Gå til innhold

Morsdag- hvordan blir du feiret i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble vekket kl 7 av den lille og måtte stå opp og lage egen frokost og underholde ungen. Mannen sover fortsatt... Tror ikke dette blir den store morsdagen nei.... kjenner jeg er litt lei meg faktisk. Hvordan blir du feiret? 

Anonymkode: 52920...0a4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig vanlig her i Norge at man blir vekket av mannen med frokost på senga og gave? Er det normen? Da jeg var barn så feiret vi ikke morsdag eller farsdag. 

Anonymkode: 9ce7e...8e9

• Liker 9
Skrevet

Stått opp med ungen, mens mannen ligger å sover etter nattens festeligheter. Fikk morsdagsgave av 4 åringen: dusjsåpe, tyggis og en pakke te. Han var veldig stolt over å ha valgt helt selv.

Senere idag skal vi feire svigermors bursdag. Der får vi yndlingsmiddagen min, og en haug med gode kaker. 

Anonymkode: 69864...8da

• Liker 4
Skrevet

Blir ikke feiret, men forventer det ikke heller. Det er ikke en viktig dag for oss, og var det heller ikke da jeg vokste opp. Skal sende en sms til min mor og stemor i løpet av dagen, that's it :)

Anonymkode: 01575...fcf

• Liker 6
Skrevet

Får besøk av foreldrene mine, så jeg får lov til å rydde og ordne og stelle til middag og vafler og greier. Sjuåringen ymtet noe om et kort, da.

Da vi bodde med barnefar, ga jeg beskjed om at på morsdag og bursdagen min, forventet jeg at han sto opp med vesla. Jeg gjorde selvfølgelig det samme på farsdag og hans bursdag. Det nytter dårlig å forvente uten å formidle. 

Anonymkode: 8049e...f83

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjøpte kake i går, og har planer  å sende mann og barn på hagesenter for å kjøpe blomster i dag. Barnet har laget kort i barnehagen. Siden det er 3. morsdag har jeg ingen illusjoner om fars initiativ. 

Jeg vil at barnet skal lære å feire andre, vise omtanke og  føle stoltheten ved å gi en enkel gave/overraskelse/oppmerksomhet. Dette var veldig hyggelige dager i min oppvekst, og en tradisjon jeg vil videreføre. Vi har aldri drevet med dyre gaver.

• Liker 10
Skrevet

Vi feirer ikke. Hverken morsdag eller farsdag. Så i skrivende stund sitter jeg i sofaen med tre unger mens gubben sover. Det var min tur til å stå opp.(fikk sove lenge i går)

Mediestyrte merkedager holder vi oss unna. Synes det er helt tullete med fars/morsdag og valentine. Vi har bursdag og jul. Det får holde med gaver.... 

Anonymkode: 7efe2...936

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke blitt feiret så langt. Sto opp kl 7 med minstemann på 4 år, og vi koser oss med film, kakao og kaffi. Mannen og eldstemann sover enda.

Eldstemann på 8 har sagt han skal lage et kort. Mannen sa i går: Jeg må vel ikke kjøpe noe til deg..? 

Ellers så kommer mine foreldre og svigerforeldre på middag og kaffe. Jeg har laget en liten gavepose til mamma og svigermor, med god kaffe, te, sjokolade og div. 

Så det blir jo en koselig dag. Men det er jeg som står for det meste av arbeidet og får nok ingenting selv :rolleyes:

Anonymkode: c3f69...a2b

• Liker 1
Skrevet

Mannen sover enda. Men kjenner jeg ham rett, så blir det både gave, middag og kake på meg i dag 🙂 

Anonymkode: 2a2f9...8e0

Skrevet (endret)

Våknet selv i halv 8 tida. Mannen var oppe med 2åringen allerede kl 05.30, men det er ikke uvanlig her. Stort sett han som står opp med guttungen etter at jeg ble gravid å såvidt sover på natta. 

Jeg fikk kort i gårkveld hvor mannen har påpekt at jeg får så mye massasje jeg ønsker hver kveld i denne uka 😂😍 

Endret av Malone
Skrevet

klem, sang, dans, blomster og tegninger. Kjøpt kake selv. Mannen sover, men det er helt greit. Vil heller være med ungene enn å sove, uansett. 

Anonymkode: fd3c9...38e

• Liker 1
Skrevet

Skal lage middag sammen med mannen som vi skal spise sammen med svigers og mannens bestefar. Har også kjøpt inn så vi kan lage kake til dessert. Sto opp med mini selv mens mannen sover, for jeg fikk sove ut igår da jeg hadde mye større behov for det. Håper jeg får en morsdagsklem da 😊

Anonymkode: 9803d...97d

Skrevet

Mannen sover enda, men vet han ikke har ordnet noe, for det gjør han aldri uten at jeg forteller ham helt konkret hva jeg vil ha. 😛 Han bekymret seg fælt i går for at han (les: jeg) ikke hadde kommet på noe ennå, og jeg sa han trengte ikke å kjøpe noe. Lettelsen lyste av ham. Han er virkelig ikke god på gaver...

Men han skal lage middag i dag da. :) Og ordne opp her hjemme mens jeg og barna koser oss på badeland. :)

Anonymkode: 5a0cd...ed0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mannen sover enda, men vet han ikke har ordnet noe, for det gjør han aldri uten at jeg forteller ham helt konkret hva jeg vil ha. 😛 Han bekymret seg fælt i går for at han (les: jeg) ikke hadde kommet på noe ennå, og jeg sa han trengte ikke å kjøpe noe. Lettelsen lyste av ham. Han er virkelig ikke god på gaver...

Men han skal lage middag i dag da. :) Og ordne opp her hjemme mens jeg og barna koser oss på badeland. :)

Det siste er det forøvrig også jeg som har bestemt. Har man en mann som ikke klarer å tenke ut ting selv så må man bare fortelle hvordan man vil ha det. 😛

• Liker 5
Gjest BearMama
Skrevet

Feirer ikke morsdag eller bursdager jeg. Sitter her med ungen og skal til lekeland litt senere. Mannen sover for han jobbet natt og skal på jobb igjen kokka 12.00. 

Skjønner ikke alt dette hysteriet rundt morsdag, valentines day osv. Når sønnen min blir eldre så lager han vel noe på skolen som jeg får. Det er tross alt det morsdag er. At barnet viser at det setter pris på mor når barnet skjønner konseptet. Ikke at far og øvrige familie lager en fest ut av det....

Skrevet

Han sover.  Blir  nok ikke feiret. Han dreit i gave på min runde  dag så har  virkelig  ingen forventninger  til morsdag da.  Det beste  er bare å aldri  forvente  noe,  så blir  man  ikke  skuffet.

Anonymkode: 9cd57...a74

Skrevet

Det er min aller første morsdag, men jeg tror ikke jeg kommer til å bli feiret noe, dessverre..

Jeg er oppe med babyen, og når mannen står opp skal han bruke dagen på oppussing og fotballcup med minste bonusbarnet. Middag blir noe enkelt for meg og eldste bonusbarnet i løpet av dagen, og så noe annet for de andre når de kommer hjem.

Kjenner jeg hadde trengt litt ekstra i dag, ettersom jeg sliter litt med å finne den morsfølelsen for den nyfødte enda..

Anonymkode: a1b38...ca8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sover.  Blir  nok ikke feiret. Han dreit i gave på min runde  dag så har  virkelig  ingen forventninger  til morsdag da.  Det beste  er bare å aldri  forvente  noe,  så blir  man  ikke  skuffet.

Anonymkode: 9cd57...a74

Gave til bursdagen burde man kunne forvente. 

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, BearMama skrev:

Feirer ikke morsdag eller bursdager jeg. Sitter her med ungen og skal til lekeland litt senere. Mannen sover for han jobbet natt og skal på jobb igjen kokka 12.00. 

Skjønner ikke alt dette hysteriet rundt morsdag, valentines day osv. Når sønnen min blir eldre så lager han vel noe på skolen som jeg får. Det er tross alt det morsdag er. At barnet viser at det setter pris på mor når barnet skjønner konseptet. Ikke at far og øvrige familie lager en fest ut av det....

Men dere feirer vel bursdagen til sønnen deres? Bare ikke bursdagen til de voksne om jeg forstod det rett? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...