Catnip Skrevet 10. februar 2019 #21 Del Skrevet 10. februar 2019 Tja. Barnet er 4 måneder og mannen sover enda fordi han skal på seinvakt i kveld, så... gratulerer med morsdagen til meg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 10. februar 2019 #22 Del Skrevet 10. februar 2019 Da jentene var små så fikk jeg alltid kaffe på senga, blomster, en gave som jentene hadde valgt ut selv og hjemmelaget morsdagskort. Nå er jentene mine store, eldste har flyttet ut for å studere og yngste er tenåring. Så jeg sto opp først i morges, jentungen sover enda. Men senere i dag så regner jeg med at jeg får et fint kort som hun har laget, eldstejenta kommer til å ringe og gratulere meg med morsdagen. Jeg har laget kake og invitert stemoren min og faren min på kake og kaffe. Moren min bor langt unna, så jeg har sendt en gave til henne og skal ringe henne litt senere. Til svigermor så bestilte jeg blomster som hun fikk levert på døra i går (hun bor også langt unna), og mannen min kommer til å ringe henne senere i dag. Jeg liker morsdag og farsdag. Det er fint med en egen dag å sette pris på mødre og fedre, trenger ikke være dyrt, bare litt oppmerksomhet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 10. februar 2019 #23 Del Skrevet 10. februar 2019 Jeg snek meg ut tidlig i morges, er på jobb i dag. Vet ikke om finingene hjemme har planlagt noe - det får jeg se når jeg kommer hjem i ettermiddag. Mannen vet dog at jeg er ei prinsesse når det kommer det feiringer, så han har nok ordnet med gave, blomster og kort fra ungene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 10. februar 2019 #24 Del Skrevet 10. februar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dere feirer vel bursdagen til sønnen deres? Bare ikke bursdagen til de voksne om jeg forstod det rett? Anonymkode: 9ce7e...8e9 Ja, han får kake og gaver. Men morsdag er jo at barna skal vise at de setter pris på mor den dagen de forstår konseptet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #25 Del Skrevet 10. februar 2019 Jeg er alenemor så har aldri fått noe denne dagen, ingen far som hjelper barnet med noe (ikke at det hjelper med en far skjønner jeg etter å ha lest tråden😄) og barnet har hittil vært for lite til å ordne noe selv. Men iår hadde hun lagd et superfint kort på SFO til meg, hun var så utrolig stolt, kom hjem med det på fredag og jeg fikk ikke se, måtte vente til søndag. Hun hadde tegnet meg og henne og skrevet at hun elsker meg veldig mye , med masse glitter og pynt. Fineste gaven jeg ha fått ❤️ Anonymkode: 51f1a...2a7 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. februar 2019 #26 Del Skrevet 10. februar 2019 (endret) Feiret og feiret. Jeg vet jeg får blomster (fordi jeg oppdaget gjemmestedet), men ellers har vi ikke pleid å gjøre så mye ut av det. Ja, og så fikk jeg et kort av datteren min som hun hadde laget i barnehagen. Barna er fremdeles såpass små at det er mannen som må ta initiativet til noe og det er jo ikke helt det samme som når de blir eldre og kan komme på det selv. Endret 10. februar 2019 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 10. februar 2019 #27 Del Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alenemor så har aldri fått noe denne dagen, ingen far som hjelper barnet med noe (ikke at det hjelper med en far skjønner jeg etter å ha lest tråden😄) og barnet har hittil vært for lite til å ordne noe selv. Men iår hadde hun lagd et superfint kort på SFO til meg, hun var så utrolig stolt, kom hjem med det på fredag og jeg fikk ikke se, måtte vente til søndag. Hun hadde tegnet meg og henne og skrevet at hun elsker meg veldig mye , med masse glitter og pynt. Fineste gaven jeg ha fått ❤️ Anonymkode: 51f1a...2a7 Det er det jeg ser frem til 😊❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #28 Del Skrevet 10. februar 2019 Hos oss er det en helt vanlig dag. Anonymkode: e663a...232 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #29 Del Skrevet 10. februar 2019 Har brukt å fått sove litt lengre og våkne til dekket frokostbord. Har fått kort som barna har laget, vært koselig med en liten gave da jeg bruker ordne det på farsdagen men er ikke noe jeg trenger da jeg er aller mest fornøyd med oppmerksomhet i form av kort og frokost. Har brukt å fått kake noen ganger også, men det er ingen must. Vel i år.. både i går og i dag sto jeg opp halv 5 med begge to. Han har ikke nevnt morsdag engang, og kortet som minstemann har laget ligger fortsatt i skapet. Han er for liten til at han husker/skjønner konseptet selv. Mannen trenger ingen påminnelse om at det er morsdag da Facebook oversvømmes, så den får ligge der inntil videre. Kan nevnes at jeg ikke bruker å få bursdagsgave på dagen min heller. Anonymkode: d862d...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #30 Del Skrevet 10. februar 2019 10 minutter siden, BearMama said: Ja, han får kake og gaver. Men morsdag er jo at barna skal vise at de setter pris på mor den dagen de forstår konseptet. Men hvordan skal de forstå konseptet og komme på å gjøre noe, hvis de ikke blir lært opp til det? Det er vel den biten som egentlig er fars ansvar på morsdagen (og mors på farsdagen). Anonymkode: 5a0cd...ed0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #31 Del Skrevet 10. februar 2019 36 minutter siden, BearMama said: Feirer ikke morsdag eller bursdager jeg. Sitter her med ungen og skal til lekeland litt senere. Mannen sover for han jobbet natt og skal på jobb igjen kokka 12.00. Skjønner ikke alt dette hysteriet rundt morsdag, valentines day osv. Når sønnen min blir eldre så lager han vel noe på skolen som jeg får. Det er tross alt det morsdag er. At barnet viser at det setter pris på mor når barnet skjønner konseptet. Ikke at far og øvrige familie lager en fest ut av det.... Det er det morsdag er for DEG, ikke nødvendigvis for alle andre 🙂 I min oppvekst har vi alltid feiret morsdag og farsdag, og nå er jeg 30 år. Husker godt at vi fikk være med pappa og plukke ut en gave, skrive på kort og bake sammen, for å vise at vi satte pris på forelderen. Synes det er en hyggelig dag og tradisjon som vi viderefører i min lille familie som voksen, og hvis du ikke forstår, så er det nok fordi du ikke vil forstå. Å kalle det hysteri virker jo bare som du er bitter. Håper du får en fin morsdag og at familien din setter pris på deg. Anonymkode: df454...443 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 10. februar 2019 #32 Del Skrevet 10. februar 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan skal de forstå konseptet og komme på å gjøre noe, hvis de ikke blir lært opp til det? Det er vel den biten som egentlig er fars ansvar på morsdagen (og mors på farsdagen). Anonymkode: 5a0cd...ed0 Det får de med seg etterhvert som de blir eldre og man prater om det. At det finnes en dag som er dedikert til mamma. Allerede i barnehagen snakker de om sånt og oppfordrer til å lage noe og dermed blir det noe de tar med seg seg videre. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det morsdag er for DEG, ikke nødvendigvis for alle andre 🙂 I min oppvekst har vi alltid feiret morsdag og farsdag, og nå er jeg 30 år. Husker godt at vi fikk være med pappa og plukke ut en gave, skrive på kort og bake sammen, for å vise at vi satte pris på forelderen. Synes det er en hyggelig dag og tradisjon som vi viderefører i min lille familie som voksen, og hvis du ikke forstår, så er det nok fordi du ikke vil forstå. Å kalle det hysteri virker jo bare som du er bitter. Håper du får en fin morsdag og at familien din setter pris på deg. Anonymkode: df454...443 Og ingen sier at det er mindre greit det heller. At dere var med å plukke gave er jo som om dere faktisk kjøper gaven. Men jeg synes ikke noe om dette presset om at om ikke mannen lager en gedigen greie ut sv det på barnas vegne så skal en ikke føle seg mindre verdsatt som mor. De fleste barn er godt forberedt på morsdag gjennom barnehage og skole og vil som oftest snakke om det til foreldrene og ikke minst far om at de ønsker å lage eller gi noe til mamma. Da er det selvsagt far sin jobb å hjelpe barnet til å gjennomføre. Endret 10. februar 2019 av BearMama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatyP Skrevet 10. februar 2019 #33 Del Skrevet 10. februar 2019 Foreløpig har jeg fått gratulasjon av mannen. Det er hyggelig. Sove lenge er umulig i huset her, med tre bråkete unger, men han lager frokost. Barna vet ingenting om at det er morsdag, og det er litt trist. Vi har aldri hatt noen stor feiring med dyre gaver da jeg vokste opp, men faren min lærte meg at det fantes en dag kalt morsdag hvor alle mødre feires. Så dro vi ut og kjøpte en liten gave, oftest blomster. Mamma fikk kaffe på senga og dekket frokostbord. Det samme fikk pappa på farsdagen. Dette gjorde jo at vi søsken koste oss med å velge ut en liten gave hver mor og farsdag når vi ble eldre, og stelte i stand på morgenen. Det samme har jeg gjort med barna på farsdagen. Tegninger, en liten gave, frokost. Det er ennå tidlig, så jeg håper mannen gjør litt av det samme. Det handler ikke om gaver, det handler om å lære å sette litt ekstra pris på hverandre. Mors og farsdag er en sånn mulighet i en ellers travel hverdag mener jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tmih Skrevet 10. februar 2019 #34 Del Skrevet 10. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble vekket kl 7 av den lille og måtte stå opp og lage egen frokost og underholde ungen. Mannen sover fortsatt... Tror ikke dette blir den store morsdagen nei.... kjenner jeg er litt lei meg faktisk. Hvordan blir du feiret? Anonymkode: 52920...0a4 Blir ikke feiret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #35 Del Skrevet 10. februar 2019 22 minutter siden, BearMama skrev: Ja, han får kake og gaver. Men morsdag er jo at barna skal vise at de setter pris på mor den dagen de forstår konseptet. Veldig enig. Det er ikke mannens ansvar å varte opp partneren og omvendt på farsdagen. Anonymkode: 9ce7e...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 10. februar 2019 #36 Del Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det morsdag er for DEG, ikke nødvendigvis for alle andre 🙂 I min oppvekst har vi alltid feiret morsdag og farsdag, og nå er jeg 30 år. Husker godt at vi fikk være med pappa og plukke ut en gave, skrive på kort og bake sammen, for å vise at vi satte pris på forelderen. Synes det er en hyggelig dag og tradisjon som vi viderefører i min lille familie som voksen, og hvis du ikke forstår, så er det nok fordi du ikke vil forstå. Å kalle det hysteri virker jo bare som du er bitter. Håper du får en fin morsdag og at familien din setter pris på deg. Anonymkode: df454...443 Sånn gjorde vi det også da broren min og jeg var små, pappa hjalp oss med å kjøpe gave, kort tegnet vi på skolen. Og pappa bisto oss med kaffelaging og frokostlaging da vi var for små til å fikse det selv. Og såklart hjalp mamma oss da det var farsdag. Jeg synes iallefall ikke det er hysteri, jeg synes det er en koselig tradisjon. Husker hvor utrolig fint det føltes da jeg var blitt mamma selv og hadde min første morsdag 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #37 Del Skrevet 10. februar 2019 Her fikk jeg blomster i går (mannen så nok ingen grunn til å gjemme de). Har også fått sovet lenge og koser meg nå med kaffe og sjokoladekake på senga. I år har jeg faktisk ikke hintet om det (tidligere år har jeg nok informert om at jeg har kjøpt morsdagsgave til min mor litt høyere enn vanlig), men ble allikevel husket. Ingen gave, men blitt spurt om ønsker så hvem vet om det dukker opp noe senere i uka... For meg er morsdag og farsdag en tradisjon fra jeg var liten, derfor betyr den litt for meg. Min far var veldig flink til å huske dette (vokste opp med en mor som ordnet det meste inne, men på morsdagen ordnet pappa opp). Anonymkode: 1fe86...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 10. februar 2019 #38 Del Skrevet 10. februar 2019 Mannen er bortreist og sikkert ikke vet om dagen, ettåring kjønner ikke noe. Feirer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #39 Del Skrevet 10. februar 2019 Blir ikke feiret. Anonymkode: 3625e...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #40 Del Skrevet 10. februar 2019 Kjæresten lagde frokost til meg, jeg har hjulpet barna hans med å tegne tegninger til morens deres. Jeg har selv ei jente i fosterhjem og syns denne dagen er pyton. Men litt koselig å bli husket på selv om denne dagen minner meg om at jeg feilet som mor for åtte år siden. Anonymkode: 75bef...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå