Gjest Nesten ny mamma Skrevet 10. april 2005 #1 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg lurer litt på hva som bruker å foregå på årsmøtene til barnehagen? Det er ikke det samme som foreldremøte? Jeg har fått en saksliste, i følge den ser det ut til at møtet skal handle om budsjett og årsmelding og sånt... Vi har fått en skikkelig forkjølelse hele gjengen her hjemme, så jeg lurer på om det går an å ikke møte i morgen...? For hvis det bare skal handle om kommunale tilskudd og ikke om hverdagen til barna, så trenger jeg vel ikke ha så dårlig samvittighet for å bli hjemme? Er det mange av dere som går på årsmøtene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. april 2005 #2 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg regner med at denne barnehagen er privat/foreldreeid, siden det holdes årsmøte og dere foreldre er invitert. Her vedtas bl.a. rammer for driften av barnehagen. Budsjett og slikt har faktisk konsekvenser for hverdagen til barna. På årsmøtet kan du være med å påvirke de prioriteringer barnehagen gjør. derfor handler årsmøtet indirekte om barnas hverdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 10. april 2005 #3 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg satt i styret og foredreutvalget i en kommunal barnehage. Der ble foredremøtet holdt samtidig med styremøtet. Som hera sier relaterer mye seg til økonomi. Ikke minst i forb. med matinnkjøp, leker, innkjøp av frø/planter (det er jo veldig populært å se hvor stor en solsikke kan bli), tegnematriell, etc, etc (det er noen år jeg satt der nå). Som hos dere er også vi hjemsøkt av en kraftig forkjølelse nå. Og i slike tilfeler er det like greit å holde seg borte. Barnehagen er og blir en stor nok smittekilde for andre barn om ikke også foreldrene skal delta i denne smitten. Når det er sagt vil jeg også si at det er viktig at foreldrene engasjerer seg så langt det lar seg gjøre. Det er nok av dem som løper inn, nesten ikke rekker å kle av barnet, før en stormer ut igjen. Og det samme skjer på ettermiddagen. Tiltross for at jeg referer til en kommunal barnehage forsøkte vi foreldre å stille opp på best mulig måte. F.eks. malearbeid, enkle snekkerarbeider eller andre ting hvor foreldrene hadde kompetanse. Det er viktig for de fleste av oss at barna har det bra når de er i barnehagen. Men er du syk så er du syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #4 Del Skrevet 11. april 2005 Vi hadde årsmøte forrige uke i barnehagen. Temaene der var veldig gode: Barn og uteliv, Grensesetting, Språket, og Hvem har ansvar for barnet når foreldrene f.eks er på foreldrekaffe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesten ny mamma Skrevet 11. april 2005 #5 Del Skrevet 11. april 2005 Tror jeg må gå, for å være sikker på at jeg ikke går glipp av noe - med litt paracet i hodet og papirlommetørklær i veska burde det være overlevelig. Ble bare så usikker av den sakslista, på den ser det ut til at vi skal se på årsberetning fra ifjor og budsjett for iår, og ikke noe annet.. Men siden jeg ikke vet om det kommer noe foreldremøte senere, så er valget klart. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 11. april 2005 #6 Del Skrevet 11. april 2005 Vi hadde årsmøte forrige uke i barnehagen. Temaene der var veldig gode: Barn og uteliv' date=' Grensesetting, Språket, og Hvem har ansvar for barnet når foreldrene f.eks er på foreldrekaffe.....[/quote'] Vi hadde også slike møter, men da kalte vi det for "temakvelder" (problemet med slike temakvelder var at det ofte var dårlig oppmøte så de siste temakveldene slo vi sammen 2 barnehager). Jeg var sikker på at årsmøte var noe helt annet hos de fleste inntil jeg leste ditt innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. april 2005 #7 Del Skrevet 11. april 2005 Er du sikker på at det er årsmøte og ikke generalforsamling...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesten ny mamma Skrevet 12. april 2005 #8 Del Skrevet 12. april 2005 Er du sikker på at det er årsmøte og ikke generalforsamling...? Ja. Spørsmålet var om årsmøtet kun handlet om årsberetning for 2004 og gjennomgang av årets budsjett, eller om det også skulle handle om hverdagen til barna og hvordan de har det i barnehagen. Det viste seg at det kun handlet om budsjetter og kommunale overføringer, så det blir nok foreldremøte senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå