AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Jeg har en 3 uker gammel baby som har mye mageknip. Han har gul løs bæsj flere ganger daglig og promper en del, men han ligger alikevell å vrir og presser og begynner å hylgråte dersom vi ikke tar han opp og går rundt med han. Har prøvd å gi litt sukkervann men det hjelper kun en kort periode og vi vil ikke gi det i lengden. Har også prøvd å sykle med beina, stryke på magen, gå med baby på overarmen etc men det hjelper heller ikke stort. jeg drikker ikke kaffe, ikke brus, ikke melk, og klarer ikke helt tenke meg hva jeg spiser for at han skal ha vondt i magen. Jeg drikker også ammete men det har heller ikke fungert stort. Veldig slitsomt på nettene og er vondt å se på når han vrir seg sånn og presser om nettene og dagene.. får ikke sove stort mye hverken jeg eller han. Har noen tips eller råd? Anonymkode: 191d7...d7d
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Ammete er vel frarådet nå? Semperdråper tror jeg er det eneste med dokumentert effekt, men det funket ikke på vår baby. Ellers kan du prøve minifom. Jeg prøvde alt mulig, men innser i ettertid at det nok var helt vanlige plager som gikk over rundt 3mnds alder. Hadde vært bedre om jeg bare trøstet og koste med han. Samtidig er det forferdelig å se barnet ha det vondt uten å gjøre noe. Anonymkode: d8c70...82c 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ammete er vel frarådet nå? Semperdråper tror jeg er det eneste med dokumentert effekt, men det funket ikke på vår baby. Ellers kan du prøve minifom. Jeg prøvde alt mulig, men innser i ettertid at det nok var helt vanlige plager som gikk over rundt 3mnds alder. Hadde vært bedre om jeg bare trøstet og koste med han. Samtidig er det forferdelig å se barnet ha det vondt uten å gjøre noe. Anonymkode: d8c70...82c Er det frarådet? Vet du hvorfor? Jeg tar melkesyrebakterier som jeg fikk anbefalt, men har ikke tatt de så lenge. Skal prøve semperdråper og se om det virker for babyen vår.. Ja det er helt forferdelig å se babyen ha det vondt, så prøver man alt men man føler ingenting funker.. Takk for tips! Anonymkode: 191d7...d7d
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 Høres ut som kolikk. Det som hjalp min baby var nærhet og bæring, helst opp og ned trappa, det vugget nok ekstra godt. Min aksepterte å bli båret i bæresele ute, og det hjalp. Kolikkgrepet (bruk Google) fungerte noen ganger. Jeg har lest at det gjør mer vondt å ligge på ryggen, og at det er bedre med litt press mot magen, f.eks. kolikkgrepet eller å ligge mot magen/brystet ditt/far/medmor. Dog: Ikke la babyen sove på magen. Sykle, massasje på magen og spesielt å hjelpe med å bæsje/prompe ved å presse beina/knærne godt opp mot babyens mage/bryst var veldig bra. Fikk ikke alltid ut noe, men det hjalp mye. Hvit støy fra støvsuger eller Spotify-spilleliste virket også beroligende kombinert med bæring/byssing. Hold ut! Kolikktoppen kom hos oss rundt uke 9, og noen uker etter det var klokken plutselig borte. Anonymkode: e1817...6ed 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 Raper han nok? Vi brukte mye tid på det... Ellers så er dette nok litt umodenhet i tarmsystemet som går seg til. Så hold ut! Anonymkode: e4ec6...914
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #6 Skrevet 10. februar 2019 Behøver ikke å være redd for å gi sukkervann over tid. Ellers anbefaler jeg minifom. Anonymkode: eee25...59e 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 Det som funket godt for oss var semperdråper i 17-18 tiden hver dag. Da fikk det tid til å virke innen kvelden kom. Raping, raping, raping. Alfa og omega. De dagene vi ikke fikk rapet godt nok etter hvert måltid, visste vi at mageknip og hylgråting ville komme på kvelden. Svøping hjalp såååå mye! Tok et tynt teppe, svøpet baby i den og det roet alltid. samtidig unngikk jeg blomkål og løk da det alltid førte til gråting. Så plutselig, over natten omtrent, alle plager forsvinner. Hold ut, det går bra! ❤️ Anonymkode: f9395...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå