Gå til innhold

Effektive rumpeøvelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har et effektivt treningsprogram for rumpe? Føler jeg ender opp med å gjøre de same øvelsene hver gang, og trenger litt inspirasjon på ulike øvelser som dere syns er effektive! 

Anonymkode: 020f7...933

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hip thrusts, glute bridges, utfall, knebøy og rumensk eller sumo markløft er mine absolutt favoritter. Jeg gjør i hvert fall 2 av disse øvelsene hver økt, etterfulgt av isolasjonsøvelser (cable kickbacks og cable pull-throughs er knall for rumpa!). Om du bytter øvelser for ofte, vil du ikke kunne øke vekter like ofte i base-øvelsene, og det er progressive overload (øke vekter, reps/sett eller intensitet) som bygger muskler. 

• Liker 2
Skrevet

Mange overdriver, det viktigste er at du gjør det regelemssig. 2-3 ganger i uken. Ikke varier for mye.

Du kan jo starte med å liste opp ditt treningsprogram, hvor ofte du trener etc. Hvor mye du VIL trene.

Anonymkode: 9b23c...8c8

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Phoebe Buffay skrev:

Hip thrusts, glute bridges, utfall, knebøy og rumensk eller sumo markløft er mine absolutt favoritter. Jeg gjør i hvert fall 2 av disse øvelsene hver økt, etterfulgt av isolasjonsøvelser (cable kickbacks og cable pull-throughs er knall for rumpa!). Om du bytter øvelser for ofte, vil du ikke kunne øke vekter like ofte i base-øvelsene, og det er progressive overload (øke vekter, reps/sett eller intensitet) som bygger muskler. 

Forfriskende godt forklart, til dette forumet å være! 

• Liker 1
Skrevet

Sånn her: h07147.gif

Anonymkode: ac556...4c9

• Liker 2
Gjest Lilli My
Skrevet

Økt A: Markløft (5x5), good mornings (3x8), goblet squat (3x8)

Økt B: Hip thrust (4x8), ettbeins markløft (3x8 på hvert bein), beinpress (4x8)

Legger inn spensthopp innimellom.

Trener 3-4 ganger i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...