AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #1 Skrevet 10. februar 2019 Har en 1.generasjons Apple TV som har fungert bra, men det er en del ting den ikke streamer, bl.a. Viafree og D-Play og derfor tenkte jeg å kjøpe en nyere variant. Men de koster jo en del... Fungerer Chromecast like bra? Anonymkode: e2f78...029
Hattifnattete Skrevet 10. februar 2019 #2 Skrevet 10. februar 2019 Hei! Jeg har både Chromecast og Apple Tv. Største forskjellen på de to er at du velger hva du vil se på telefonen din, for deretter å streame dette over til chromecasten, i motsetning til Apple tv'en som gjør om hele TV'en til en smart-tv. Synes chromecast fungerer like bra, så det er nok heller opp til litt personlig preferanse.
Herix Skrevet 11. februar 2019 #3 Skrevet 11. februar 2019 Chromecast fungerer mye bedre etter min mening
Snop Skrevet 11. februar 2019 #4 Skrevet 11. februar 2019 Jeg er heftig Apple-tilhenger, men her må jeg faktisk si at Chromecast gir mer bangs for bucksa. Det er lite du kan gjøre med Apple TV som du ikke kan gjøre med en Chromecast. Samtidig synes jeg en Apple TV er mye bedre å navigere, samt at jeg har opplevd ganske ofte at appene på mobilen som jeg streamer fra klikker - det er appene sin feil, ikke Chromecast. Men likevel, Apple TV synes jeg er jevnt over gir en litt bedre opplevelse, man jeg klarer ikke å rettferdiggjøre prisforskjellen.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #5 Skrevet 11. februar 2019 Takk for svar. Tenker jeg gir Chromecast en sjanse, ser de har den på Netonnet til 399 kr. Apple TV koster en snau tusenlapp mer. Er generelt veldig Apple-glad, men akkurat nå må jeg tenke litt økonomi også. Kan jo evt fortsatt bruke Apple TV'n jeg har til det den streamer og Chromecast til Viafree og D-Play som er de to jeg savner. TS Anonymkode: e2f78...029
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #6 Skrevet 14. februar 2019 Har chromecast. Har aldri streamet fra telefonen, bare dataen, aldri opplevd problemer. Anonymkode: bbfe7...12d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 Jeg har hatt begge deler, og jeg synes Chromecast funker best, kan streame fra alt, mobil pc Anonymkode: db3c5...d57
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #8 Skrevet 14. februar 2019 Jeg har begge deler, og bruker begge to. Har tv på soverommet hvor jeg bruker chromecast. Lettvint å streame fra mobil og pc. Apple tv er i stua, og går an å streame viaplay og dplay (har en nyere versjon). Jeg kan jo også streame fra macbooken med apple tv. Men synes chromecast er mer allsidig, for man kan jo bruke pc og mobil som vanlig, mens man streamer Anonymkode: d8a92...d70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå