Gå til innhold

Morsdag- hvordan blir du feiret i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen skulle lage god middag til oss i dag, men han har fått omgangsyken i natt så han sover. Barnet mitt har tegnet til meg og vi har vært ute på en lekeplass. Helt greit.

Skrevet

Som alenemor feires hver dag, men ikke noe spesielt på denne dagen. 

Som alenemor får jeg gaver støtt og stadig, far får ikke noe pga veldig dårlig tilknytning. 

God middag i dag, hjemmelaget burger med pommes frites 😊

Barnet går i småskolen og får ikke penger av meg for å kjøpe noen blomster som dør innen en uke eller to.  Bortkastet penger som vi heller bruker på andre ting. 

Anonymkode: e42e5...9fc

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om DERE ikke bryr dere om å gjøre stas på hverandre på slike dager så er vel ikke det fasiten for alle? 

Og hvor i innlegget mitt står det egentlig at jeg mener at mannen min er en idiot som ikke får til noenting? For det må jo stå et eller annet sted, siden dere mener dere har rett til å kritisere meg og tillegge meg egenskaper? 

Anonymkode: 4c702...e02

Nei, det er sant. Men kan tenke meg at det kanskje gjelder for mannen din at ikke han heller har vært vant til å feire slike dager? Var derfor jeg skrev det. 

Og hæ? Jeg forsøker ikke å kritisere deg eller å tillegge deg egenskaper, og beklager virkelig så mye hvis det ble oppfattet slik. Synes det er flott at mannen din i år har skjønt hvordan DU ønsker det, ingenting er bedre. Formålet med mitt innlegg var rett og slett å forklare hvorfor det kanskje har blitt kræsj mellom dere tidligere, da jeg tolket innlegget ditt som at dere har forskjellige måter å vise hverandre at dere er glad i hverandre på. 

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, visp skrev:

Sa til barna at jeg syntes tegningene var veldig fine, at de ville bli enda bedre med litt detaljer. Fant frem tegnesaker og ba dem fargelegge. De koste seg med det. Mannen så flau ut og jeg ble igjen litt lei meg. 

Jeg har ikke barn men en det ok å korrigere barna på tegninger de har laget til deg? Jeg er godt voksen og synes fortsatt det er trist når noen ikke er fornøyde med gavene jeg gir. 

Anonymkode: bfefc...f69

• Liker 2
Skrevet

Stor fin blomsterbukett, min yndlings lakris og mange kyss og klemmer 🌹

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke barn men en det ok å korrigere barna på tegninger de har laget til deg? Jeg er godt voksen og synes fortsatt det er trist når noen ikke er fornøyde med gavene jeg gir. 

Hører ikke hjemme noe sted å korrigere slik. Eneste er om det er snakk om lekser og det åpenbart er gjort slett arbeid.

Anonymkode: ad6ef...0d7

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det der har jo ikke jeg skrevet, men det var den jeg siterte som skrev det? Hvordan fikk du det til at det var mitt innlegg?

Skrevet
1 minutt siden, visp skrev:

Hæ? Det der har jo ikke jeg skrevet, men det var den jeg siterte som skrev det? Hvordan fikk du det til at det var mitt innlegg?

Sikkert skjedd noe med siteringen. Det så faktisk ut som at det var ditt utsagn🙈

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert skjedd noe med siteringen. Det så faktisk ut som at det var ditt utsagn🙈

Ja, jeg har aldri klaget på en tegning i hele mitt liv:laugh:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sa til barna at jeg syntes tegningene var veldig fine, at de ville bli enda bedre med litt detaljer. Fant frem tegnesaker og ba dem fargelegge. De koste seg med det. Mannen så flau ut og jeg ble igjen litt lei meg. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, visp skrev:

Unnskyld, siterte feil innlegg. 

Skrevet

Ble vekket kl 9.30 av tenåringen, mann og hund med kaffe, kake og gaver ❤️Resten av dagen tar de alt husarbeidet, fornøyd 👍🏻

Anonymkode: d50b8...93c

Skrevet

Jeg har vokst opp med morsdag og farsdag, synes det er hyggelig :) Men det er ikke koselig med gaver som er kjøpt, med unntak av hjemmelaget kort, blomster, vafler, kake eller middag/frokost.

Jeg håper ikke handelsstanden får til å ødelegge nok en koselig dag med å fokusere på at mor må få seg sokker, gensere og en vase i gave (f.eks).

Idag fikk jeg kort, kake og frokost :)  Til mannen lagde vi vafler, kort og frokost. Jeg liker sånt.

Da jeg vokste opp var det også kort, dekking av frokostbord som besto av vafler, lapper eller sveler, kaffe og saft. 

Anonymkode: 1b757...184

Skrevet

Jeg fikk tekstmelding fra mannen om at jeg måtte holde meg i senga, til han og barna kom inn og «vekket» meg. 😂

Jeg fikk kaffe, klemmer og kos, en gave 2-åringen hadde laget i barnehagen, et fint mønster 6-åringen hadde «perlet», et hjemmelaget kort, og øredobber fra barna/mannen. 

Mens jeg slappet av med litt tv og surfet på KG, bakte mann og barn kake til meg. Den var god! ❤️ Jeg er en heldig dame.

Jeg synes det er viktig å lære barna å sette pris på foreldrene sine, og å se at mamma og pappa også setter pris på hverandre. Både jeg og mannen er lært opp til det hjemmefra. Jeg og barna varter selvsagt opp mannen når det er farsdag, og lar ham forstå hvor viktig han er for oss. 

Anonymkode: 65877...39d

Skrevet

Jeg har ikke kjæreste, og bor med ungene 50% av tiden. Denne helgen var de hos meg, og jeg spurte om de ville kjøpe noe, noe de ville. Etter å ha kranglet i butikken, ble de enige om å kjøpe gavekort til meg på kino, etter tips fra meg. Jeg sa de kunne lage kort, og i dag tidlig ble jeg vekt klokka 7. ❤️

Sønnen min brukte facetime for å lære seg å lage kaffe slik jeg liker det. 😂

Nå har vi ryddet og vasket i huset sammen, og skal på kino litt senere. Jeg har ikke familie her, så vi nyter dagen sammen. Jeg gleder meg over hva jeg har. 

Gratulerer med dagen til alle mammaer. 

Anonymkode: 9291d...3b7

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk sms fra mannen om at jeg og baby ikke fikk stå opp enda, for han og ungene var ikke klare 😂 Klokka 09.00 kom de opp med tegninger, kort og gave 😍😍😍  Så gikk vi ned og spiste frokost. Mannen hadde bakt rundstykker!

Etter det gikk jentene ut med pappaen sin mens jeg ryddet etter frokosten og nå slapper jeg av i sofaen med en sjukling av en baby 😊

Dette er 5 året vi er foreldre. Tidligere år har han vært veldig dårlig til å stelle i stand, så sist morsdag ga jeg beskjed om at jeg ville sove lenge og få kaffe på senga på morsdagen. Ymta også frempå om at det var fint hvis eldste ville lage en tegning til meg. 

Ja, altså: i fjort fikk jeg jo sove lenge da. Klokka 0900 kom de inn med en kopp kaffe til meg, sa gratulerer med morsdagen og gikk ut igjen! Javel, så da lå jeg der da, med en kjempefull kopp med kaffe og ikke noe nattbord å sette den på.

Måtte faktisk rope mannen inn igjen og få ham til å ta koppen igjen sånn at jeg kunne reise meg fra liggende stilling. Sto opp, lot ham stå der med kaffen mens jeg ga fra meg et gråtkvalt snufs og gikk på badet.

Han skjønte ingenting stakkars, de hadde jo gjort som jeg ba om! Både sove til 09.00 OG kaffe på senga liksom 😂

På bursdagen (30 år) min sa jeg at jeg ikke trengte noe særlig gave, men at jeg ble glad hvis han kunne få jentene til å tegne en tegning til meg. - fikk tegning.. Men det var tydelig et "shit nå står mamma snart opp og vi har ikke noe til henne, fort dere å lage en tegning!" opplegg. Sa til barna at jeg syntes tegningene var veldig fine, at de ville bli enda bedre med litt detaljer. Fant frem tegnesaker og ba dem fargelegge. De koste seg med det. Mannen så flau ut og jeg ble igjen litt lei meg. 

Så DENNE ganga har han skjønt greia 😊 Fikk et nydelig smykke som barna hadde vært med å velge, kjempefine tegninger, spente småttiser (litt av meninga er jo at de skal få kjenne på gleden ved å glede andre), og god frokost. 

Anonymkode: 4c702...e02

Dette synes jeg ingenting om. Korrigere tegningene til barna? Nei, dette var utakknemmelig. 

Anonymkode: 53a62...c5b

• Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg ingenting om. Korrigere tegningene til barna? Nei, dette var utakknemmelig. 

Helt utrolig å lese, ja. 

Anonymkode: 86d91...8d6

• Liker 1
Skrevet

Er alene med gutten min jeg så jeg ble vekket med klem og at jeg bare kunne sove videre når klokken var 0900... Det er jo mammadag så da måtte jeg sove videre sa han,😂 Så har jeg fått tegning og en del ekstra klemmer, noe som blir en del da han er er en kosegutt til vanlig...😅 Så skal vi ha pizza og muffins litt senere. :nori:

• Liker 2
Skrevet

Fikk roser 

Anonymkode: 035e5...1bd

Gjest BearMama
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! 

Hva foreldre korrigerer og kritiserer en tegning og en gave?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...