AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #81 Del Skrevet 10. februar 2019 . Anonymkode: bc09f...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #82 Del Skrevet 10. februar 2019 Feirer min første morsdag i dag, fått blomster og kake i dag og mannen skal ordne til god middag til oss i kveld. Anonymkode: c3e1a...a15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #83 Del Skrevet 10. februar 2019 Med barn som blir sure av alt jeg foreslår vi kan gjøre sammen, også når jeg foreslår at de kan bli med å bake en kake, og med en mann som avfeier alt jeg måtte ville prate om som "ikke noe å snakke om". Anonymkode: 3625e...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gagaen Skrevet 10. februar 2019 #84 Del Skrevet 10. februar 2019 For det fyrste ; ein treng ikkje bruke masse pengar for å feire morsdag. Ein kan skrive eit dikt og lage eit kort, spandere middag ( heime) bake ei kake osv. Eg har feira min mamma kvart år i mitt 50-årige liv. Da eg var lita var det kaffe og kake på senga , seinare kaffe og kake etter middagen. Som vaksen har eg bedt på middag, laga kort sjøl og sjeldan brukt mykje pengar. Er det ikkje tanken som tel da? Tanken på å sette pris på dei ein er glad i. Og med ein kvardag som er hektisk og ikkje alltid så lett så er det fint å bruke slike anledninger til å samlast heile familien. For det har alltid vore poenget med å feire dagar for meg ; å samlast og prate og hygge oss. Eg fekk kort og kake av mine barn da dei budde heime. ❤️ Idag har eg fått ein gratulasjon av min voksne sønn og i ettermiddag skal eg til mamma med kaffe og kake så feirer vi ilag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #85 Del Skrevet 10. februar 2019 Vi feirer ikke morsdag og farsdag. Ungene pleide å lage kort da de var mindre og syntes det var stas å gi, men nå som de er tenåringer får vi ikke det lenger Synes morsdag, valentines osv er helt overdrevet å måtte kjøpe gave og blomster. Jeg vet de setter pris på meg uansett, vi er flinke til å komme med gode ord til hverandre. Jeg blir mye gladere når mannen kommer hjem med roser uten at det er "forventet " (som morsdag, valentin). Det skjer annet hvert år eller noe Anonymkode: bb54c...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #86 Del Skrevet 10. februar 2019 Jeg fikk kaffe på sengen og frokost. Er litt skuffet. Helt vanlig at vi ordner både kaffe på sengen og frokost til hverandre i helgene, så er jo samme opplegg. Hver gang det er noe med samboer, så slår jeg på stortromma. Lager ekstra stas middag, fikser kake eller annet og kjøper alltid gave. Men andre veien, så blir det alltid letteste løsning! Jeg synes at det er koselig og viktig å gjøre stas på de menneskene man er glade i. Anonymkode: 3369e...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #87 Del Skrevet 10. februar 2019 Jeg fikk sms fra mannen om at jeg og baby ikke fikk stå opp enda, for han og ungene var ikke klare 😂 Klokka 09.00 kom de opp med tegninger, kort og gave 😍😍😍 Så gikk vi ned og spiste frokost. Mannen hadde bakt rundstykker! Etter det gikk jentene ut med pappaen sin mens jeg ryddet etter frokosten og nå slapper jeg av i sofaen med en sjukling av en baby 😊 Dette er 5 året vi er foreldre. Tidligere år har han vært veldig dårlig til å stelle i stand, så sist morsdag ga jeg beskjed om at jeg ville sove lenge og få kaffe på senga på morsdagen. Ymta også frempå om at det var fint hvis eldste ville lage en tegning til meg. Ja, altså: i fjort fikk jeg jo sove lenge da. Klokka 0900 kom de inn med en kopp kaffe til meg, sa gratulerer med morsdagen og gikk ut igjen! Javel, så da lå jeg der da, med en kjempefull kopp med kaffe og ikke noe nattbord å sette den på. Måtte faktisk rope mannen inn igjen og få ham til å ta koppen igjen sånn at jeg kunne reise meg fra liggende stilling. Sto opp, lot ham stå der med kaffen mens jeg ga fra meg et gråtkvalt snufs og gikk på badet. Han skjønte ingenting stakkars, de hadde jo gjort som jeg ba om! Både sove til 09.00 OG kaffe på senga liksom 😂 På bursdagen (30 år) min sa jeg at jeg ikke trengte noe særlig gave, men at jeg ble glad hvis han kunne få jentene til å tegne en tegning til meg. - fikk tegning.. Men det var tydelig et "shit nå står mamma snart opp og vi har ikke noe til henne, fort dere å lage en tegning!" opplegg. Sa til barna at jeg syntes tegningene var veldig fine, at de ville bli enda bedre med litt detaljer. Fant frem tegnesaker og ba dem fargelegge. De koste seg med det. Mannen så flau ut og jeg ble igjen litt lei meg. Så DENNE ganga har han skjønt greia 😊 Fikk et nydelig smykke som barna hadde vært med å velge, kjempefine tegninger, spente småttiser (litt av meninga er jo at de skal få kjenne på gleden ved å glede andre), og god frokost. Anonymkode: 4c702...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #88 Del Skrevet 10. februar 2019 Nå er jeg 26 år og ikke en mor, men mamma har 3 barn. Jeg har fått avtalt at alle barna og mamma møtes på restaurant, så skal jeg gi roser og vi 2 eldste barna skal betale hele regningen 🙂 Blir middag og ikke frokost da jeg bor et stykke unna. Anonymkode: f7565...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #89 Del Skrevet 10. februar 2019 Har tenåringer, de har kjøpt gaver selv, finansiert av eksmannen min. Sønnen har måkt snø så kaffegjester skal komme seg inn her, dattera har bakt kjeks og dekket frokostbordet. Jeg kunne fått frokost på senga, men syns det er hyggeligere å samles rundt bordet sammen. Har avtalt felles kaffe med foreldre og søster m familie, der vi alle bidrar med hver vår ting til kaffen. Lettvint og superhyggelig! Kjøper alltid gave til mamma, men vi pleier ikke kjøpe/ forvente dyre gaver til denne dagen. Anonymkode: 02fb5...f6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10. februar 2019 #90 Del Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk sms fra mannen om at jeg og baby ikke fikk stå opp enda, for han og ungene var ikke klare 😂 Klokka 09.00 kom de opp med tegninger, kort og gave 😍😍😍 Så gikk vi ned og spiste frokost. Mannen hadde bakt rundstykker! Etter det gikk jentene ut med pappaen sin mens jeg ryddet etter frokosten og nå slapper jeg av i sofaen med en sjukling av en baby 😊 Dette er 5 året vi er foreldre. Tidligere år har han vært veldig dårlig til å stelle i stand, så sist morsdag ga jeg beskjed om at jeg ville sove lenge og få kaffe på senga på morsdagen. Ymta også frempå om at det var fint hvis eldste ville lage en tegning til meg. Ja, altså: i fjort fikk jeg jo sove lenge da. Klokka 0900 kom de inn med en kopp kaffe til meg, sa gratulerer med morsdagen og gikk ut igjen! Javel, så da lå jeg der da, med en kjempefull kopp med kaffe og ikke noe nattbord å sette den på. Måtte faktisk rope mannen inn igjen og få ham til å ta koppen igjen sånn at jeg kunne reise meg fra liggende stilling. Sto opp, lot ham stå der med kaffen mens jeg ga fra meg et gråtkvalt snufs og gikk på badet. Han skjønte ingenting stakkars, de hadde jo gjort som jeg ba om! Både sove til 09.00 OG kaffe på senga liksom 😂 På bursdagen (30 år) min sa jeg at jeg ikke trengte noe særlig gave, men at jeg ble glad hvis han kunne få jentene til å tegne en tegning til meg. - fikk tegning.. Men det var tydelig et "shit nå står mamma snart opp og vi har ikke noe til henne, fort dere å lage en tegning!" opplegg. Sa til barna at jeg syntes tegningene var veldig fine, at de ville bli enda bedre med litt detaljer. Fant frem tegnesaker og ba dem fargelegge. De koste seg med det. Mannen så flau ut og jeg ble igjen litt lei meg. Så DENNE ganga har han skjønt greia 😊 Fikk et nydelig smykke som barna hadde vært med å velge, kjempefine tegninger, spente småttiser (litt av meninga er jo at de skal få kjenne på gleden ved å glede andre), og god frokost. Anonymkode: 4c702...e02 Jeg syns du høres ut som en som er vanskelig å gjøre fornøyd. Du fokuserer jo endel på manglene. Da blir det ikke like koselig å gjøre noe for deg. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #91 Del Skrevet 10. februar 2019 Mannen vekte meg med kake han har bakt, rundstykker og gave 💗 Anonymkode: b9b31...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #92 Del Skrevet 10. februar 2019 Ute med venner i går, fikk huset for meg selv over natten. Sovet lenge alene som en sjøstjerne i senga, lenge siden jeg har gjort det. Har huset for meg selv store deler av dagen før mannen kommer hjem og lager middag til oss. Anonymkode: 82680...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #93 Del Skrevet 10. februar 2019 Fikk sove lenge(men det har jeg fått i det siste fordi samboeren har funnet ut at det er deilig å stå opp tidlig haha, så da tar han seg av mini siden mini våkner kl 6) men ingenting ellers, som vanlig. Aldri fått noe på morsdag. Så på tirsdag skal jeg kjøpe en mammakopp som jeg har sagt i 3 år at jeg vil ha. Haha. Gratulerer med morsdag alle supermammaer!! Anonymkode: 23dc7...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #94 Del Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, visp skrev: Jeg syns du høres ut som en som er vanskelig å gjøre fornøyd. Du fokuserer jo endel på manglene. Da blir det ikke like koselig å gjøre noe for deg. Ja du synes kanskje det! Så kjenner du meg ikke, og vet ikke hvordan det er hjemme hos oss. Jeg fikk en nydelig start på dagen i dag, men når jeg blir presentert med kruseduller laget med kulepenn som 30årsgave, da tar jeg meg faktisk friheten til å mene at det er hastverksarbeid. Det samme gjelder sist morsdag, litt oppmerksomhet og tid kan man ofre mor/partner. Og i år så gjør han det. Han har ikke sittet på mobilen mens barna har sett på tv i dag. Han har hatt et ønske om at jeg skulle bli glad, og gått inn med en real innsats for at jeg skulle bli det! Nå ble jeg litt irritert på meg selv fordi jeg følte for å forsvare meg ovenfor en fremmed og litt slem person på internet, nør jeg bare ville vise fremgangen til mannen min.. At det nytter å fortelle at man ønsker å bli gjort litt stas på.. Anonymkode: 4c702...e02 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ValarMorghulis Skrevet 10. februar 2019 #95 Del Skrevet 10. februar 2019 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk sms fra mannen om at jeg og baby ikke fikk stå opp enda, for han og ungene var ikke klare 😂 Klokka 09.00 kom de opp med tegninger, kort og gave 😍😍😍 Så gikk vi ned og spiste frokost. Mannen hadde bakt rundstykker! Etter det gikk jentene ut med pappaen sin mens jeg ryddet etter frokosten og nå slapper jeg av i sofaen med en sjukling av en baby 😊 Dette er 5 året vi er foreldre. Tidligere år har han vært veldig dårlig til å stelle i stand, så sist morsdag ga jeg beskjed om at jeg ville sove lenge og få kaffe på senga på morsdagen. Ymta også frempå om at det var fint hvis eldste ville lage en tegning til meg. Ja, altså: i fjort fikk jeg jo sove lenge da. Klokka 0900 kom de inn med en kopp kaffe til meg, sa gratulerer med morsdagen og gikk ut igjen! Javel, så da lå jeg der da, med en kjempefull kopp med kaffe og ikke noe nattbord å sette den på. Måtte faktisk rope mannen inn igjen og få ham til å ta koppen igjen sånn at jeg kunne reise meg fra liggende stilling. Sto opp, lot ham stå der med kaffen mens jeg ga fra meg et gråtkvalt snufs og gikk på badet. Han skjønte ingenting stakkars, de hadde jo gjort som jeg ba om! Både sove til 09.00 OG kaffe på senga liksom 😂 På bursdagen (30 år) min sa jeg at jeg ikke trengte noe særlig gave, men at jeg ble glad hvis han kunne få jentene til å tegne en tegning til meg. - fikk tegning.. Men det var tydelig et "shit nå står mamma snart opp og vi har ikke noe til henne, fort dere å lage en tegning!" opplegg. Sa til barna at jeg syntes tegningene var veldig fine, at de ville bli enda bedre med litt detaljer. Fant frem tegnesaker og ba dem fargelegge. De koste seg med det. Mannen så flau ut og jeg ble igjen litt lei meg. Så DENNE ganga har han skjønt greia 😊 Fikk et nydelig smykke som barna hadde vært med å velge, kjempefine tegninger, spente småttiser (litt av meninga er jo at de skal få kjenne på gleden ved å glede andre), og god frokost. Anonymkode: 4c702...e02 19 minutter siden, visp skrev: Jeg syns du høres ut som en som er vanskelig å gjøre fornøyd. Du fokuserer jo endel på manglene. Da blir det ikke like koselig å gjøre noe for deg. Er litt enig med deg, visp. Han gjorde jo faktisk akkurat det AB ba om i fjor, så skjønner at han ikke forsto så mye. I min familie har det aldri blitt feiret verken mors- eller farsdag, fordi vi ikke skjønner vitsen med slike dager. Synes det er mye bedre å vise at man er glad i hverandre på andre måter. Det finnes i hovedsak fem måter man viser hverandre kjærlighet på, og det vil variere fra person til person hva man setter pris på. Disse måtene er fysisk nærhet, tid og oppmerksomhet, gaver og oppmerksomheter, tjenester, og fortelle hva man betyr for hverandre med ord. For min del kunne jeg ikke brydd meg mindre om gaver og andre oppmerksomheter som blomster, men at man prioriterer å finne på noe sammen i en ellers hektisk hverdag er viktig for meg. Setter også stor pris på det når man gjør hverandre tjenester. Folk er rett og slett forskjellig. Endret 10. februar 2019 av ValarMorghulis Omtalte feil person. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10. februar 2019 #96 Del Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du synes kanskje det! Så kjenner du meg ikke, og vet ikke hvordan det er hjemme hos oss. Jeg fikk en nydelig start på dagen i dag, men når jeg blir presentert med kruseduller laget med kulepenn som 30årsgave, da tar jeg meg faktisk friheten til å mene at det er hastverksarbeid. Det samme gjelder sist morsdag, litt oppmerksomhet og tid kan man ofre mor/partner. Og i år så gjør han det. Han har ikke sittet på mobilen mens barna har sett på tv i dag. Han har hatt et ønske om at jeg skulle bli glad, og gått inn med en real innsats for at jeg skulle bli det! Nå ble jeg litt irritert på meg selv fordi jeg følte for å forsvare meg ovenfor en fremmed og litt slem person på internet, nør jeg bare ville vise fremgangen til mannen min.. At det nytter å fortelle at man ønsker å bli gjort litt stas på.. Anonymkode: 4c702...e02 Nei, jeg beklager det. Jeg kjenner deg og dine ikke, som du sier. Men jeg vet selv at det kan føles litt uoverkommelig når noen forventer litt mye av en ting man selv ikke ser som helt viktig. Jeg syns også det er koselig å bli gjort stas på, men ikke like koselig om det må instrueres om det. Det er bra at dagen ble bra da. Jeg er enig i at man bør kunne forvente et minimum av engasjement, men er kanskje ikke særlig bortskjemt med at menn syns sånne greier er viktig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #97 Del Skrevet 10. februar 2019 1 minutt siden, ValarMorghulis skrev: Helt enig med deg, visp. Han gjorde jo faktisk akkurat det du ba om i fjor, så skjønner at han ikke forsto så mye. I min familie har det aldri blitt feiret verken mors- eller farsdag, fordi vi ikke skjønner vitsen med slike dager. Synes det er mye bedre å vise at man er glad i hverandre på andre måter. Det finnes i hovedsak fem måter man viser hverandre kjærlighet på, og det vil variere fra person til person hva man setter pris på. Disse måtene er fysisk nærhet, tid og oppmerksomhet, gaver og oppmerksomheter, tjenester, og fortelle hva man betyr for hverandre med ord. For min del kunne jeg ikke brydd meg mindre om gaver og andre oppmerksomheter som blomster, men at man prioriterer å finne på noe sammen i en ellers hektisk hverdag er viktig for meg. Setter også stor pris på det når man gjør hverandre tjenester. Folk er rett og slett forskjellig. Selv om DERE ikke bryr dere om å gjøre stas på hverandre på slike dager så er vel ikke det fasiten for alle? Og hvor i innlegget mitt står det egentlig at jeg mener at mannen min er en idiot som ikke får til noenting? For det må jo stå et eller annet sted, siden dere mener dere har rett til å kritisere meg og tillegge meg egenskaper? Anonymkode: 4c702...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #98 Del Skrevet 10. februar 2019 Elsket å stelle i stand med kaffe og frokost på sengen til mamma da jeg og søster var små. Hjemmelagde kort med makaroni og masse klemmer. Den tradisjonen har stoppet. I dag sto jeg opp først. Ungen har hatt overnattingsbesøk, og de har enda ikke stukket hode ut av soverommet. Mannen er oppe i tv-stua, og har vært der siden han stod opp, og jeg har satt over atter en kanne kaffe og leser nyheter alene på kjøkkenet. Anonymkode: 8aa2e...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #99 Del Skrevet 10. februar 2019 Guttungen er hos far i dag og skal hentes senere. Vi skal vel ha filmkveld og kveldsmat på stua slik vi har hver søndag. Samme gamle, men dog veldig koselig😊 Anonymkode: ad6ef...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #100 Del Skrevet 10. februar 2019 42 minutter siden, visp skrev: Jeg syns du høres ut som en som er vanskelig å gjøre fornøyd. Du fokuserer jo endel på manglene. Da blir det ikke like koselig å gjøre noe for deg. Enig. Ble trist på barnas vegne og sur på mannens vegne av å lese det utakknemlige innlegget. Skikkelig ukoselig å prøve å gjøre noe hyggelig for noen som pirker på alt mulig, da hadde jeg ikke giddet anstrenge meg neste gang. Anonymkode: d2c23...5f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå