Gjest Moonshadow Skrevet 10. april 2005 #1 Skrevet 10. april 2005 Jeg og en veninne har alltid vært veldig opptatt av det alternativet og mystiske. Driver mye med tarot, pendelering, meditasjon og andre slike ting. Etter å ha lest en del om wicca på nett ble begge to veldig nysgjerrige og bestemte oss for å melde oss på hekseskolen. Mye spennende og interesant i denne religionen og det å være heks. Er det flere hekser/wiccanere her inne?
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #2 Skrevet 10. april 2005 :o skal du! Hm.. Vel, jeg støtter det fullt ut Slim :-) Bare pass på å kast 'good spells' så er det sikkert fint :-)
Gjest Moonshadow Skrevet 10. april 2005 #3 Skrevet 10. april 2005 I wicca så er den eneste regelen "gjør som du vil, bare det ikke skader noen". Vi tror på karma og da ville det vært dumt og gjøre noe ondt mot noen når vi vet vi får det tilbake tre gangen så ille
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #4 Skrevet 10. april 2005 I wicca så er den eneste regelen "gjør som du vil' date=' bare det ikke skader noen". Vi tror på karma og da ville det vært dumt og gjøre noe ondt mot noen når vi vet vi får det tilbake tre gangen så ille [/quote'] Sant Slim! Dette blir bra! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #6 Skrevet 10. april 2005 Jeg kan nesten ikke vente til du blir en heks! Og jeg tror du kan komme til å bli en skikkelig bra en! :-)
Gjest Moonshadow Skrevet 10. april 2005 #7 Skrevet 10. april 2005 Tusen takk kafka Jeg har vel alltid vært en heks. Har bare ikke vist at dette er en religion. Har jo alltid vist at jeg har evner som kanskje ikke alle har.. Men det skal bli spennende å lære seg mer om de og det å bruke de riktig. Tror det kan hjelpe meg til å finne den roen jeg alltid har lett etter.
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #8 Skrevet 10. april 2005 Tusen takk kafka Jeg har vel alltid vært en heks. Har bare ikke vist at dette er en religion. Har jo alltid vist at jeg har evner som kanskje ikke alle har.. Men det skal bli spennende å lære seg mer om de og det å bruke de riktig. Tror det kan hjelpe meg til å finne den roen jeg alltid har lett etter. Det tror jeg også! :-) Lykke til!
Gjest Spacegirl Skrevet 11. april 2005 #9 Skrevet 11. april 2005 Jeg også syns wicca er veldig interessant. Er ikke innviet i noe coven, men praktiserer endel alene: tarot, urter, meditasjon, kaster spells (trylleformler) og feirer sabbatene bl.a. Har mye mer sansen for natur-religionene enn de monoistiske religionene.
Superlammet Skrevet 11. april 2005 #10 Skrevet 11. april 2005 Holdt på med det, sluttet. Pass på hva dere gjør, hva dere ber om. Det er lett å gjøre feil og falle på "feil" side av lyset.
Gjest Moonshadow Skrevet 12. april 2005 #11 Skrevet 12. april 2005 Jeg tror kanskje det er litt lettere for tennåringer som driver på. Ikke det at vi er oldinger, men vir er 23 og 27 og kanskje litt mer bevist enn de på 15.
Superlammet Skrevet 12. april 2005 #12 Skrevet 12. april 2005 Jeg tror kanskje det er litt lettere for tennåringer som driver på. Ikke det at vi er oldinger' date=' men vir er 23 og 27 og kanskje litt mer bevist enn de på 15.[/quote'] Jeg var 18-20 år.. Har aldri vært mer føkka i huet enn jeg var da Hadde nok taklet det på en helt annen måte nå, men jeg tar ikke sjansen en gang til.
Gjest Moonshadow Skrevet 12. april 2005 #13 Skrevet 12. april 2005 Jeg er veldig bevist og bestemt på at det er kun hvit magi jeg driver med. Tror man på karma så må man bare holde seg
Superlammet Skrevet 12. april 2005 #14 Skrevet 12. april 2005 Fornuftig! Holdt kun på med hvit magi selv, men etterhvert som ting skjedde ble den mørkere og mørkere. Noen ganger ser man ting man skulle ønske man aldri så for å si det sånn.. Ganske morsomme psykiske effekter man kan få så lenge man tror på det selv..
Gjest Moonshadow Skrevet 12. april 2005 #15 Skrevet 12. april 2005 Alt ligger jo i troen. Jeg tror i allefall man kan stenge av for mye om man ikke tror.
Gjest Gjesta Skrevet 12. april 2005 #16 Skrevet 12. april 2005 Hva er Wicca da? hva driver de med? er det noe av det samme som healing? manga spørsmål... :o
Gjest Moonshadow Skrevet 12. april 2005 #17 Skrevet 12. april 2005 Wicca er en religon som går på det å tro på naturens krefter. Hekser er vi. Naturmedisin, spels, tarot, healing, ritualer osv.. står masse på nett om det.
Lestat Skrevet 14. april 2005 #19 Skrevet 14. april 2005 Hva er Wicca da? hva driver de med? er det noe av det samme som healing? manga spørsmål... :o Wicca er en ny-paganistisk trosretning som har fått en ganske stor tilhengerskare i USA, england og delvis skandinavia de siste tiårene. Wiccanere hevder at dette trossystemet stammer fra gamle keltiske og germanske tradisjoner, og kun har "ligget på is" pga. kristendommens forfølgelse av hednske tradisjoner. Dette er vel relativt usannsynlig siden gudene i wicca tradisjonen ikke eksisterer i folketroen, eller skrevne ord fra disse kulturene. Sabbatsfering og ritualmagi står relativt sentralt i wicca, noe som bidrar til at trosrettningen av enkelte blir oppfattet som anti-kristent og da sikkert ond som bare pokker. Dette er feil. Wicca har et veldig snilt etisk syn, der nærhet til naturen og dens krefter står sentralt. Se for deg gamle druide/shaman tradisjoner med et annen gudemessig overbyggning, og du er i nærheten. Fikk du feiret nymånen på lørdag da Moonshadow ?
Gjest Moonshadow Skrevet 15. april 2005 #20 Skrevet 15. april 2005 Jeg og en vennine gikk opp i skogen og feiret nymånen Kjempe fint ble det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå