Gå til innhold

Hei. Noen som har erfaring med å bo i Holmestrand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Familie med skolebarn vil flytte østover. Har funnet hus i Holmestrand som vi vil ha, MEN så leser jeg mye negativt om Holmestrand. Andre på KG og andre steder skriver det er en bygd med mye drit og utestenging av nye tilflyttere. At de grupperer seg med folk som er vokst opp der.Og ser rart på tilflyttere. Glor på deg på butikken. Og snakker ikke med deg. Typisk bygemiljø med mye dritt. 

Stemmer dette?Kjenner jeg ble veldig skeptisk no :(

Hvordan er det å bo der?

Hvilke type folk bor der?

Er det mest norske eller innvandrere/flyktinger,barn,eldre, familier,studenter?

Er det fritidsaktiviteter?

Noe å finne på der?

Både sommer og vinter?

Er folk hyggelige?

Hvordan er det med kollektivtilbudet? 

Hvordan er skolen?

Leste noe om den var råtten,sopp, ig burde legges ned(Klevierud). Stemmer dette eller skal de ordne den? Hvordan er barna og de ansatte på skolen?

Er det godt miljø?

Ikke mobbing?

Takker for alle svar. Både negativt og positivt :)

Anonymkode: a19d2...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde der i to år med min nyfødte. Jeg kjenner ikke så mange der, men synes folk generelt er veldig hyggelige. Barnefamilier har det nok fint der, selv om "alle kjenner alle". Litt vanskelig å bo der uten bil,  da det er ganske dårlig kollektivtilbud og buss/tog ikke samsvarer. De har kun en Cubus der, så man må kjøre til Drammen/Horten/Tønsberg for å handle.

Oppe på Gullaug er det fint, idyllisk og rolig. Nede i byen er det flott på sommeren, stor badeplass. Det er jo en sommerby. Mitt inntrykk var at det er mye alkohol/rus nede i byen. Men det legger man vel lite merke til om man bor oppe på Gullaug.

Anonymkode: dd50a...6ce

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innflytter og kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsen din. 

Det er ingen rikmannskommune. Det vil si, det er en del som har greit med penger, men det er også en del som går på NAV. Ergo er ikke kommuneøkonomien så bra. Særlig mye innvandrere vil jeg ikke si at det er egentlig. Enkelte områder i Holmestrand er tettpakket med pensjonister, mens andre områder er for småbarnsfamilier. Slik er det over alt. 

Det er mye snø på fjellet der, med de fordeler og ulemper det medfører. Alle barn fra 5.-7. klasse får gratis årskort i slalombakken, og det er veldig bra selv om bakken ikke akkurat er voldsomt fantastisk. Det er ellers godt med skiløyper i nærområdet. Det pågår kommunesammenslåing, og forhåpentligvis kan det gi litt mer liv i kommunen i forhold til barn og unge. En ungdomsklubb hadde gjort seg for de som ikke liker å bevege seg. 

Du kommer ikke til å henge mye på byens utesteder tror jeg. Der er det litt rart å komme når man er utenbys fra. Småharry rett og slett. Men et par greie spisesteder har man. Folkene ellers på butikken og sånt er veldig hyggelige. 

Kollektivtilbudet vil avhenge helt av hvor du bor. 

Det er flere barneskoler og en ungdomsskole. Ungdomsskolen har vært drit før, men blitt ganske bra nå. Barneskolene er litt varierende. Personlig ville jeg bosatt meg slik at jeg havnet i skolekretsen til Ekeberg. Hørt utrolig mye positivt om den selv om jeg ikke har barn selv. Kleiverud er et fint område å bo i, men skolen der er falleferdig. Den skal liksom bygges ny, men når det skjer er ikke godt å si. Det har vært en del frem og tilbake. Den blir uansett ikke fantastisk, for det har de ikke penger til. Botne har hatt en litt dårlig periode nå med en del mobbing, men det skal visst ha bedret seg. 

Anonymkode: 2bfc8...e32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...