Gå til innhold

Morsdag- hvordan blir du feiret i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble vekket kl 09 av mannen, kom ordentlig godt igang med deilig sex og 2 sekunder før jeg får orgasme så blir vi avbrutt av ungen som plutselig står i døra.

That`s momlife 😐

Anonymkode: b2fd5...691

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har alltid feier morsdag og farsdag, så måtte ligge i sengen og vente mens de var nede for å fikse kort, sjokolade og blomster på senga. Også har vi tradisjon med vafler til frokost på mors-/farsdag. 😊 

Anonymkode: 32340...36e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt trist med de som så hardnakket ikke skal feire slike dager. 

Her er det nok av kjipe dager, så vi slår på stortromma når det lar seg gjøre. Morsdag, farsdag, bursdager, 17 mai, st. Hans, påske, jul, valentines å til og med dagen til katten. 

Ble vekket av mann og barn med kaffe, frokost og gave på senga. Senere tar mannen med seg ungene ut, så jeg får alenetid. Så blir det nok ut på middag i ettermiddag. En fin dag for mor som ellers løper sokka av seg 😅

Anonymkode: 3e54e...7c3

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom mannen hjem fra byen klokka 7 på morningen, da har jeg vært oppe med hund og baby siden klokka 5. Han sover enda og tror han kommer til å sove i hele dag. Så ingen spesiell dag dette. 

Anonymkode: 2e1ec...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13- åringen har satt småsøsken i sving og så kom de opp med frokost og smågodt på sengen. Jeg fikk ikke lov til å gå ned,så jeg ligger nå her enda. Han skulle visst lage litt kakao også. Jeg var dog litt oppe rundt 7, for å hjelpe husets lillesøster. 

Mannen har kjøpt kake og jeg regner med at han stiller med middag i dag. 😀

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takler ikke sånne ubetydelige merkedager, så blir heldigvis ikke feiret.

Anonymkode: 718a1...eb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sove lenge, har fått gaver og senere blir det kake. Vi bruker alle muligheter til å feire litt ekstra, hverdager er det nok av. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal lage middag sammen med mannen som vi skal spise sammen med svigers og mannens bestefar. Har også kjøpt inn så vi kan lage kake til dessert. Sto opp med mini selv mens mannen sover, for jeg fikk sove ut igår da jeg hadde mye større behov for det. Håper jeg får en morsdagsklem da 😊

Anonymkode: 9803d...97d

Fikk et kjempefint kort og en diktsamling når mannen sto opp. Heldig! ❤

Anonymkode: 9803d...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke feiret, mannen har aldri husket på en eneste morsdag... i fjor presiserte jeg at om han glemmer det så kommer det til å klikke for meg, da jeg alltid gjør noe hyggelig for han.

fikk en gratulerer med morsdagen langt ut på dagen etter han hadde hørt meg ringe og gratulerer min mamma...han skyldte på at han ikke fant gaven han lette etter så da glemte han det. 

Nå ligger fortsatt i senga og vil ikke stå opp. Ser på Snapchat fra venninner som har fått nydelige gaver, blomster, kort, frokost på senga. 

Ønsker meg bare et kort og en gratulasjon.

Anonymkode: f025c...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det halvhjertet feiring. Barna er så små ennå, så det er mest vanlig søndag. 

Samtidig så er det jo vi voksne som skal lære de alt fra å ta på seg truse til å si gratulerer med dagen til den som har bursdag, spise med skje, vise omtanke og lære bort normer. 

Derfor tar jeg og styrer litt feiring på farsdag og han på morsdag. Farsdag har ofte litt mer kake og overraskelse/kos, og morsdag pleier å ha en veldig høy prislapp. 😜 IKKE krav fra meg, altså. 

Anonymkode: 2ea3d...e1d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe og frokost på sengen, gave og blomster. Men dette er også en litt trist dag, en dag jeg savner min egen mor, skulle gjort alt for å ønsket henne en god morsdag. 😪

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sike dager er vel helst en feiring for handelsstanden.    

Dumme mennesker velger å kjøpe blomster og dritt, og kaste bort pengene sine... 

Anonymkode: c85ce...39e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost på senga, gaver og nydelige kort som ungene har brukt masse tid på. Jeg ble veldig rørt.

Anonymkode: a71c4...9d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BearMama skrev:

Ja, han får kake og gaver.

Men morsdag er jo at barna skal vise at de setter pris på mor den dagen de forstår konseptet.

Syns det er fint at barn ser mamma og pappa sette ekstra pris på hverandre en dag. En dag hvor man hedrer mamman i huset, og en dag for pappan. 

Anonymkode: d70ec...fb1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sike dager er vel helst en feiring for handelsstanden.    

Dumme mennesker velger å kjøpe blomster og dritt, og kaste bort pengene sine... 

Anonymkode: c85ce...39e

Jeg har aldri fått dritt i gave 🤔 Spesielt å gi dritt til noen 💩 

Og blomster er jo forsåvidt aldri bortkastet penger for mange. Setter pris på blomster like mye i dag som på andre dager. Da har man ikke kastet bort penger.

Anonymkode: d70ec...fb1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, BearMama skrev:

Det får de med seg etterhvert som de blir eldre og man prater om det. At det finnes en dag som er dedikert til mamma. Allerede i barnehagen snakker de om sånt og oppfordrer til å lage noe og dermed blir det noe de tar med seg seg videre.

Barnet vårt laget et kort i barnehagen (alle barna laget samme motiv) med noen gode ord i år. Til farsdag gjorde de ingenting, og i fjor gjorde de ikke noe til noen av dagene. I min egen skolegang forsvant farsdag i 2. klasse da de to første skilsmissene kom. Noen barn har såre familieforhold som manglende kontakt med en forelder, mangelfull omsorg eller er i fosterhjem. Mange barnehager og skoler velger derfor å overlate markeringer av disse dagene til hjemmene.

Det er en foreldreoppgave å velge og bygge opp de tradisjonene en ønsker å ha i familien. Og selvsagt helt legitimt å velge bort de man ikke er opptatt av. Hvis ikke foreldre bygger opp under morsdag/farsdag som noe man feirer i deres familiekultur er det mindre sannsynlig at dagen vil få særlig innhold for barnet, enn om foreldrene oppmuntrer og deltar i forberedelsene og snakker om de verdiene som ligger til grunn for feiringen. Jeg synes det er en veldig fin tradisjon å sette litt fokus på å vise at man setter pris på foreldrene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mannen akkurat stått opp, han var våken halve natten med barnet som holder på å få tenner mens jeg fikk sove. Han har visst planer om en kake, men han er ganske håpløs når det kommer til baking, så kan hende at jeg må lage den selv 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om de husker det. Jeg er sinnsykt forkjølet og greide å overbevise mann og barn om at de fortjente en hyttetur i helga mens jeg ble hjemme under dyna. Tror ikke de er hjemme før ganske sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig vanlig her i Norge at man blir vekket av mannen med frokost på senga og gave? Er det normen? Da jeg var barn så feiret vi ikke morsdag eller farsdag. 

Anonymkode: 9ce7e...8e9

Eh, ja. Det er normalen. 

Skjønner godt at du er skuffet. Her ble det gave og god frokost. Det er hyggelig å vise at man blir satt pris på😁

Anonymkode: cb8b9...498

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...