AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Hei. Jeg har nå gått til Bup for samtaler siden september ish. Jeg har fått beskjed av kontakt lærer at vi må ha et møte med BUP da jeg har en del fravær grunnet psyken. Hun spurte meg da vi fikk karakterer i et fag om jeg kunne fortelle henne litt om det, jeg svarte at jeg snakket med dem om det. Hun mente at dette var noe hun måtte vite da det gikk ut over fraværet og skolen. Hun fortalte meg at hun på møte med avdelingen eller alle lærerne som har oss ish hadde sagt at jeg sleit en del psykisk etc. Dette hadde ikke jeg fått noen beskjed om på forhånd eller noe.. Mitt spørsmål er hva som kan tilrettelegges av skolen ved hjelp av BUP eller grunnet psyken.. Har hørt mindre lekser, prøver i eget rom, muntlig med lærer etc.. Men jeg trenger ikke det. Jeg sliter med å komme meg til skolen, det å komme meg opp og ut av senga. Det å være der hele dagen, får flere sammenbrudd i løpet av dagen ut av ingenting. ar hatt ting som har skjedd mot meg, som gjør meg stresset i situasjoner hvor folk foreks tar på meg... Gym er krise, ikke for det at jeg må for eks løpe, me det at alle ser på meg ser meg gjøre det.. Garderobe er krise å skifte i, så prøver å finne et annet sted hver gang da jeg har en del kutt som jeg ikke akk vil vise frem til alle. Anonymkode: 7f4af...ca6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Bup kontakta skolen min, med lov av meg. De hjalp meg bare. Ting løste seg Anonymkode: 0aa41...185
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #3 Skrevet 10. februar 2019 Bup kan gjøre ganske mye for deg. Hva er vanskelig å si når vi ikke kjenner deg og ikke vet hva bup har av vurderinger omkring din helse. Utifra det du skriver tenker at dette med gym kan løses på en måte som gjør at du klarer å gjennomføre faget og få karakter. En annen ting jeg tenker på er at du kanskje kan ha nytte av å ha en lærer som du kan gå til, en som klarer å gi deg ro og trygghet til å stå gjennom timene. Du kan også få hjelp i fht fraværsgrensen. Bup bruker de midlene som det er mulig å bruke for å hjelpe deg gjennom skolen og skolen vil kanskje bli utfordret i fht å legge til rette for deg. En gi og ta situasjon hvor dere alle er med. Dette går sikkert bra, du er heldig som har bup og lærere som ønsker å hjelpe deg. Anonymkode: 6d93f...50c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå