Gå til innhold

Overdose

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva skjer om jeg fortell min behandler på BUP at jeg prøvde å ta overdose på IBUX og sove piller for å ende livet mitt, men endte opp med å spy opp alle sammen dagen etter? Hva skjer med meg?  

Anonymkode: 7074a...e2b

Endret av ninab82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

BARE Behandler sOM Kan sVARE PÅ DET...

PS. -dialysE Suger...

a.

• Liker 3
Skrevet

Vil tippe innleggelse om alt ligger tilrette for det. Alså, om de er redde for at du kommer til å skade degselv i nærmest fremtid (nå, imorgen, dagen etterpå osv)

Anonymkode: ca0b7...e03

• Liker 1
Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer om jeg fortell min behandler på BUP at jeg prøvde å ta overdose på IBUX og sove piller for å ende livet mitt, men endte opp med å spy opp alle sammen dagen etter? Hva skjer med meg? 

Anonymkode: 7074a...e2b

Innleggelse. Ønsker du hjelp? Har du noen du kan prate med? Selv om alt virker mørkt akkurat nå så vil jeg anbefale deg å prate med noen om det. Det være seg bup, fastlege, venner, familie++.

Du kan også ringe Hjelpetelefonen, tlfnr 116 123, til alle døgnets tider. Det kan gjøre godt å bare få snakket med noen utenifra, og du kan være anonym. Det blir bedre, ts.

:blomst:

Anonymkode: 9241f...f63

Endret av ninab82
Gjest Arwen Undómiel
Skrevet

Hva er det som er så smertefullt? Du må behndle deg selv som din egen beste venn og være grei med deg selv. Snakk med en god psykolog som du stoler på og får hjelp, så mye ibux er ikke sunt, bra du spøy det opp. Det er ikke sunt. Ta ansvar og bli fri:hjerte:

Skrevet

Leit å høre hvor vanskelig du har det. Min personlige erfaring er at behandleren din vil prate med deg om situasjonen, spørre deg om hvorfor osv. Også se and situasjonen. Om behandler ser på situasjonen som akutt, og at du er en fare for deg selv, så kan det bli aktuelt med en innleggelse (ofte som en brannslukker på et par dager), eller dere lager en plan videre for nøye oppfølging poliklinisk. Kommer veldig and på situasjonen din ellers. Hvilke diagnoser du har, hva slags problemer du har fra før, og ellers livet ditt.

Dette er umulig å svare på. Men anbefaler at du forteller din behandler alt dette, og hele sannheten for at behandler kan hjelpe deg best mulig.

Klem til deg ❤

Anonymkode: 3c15d...871

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet

Å overdose på ibux høres mer ut som et rop om hjelp. Si ifra slik at du kan få oppfølging med psykolog og evt støttegrupper.

Hvor gammel er du?

Skrevet

Han vil prøve å kartlegge om det er akutt fare for at du vil prøve å ta livet ditt igjen. 

Anonymkode: b781d...445

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Ninab82, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...