullete» dager som dette. Anonymkode: c7c70...809 For min del ønsker jeg ikke noen som helst oppmerksomhet på spesielle dager, synes det er totalt unødvendig og bortkastet å bruke tid og energi på. Så nei, alle synes ikke det er hyggelig å bli husket på på slike dager. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo hele poenget at man burde ikke si ifra! Det burde komme naturlig. Ellers er det ikke noe kjekt. Vil ikke tvinge noen til å gi meg gaver og blomster, vil de ikke gjøre det av egen vilje så er det bare sånn. Anonymkode: c7c70...809 Han kan ikke lese tankene dine. Sannsynligvis tror han ikke denne dagen er noe viktig for deg heller. Jeg har mange venninner med barn som gir blanke f.. i morsdagen, og har sagt klart ifra at de ikke ønsker at det skal gjøres noe spesielt utav dagen. Du behøver ikke tvinge han til det, men det er ikke feil å gi han en liten pekepinn på at det hadde vært koselig med litt ekstra oppmerksomhet på morsdagen. 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #12 Skrevet 10. februar 2019 Morsdagsgave skal jo være fra barn. Kanskje du får noe til valentins. Anonymkode: 357aa...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #13 Skrevet 10. februar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler jeg ikke er verdt noenting. Har vært kjempesliten, ikke vært flink å vaske hus og kanskje litt irritabel uten gyldig grunn. Forstår alt det. Men idag har jeg ikke fått noenting morsdagen! Ikke en «gratulerer» engang. Som om dagen idag ikke eksisterer. Muligens jeg ikke har fortjent dette, men jeg er så lei meg idag. Han kunne i det minste vise litt oppmerksomhet til meg akkurat denne dagen... Anonymkode: c7c70...809 Skjønner deg veldig godt jeg. Det hadde ikke kostet han mye å fikse frokost på senga, kake og en blomsterbukett eller noe... 😔 Anonymkode: 5eada...6fe 1
Gjest BearMama Skrevet 10. februar 2019 #14 Skrevet 10. februar 2019 Menn er ikke tankelesere. Om du ønsker å få oppmerksomhet på en dag så minn han på det i forkant. Jeg husker knapt min egen bursdag...
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #15 Skrevet 10. februar 2019 Han? Er det mannen din du mener eller sønnen din? Anonymkode: 66c13...7bb 3
Million Skrevet 10. februar 2019 #16 Skrevet 10. februar 2019 Jeg visste ikke at det var morsdag engang, jeg. Har en voksen sønn boende hjemme, og han ser ikke ut til å vite det heller. Bryr meg egentlig ikke om sånne dager. Klarte aldri å huske farsdagen heller, da jeg var gift. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #17 Skrevet 10. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han? Er det mannen din du mener eller sønnen din? Anonymkode: 66c13...7bb Det samme tenkte jeg! Skjønner ikke greia med å gi morsgave til sin kone. Syns sånne dager er oppskrytt og unødvendige i utgangspunktet, men hvis man først skal gi noe, så gir man til sine EGNE foreldre. Anonymkode: 5d444...099 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #18 Skrevet 10. februar 2019 Tror jevnt over kvinner er mer opptatt av slikt enn menn. Anonymkode: cd584...736 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #19 Skrevet 10. februar 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morsdagsgave skal jo være fra barn. Kanskje du får noe til valentins. Anonymkode: 357aa...6b6 Dette! Anonymkode: 9e3ed...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #20 Skrevet 10. februar 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morsdagsgave skal jo være fra barn. Kanskje du får noe til valentins. Anonymkode: 357aa...6b6 Hjertens enig, men ser mer og mer av at folk tagger partneren sin på facebook, skryter av hvor god far/mor er og med bilde av blomster og (relativt dyre) gaver. Handelsstanden jubler selvsagt. Anonymkode: 5d444...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå