Gå til innhold

Hvor vanlig er det at bestefar er en aktiv besteforelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde sikkert ikke være skuffet, for han var ingen «aktiv far» heller. Faren min viser liten interesse for sønnen min. Min mor overkompenserer det hun kan, og jeg føler jeg gjennopplever barndommen min. 

Men det er kanskje vanlig at bestefedre ikke er så involverte? Hvor aktivt deltagerne er dine barns bestefedre? 

Anonymkode: 56772...14c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min far er min sønns favorittperson nr tre: mamma - pappa - bestefar. Det kan ha noe å si at min mor er død, men han ville nok vært like engasjert uansett. Best fra 1.5 år og oppover.

Anonymkode: 4af17...bf8

Skrevet

Jeg tror ikke det er bra å sammenligne din situasjon med andres på dette området (da får du sånne svar som over her, der folk kun forteller hvor viktige besteforeldre er for deres barn). Jeg vil tro det er normalt at han følger samme mønster som da du var barn, kanskje det kunne vært lurt å ta en prat med han om det. At dette er noe du legger merke til og merker er veldig sårt for deg. Muligens du får en god forklaring på hvorfor ting er som de er. 

Anonymkode: a2b1a...2ff

• Liker 2
Skrevet

Min far viste ingen interesse for barnebarn annet enn det obligatoriske. Men han var sånn som far også da. Det er nok endel sånt rundt omkring, men sårt når man får barn og ser det så veldig tydelig.

• Liker 1
Skrevet

Han viser egentlig lite interesse for han,men jobber han i verkstedet å sønnen min vil se på så sier han ikke noe på det. Likevel ser sønnen min på 7 år veldig opp til bestefaren sin å kan være flere timer i verkstedet med han. Bestefaren syns det er mye styr med unger å vil helst gå på besøk til sine foreldre uten barnebarnet sitt med. Altså meg og sønnen min lurte på å bli med til oldemor;men bestefaren har alltid en unnskyldning om at det passer dårlig. Tim tross for at jeg har en rolig gutt som er flink til å følge beskjeder fra voksne . Bestemoren gir han masse oppmerksomhet! Lager vafler når han kommet på besøk,går ut med han,spiller spill med han,leser for han osv. Likevel er bestefaren favoritten,han som ikke gjør noe for å bli favoritten..

Anonymkode: 62d4e...d1e

Skrevet

Bestefar her er supermann. Veldig engasjert, mye mer enn bestemor. Om ungene måtte velge mellom foreldre og bestefar så er jeg litt usikker på om de ville valgt mamma og pappa.

Nå var han en svært engasjert far Også. Jobbet enormt mye, men var fullt tilstede når han var hjemme.

Anonymkode: 02d1a...b93

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg burde sikkert ikke være skuffet, for han var ingen «aktiv far» heller. Faren min viser liten interesse for sønnen min. Min mor overkompenserer det hun kan, og jeg føler jeg gjennopplever barndommen min. 

Men det er kanskje vanlig at bestefedre ikke er så involverte? Hvor aktivt deltagerne er dine barns bestefedre? 

Her har du svaret. Han er kanskje ikke så glad i barn. Slik var min far også. Tror foreldrene min fikk barn av plikt og ikke fordi de ønsket det. De har i alle fall ikke vært veldig gode foreldre. 

Noen er mer glad i mennesker og barn enn andre. På samme måte som noen elsker hunder og andre ikke kunne brydd seg mindre. 

Anonymkode: a2fe7...124

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mormor og farmor, elsker barnebarna!  Min eks, som er morfar og farfar bryr seg lite. Han har ny kone da, som ikke har barn selv. Kanskje det har noe å si?  Jeg vet at min svigerdatter er skuffet og lei seg over dette. Jeg tenker kanskje det går seg til når barnebarna blir eldre? 

Anonymkode: 6686d...21a

Skrevet

Både mine egne og mine søskens barn eeeelsker faren vår. Han er veldig flink med barn. De fleste av de andre bestefedrene er også aktive og delaktige, utenom min brors svigerfar. Han var heller ikke så delaktig da han selv hadde små barn, så det er nok bare sånn at noen liker barn bedre enn andre. Da jeg vokste opp var faktisk min morfar langt mer delaktig enn min mormor. Så det er ikke nødvendigvis bare menn som er lite aktive

Anonymkode: 87c80...f0d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min far var visstnok ikke duperengasjert da vi var barn. Han ble helt annerledes da han selv ble bestefar utrolig nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...