AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Jeg må spørre hva andre hadde tenkt i denne situasjonen. Etter å ha fått avskjedsgave og kort, etter å ha sluttet på min tidligere jobb, ser jeg at min aller nærmeste kollega ikke har signert på kortet. En person jeg har snakket med om løst og fast, delt personlige ting med osv, og hun med meg, som satt ved siden av meg og som jeg snakket med daglig. Sitter igjen som et spørsmålstegn på akkurat dette. Var hun sur på meg for noe? Var hun bare overfladisk og kontakten med meg betydde ingenting? Føler jeg heller ikke kan spørre. Jeg vet at hun ikke er typen til å glemme slike ting heller. Anonymkode: f73d1...834
Gjest theTitanic Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Eller var hun ikke tilstede når kortet ble signert?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 Sikkert bare glemt. Det er fort gjort hos oss i hvert fall. Fokuserer mest på at jeg må få betalt, vekslet osv. Eller så var hun ikke til stede da kortet gikk rundt og så har den som hadde ansvaret glemt å få henne med senere. Anonymkode: f70ec...734 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #4 Skrevet 10. februar 2019 Du kan jo spørre noen av de andre kollegaene om hun ikke var tilstede, da får du jo iallefall svar. Anonymkode: 0fe81...f46 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 Sikkert en logisk forklaring, spør en av de andre, hun var sikkert ikke tilstede.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #6 Skrevet 10. februar 2019 Det var da litt av en ting å henge seg opp i.... Hun var sikkert ikke til stedet da kortet ble sendt rundt. Trenger ikke bety noe Anonymkode: fd5c1...da3 9
Daria Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 Jeg signerte bursdagskortet til min nærmeste kollega etter at hun hadde fått det - da jeg stakk bort for å signere det far ikke personen som hadde ansvaret til stede, og jeg rakk ikke prøve igjen senere. Fort gjort, betyr ingenting. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #8 Skrevet 10. februar 2019 Jeg har aldri lagt så mye i dette kortet, så er femti-femti om jeg signerer, uansett hvor nær kollegaen jeg er. Så nå håper jeg ikke alle mine tidligere kollegaer overtolker en ikke-sak i samme grad som deg. Anonymkode: 82230...d98 4
SoWhat? Skrevet 10. februar 2019 #9 Skrevet 10. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri lagt så mye i dette kortet, så er femti-femti om jeg signerer, uansett hvor nær kollegaen jeg er. Så nå håper jeg ikke alle mine tidligere kollegaer overtolker en ikke-sak i samme grad som deg. Anonymkode: 82230...d98 De trenger jo ikke overtolke. Du er bare ikke typen som gidder å bry seg eller vise vennlighet tydeligvis. De har vel fått med seg det før de fikk kort. Det hadde kostet deg to sekunder. Men hell no, det blir slitsomt du. 1
SoWhat? Skrevet 10. februar 2019 #10 Skrevet 10. februar 2019 Kan være at hun ikke var tilstede Ts. Mest sannsynlig. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #11 Skrevet 10. februar 2019 18 minutter siden, SoWhat? skrev: De trenger jo ikke overtolke. Du er bare ikke typen som gidder å bry seg eller vise vennlighet tydeligvis. De har vel fått med seg det før de fikk kort. Det hadde kostet deg to sekunder. Men hell no, det blir slitsomt du. Du tuller. Jeg er typen som sørger for at alle er inkludert når vi går til lunsj, eller blir med når vi tar en pause i solen. Jeg er den som alltid slår av en prat ved kaffemaskinen, med alle. Jeg er den som sender melding om og spør hvordan det går i ny jobb. Men jeg signerer ikke alltid kortet. Om en signatur betyr på et kort betyr mer enn en inkluderende adferd har man et noe forvridd bilde av verden. Anonymkode: 82230...d98 13
SoWhat? Skrevet 10. februar 2019 #12 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tuller. Jeg er typen som sørger for at alle er inkludert når vi går til lunsj, eller blir med når vi tar en pause i solen. Jeg er den som alltid slår av en prat ved kaffemaskinen, med alle. Jeg er den som sender melding om og spør hvordan det går i ny jobb. Men jeg signerer ikke alltid kortet. Om en signatur betyr på et kort betyr mer enn en inkluderende adferd har man et noe forvridd bilde av verden. Anonymkode: 82230...d98 Så rart. Lar du vær å signere kort fordi du bare er sær? Eller hva er den egentlige grunnen?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #13 Skrevet 10. februar 2019 Hun liker det ikke. Muligens. Hersketeknikk Anonymkode: 13aca...0e8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #14 Skrevet 10. februar 2019 Hvis dere ellers har et godt forhold, så hadde jeg ikke tenkt noe mer på det, altså. Hva er sannsynligheten for at denne kollegaen, etter flere år som nære kollegaer, plutselig skal droppe å signere kortet for å være slem eller at hun ikke egentlig liker deg? Hvis hun ikke har Nei, da må det være mye større sannsynlighet for at hun glemte å signere (selv om hun ikke er typen til å glemme slike ting) eller det har skjedd en glipp et eller annet sted. Hvis hun er så sur på deg for noe, ville du sikkert merke det på annet vis. Slike kort signerer man da nærmest på autopilot når noen slutter, og det er en utrolig merkelig måte å «vise at man er sur på» eller «vise at man ikke liker vedkommende». Når det er sagt, jeg hadde fått utrolig dårlig samvittighet hvis jeg hadde glemt å signere kortet til en kollega altså. Anonymkode: 22390...c83 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #15 Skrevet 10. februar 2019 14 minutter siden, SoWhat? skrev: Så rart. Lar du vær å signere kort fordi du bare er sær? Eller hva er den egentlige grunnen? Kunderettet yrke. Vi er mye på farten. Lange dager på reise. I kombinasjon med at dette alltid blir fikset i siste liten. Kan selvfølgelig be sekretæren skrive meg på kortet. Men som jeg skriver - jeg ser ikke at en liten signatur har mer å si enn hvordan man er som medmenneske og kollega. Anonymkode: 82230...d98 5
SoWhat? Skrevet 10. februar 2019 #16 Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kunderettet yrke. Vi er mye på farten. Lange dager på reise. I kombinasjon med at dette alltid blir fikset i siste liten. Kan selvfølgelig be sekretæren skrive meg på kortet. Men som jeg skriver - jeg ser ikke at en liten signatur har mer å si enn hvordan man er som medmenneske og kollega. Anonymkode: 82230...d98 Du ga ikke noen god grunn i første innlegg da. Ble liksom litt prinsesse-vil-ikke-inntrykk. Har du ikke muligheten så blir det noe annet da. En signatur kan være hyggelig og en måte å vise at en bryr seg det også. Det koster en ett pennestrøk, bokstavelig talt. Så syns det er en fin gest.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #17 Skrevet 10. februar 2019 Hun var sikkert ikke der da kortet ble signert. Anonymkode: 2c9bd...157 1
Gjest Krampus Skrevet 10. februar 2019 #18 Skrevet 10. februar 2019 Hun kan ha vært på do, eller syk, eller i kantina. De kortene fyker fort forbi. Ikke legg så mye i det
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #19 Skrevet 10. februar 2019 31 minutter siden, SoWhat? skrev: Du ga ikke noen god grunn i første innlegg da. Ble liksom litt prinsesse-vil-ikke-inntrykk. Har du ikke muligheten så blir det noe annet da. En signatur kan være hyggelig og en måte å vise at en bryr seg det også. Det koster en ett pennestrøk, bokstavelig talt. Så syns det er en fin gest. Muligheten har jeg som sagt. Jeg kan dra innom kontoret. Jeg kan be andre signere. Men jeg er en person som legger tid og omsorg inn i relasjoner med andre mennesker. Ikke en som legger mye verdi i ett pennestrøk fra eller til. Derfor det i min verden er veldig merkelig at du og TS mener en signatur på et kort betyr så mye. Anonymkode: 82230...d98
SoWhat? Skrevet 10. februar 2019 #20 Skrevet 10. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Muligheten har jeg som sagt. Jeg kan dra innom kontoret. Jeg kan be andre signere. Men jeg er en person som legger tid og omsorg inn i relasjoner med andre mennesker. Ikke en som legger mye verdi i ett pennestrøk fra eller til. Derfor det i min verden er veldig merkelig at du og TS mener en signatur på et kort betyr så mye. Anonymkode: 82230...d98 Det trenger liksom ikke være enten eller. Å vise omsorg og å være inkluderende kan en godt være fordi om en signerer på et kort. Syns bare at det i det minste er høflig. Ikke verdens undergang om en ikke gidder, men sært er det. I min verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå