AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #141 Skrevet 11. februar 2019 Fikk frokost på sengen og blomster. Laget middag selv, bakte kake og inviterte svigermor på kaffe. Avsluttet dagen på sofaen med stedatterens nakne tær som lå på skulderen min... Anonymkode: 5a90f...0b4
Liven_ Skrevet 11. februar 2019 #142 Skrevet 11. februar 2019 På 10.2.2019 den 12.29, AnonymBruker skrev: Jeg fikk sms fra mannen om at jeg og baby ikke fikk stå opp enda, for han og ungene var ikke klare 😂 Klokka 09.00 kom de opp med tegninger, kort og gave 😍😍😍 Så gikk vi ned og spiste frokost. Mannen hadde bakt rundstykker! Etter det gikk jentene ut med pappaen sin mens jeg ryddet etter frokosten og nå slapper jeg av i sofaen med en sjukling av en baby 😊 Dette er 5 året vi er foreldre. Tidligere år har han vært veldig dårlig til å stelle i stand, så sist morsdag ga jeg beskjed om at jeg ville sove lenge og få kaffe på senga på morsdagen. Ymta også frempå om at det var fint hvis eldste ville lage en tegning til meg. Ja, altså: i fjort fikk jeg jo sove lenge da. Klokka 0900 kom de inn med en kopp kaffe til meg, sa gratulerer med morsdagen og gikk ut igjen! Javel, så da lå jeg der da, med en kjempefull kopp med kaffe og ikke noe nattbord å sette den på. Måtte faktisk rope mannen inn igjen og få ham til å ta koppen igjen sånn at jeg kunne reise meg fra liggende stilling. Sto opp, lot ham stå der med kaffen mens jeg ga fra meg et gråtkvalt snufs og gikk på badet. Han skjønte ingenting stakkars, de hadde jo gjort som jeg ba om! Både sove til 09.00 OG kaffe på senga liksom 😂 På bursdagen (30 år) min sa jeg at jeg ikke trengte noe særlig gave, men at jeg ble glad hvis han kunne få jentene til å tegne en tegning til meg. - fikk tegning.. Men det var tydelig et "shit nå står mamma snart opp og vi har ikke noe til henne, fort dere å lage en tegning!" opplegg. Sa til barna at jeg syntes tegningene var veldig fine, at de ville bli enda bedre med litt detaljer. Fant frem tegnesaker og ba dem fargelegge. De koste seg med det. Mannen så flau ut og jeg ble igjen litt lei meg. Så DENNE ganga har han skjønt greia 😊 Fikk et nydelig smykke som barna hadde vært med å velge, kjempefine tegninger, spente småttiser (litt av meninga er jo at de skal få kjenne på gleden ved å glede andre), og god frokost. Anonymkode: 4c702...e02 Ser at mange er negative til denne men jeg vil gi min støtte. Det er ikke lett å være forskjellige og klare å gi hverandre den type oppmerksomhet vi vil og hva er da bedre: å kunne siifra og vise HVA du ønsker hva som gjør deg lykkelig eller å være bitter i årevis over at mannen ikke har skjønt det mulighets av den årsak at du aldri har sagt. 1) det er riktig å LÆRE mannen at det er viktig å gjøre ting for hverandre og det er viktig å gjøre det ordentlig. Det er ikke bra nok at mannen fulgte «oppskriften « bare for å få det gjort. Kaffe på senga er meningsløs hvis du ikke har tenkt det gjennom. 2) det er godt å lære barna at når vi gjør noe for andre gjør vi det ordentlig. Hvis du lager et kort er det viktig å gjøre det finest mulig, ikke bare et par strekker. Det er viktig å sette sv tiden når vi gjør noe for andre. Ikke gjøre det halvveis i forbifarta. 3) når det gjelder fine smykker så lurer jeg på: hvem av dere som var negative hadde ikke likt å få et fint smykke? Jeg er sikker på at den som har skrevet det fortjener både fine smykker og fine tegninger så det er hennes oppnåelse at hun har fått de til å skjønne det. Hvor mange ganger har dere kritikere vært selv lei seg når dere følte dere fikk mindre enn dere fortjente? Hver gang dere leser om en kvinne som får fine gaver, mye oppmerksomhet og en mannen som kan dette med å glede henne kan det være slike historier som har ført til det og disse kvinnene får min fulle støtte! Ellers er det bare å være miserabel og styre masse for mennene uten å få noe i retur. Og til dere som sier dere ikke trenger gaver, at morsdagen er bare komersiell dag osv osv så nekter jeg faktisk å tro at dere virkelig ikke vil ha gaver. Mest sannsynlig har dere en mann som ikke gir gaver/oppmerksomhet eller HAN fikk dere til å tenke(bare for å slippe å gjøre noe som helst) at sånne dager er bare tull og dere ikke vet hvordan snu denne situasjoner 180 grader. Da er det bare å lære av det som er skrevet. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #143 Skrevet 11. februar 2019 Ikke feiret. Fikk en genser slengt på fanget på fredag som nok var tenkt morsdagsgave 🤣 laget middag og kake til min mor og svigermor på lørdag om morsdagsfeiring for dem, også bakte jeg boller i går... og lagde middag. Som hver dag ellers. en helt ordinær dag.. 🥴 Anonymkode: c581b...f64
Eske Skrevet 12. februar 2019 #144 Skrevet 12. februar 2019 Nå er ikke jeg mor, men jeg får helt vondt i magen av noen av innleggene her inne om dere som lever med menn som aldri prioriterer eller husker på dere. Hvorfor gidder dere? Et forhold skal vel ikke være kontinuerlige skuffelser - da er det faktisk bedre å gjøre som kritiserte AB her som instruerte mannen sin til han skjønte greia, eller gå. Nå lever jeg med en nydelig omtenksom mann, om enn litt surrete, så om/når vi får barn kommer nok jeg både til å si fra om at jeg synes at morsdag og farsdag er fine dager, og han til å være med på det fordi han liker å glede andre og forhåpentligvis vil videreføre det til de eventuelle barna. Misforstå meg rett, jeg mener ikke at morsdag/farsdag er det viktigste i verden, men med mindre partner har gitt beskjed om at det ikke kommer til å bli feiret av ymse årsaker (og da synes jeg at gjeipe til handelsstanden er et dårlig argument - disse dagene trenger ikke koste penger en gang) så skal det altså så vanvittig lite til for å gratulere sin kjære og få barna til å skrive et kort/kjøpe blomster fra dem/lage frokost på senga. Det handler jo om å vise både partner at man setter pris på vedkommende og aller mest barna at det er viktig å sette pris på andre. (Jeg låste meg inn hos mamma som var bortreist og satte frem blomster, kort og sjokolade til hun kom hjem, på vegne av meg og søster som er borteboer. Det satte hun veldig pris på!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå