Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

Er det noen som vil dele erfaringer med pre workout?

Har kjøpt meg c4 og skal prøve den til uka, men usikker på hva jeg skal forvente. Er det lurt å ta halv dose først for å kjenne om man tåler lite? Hvis dere drikker kaffe, hvordan føles det i forhold? Hvor mange espressoshots/kaffekopper føles det som? Vet det står koffeininnhold på, men jeg lurer mer på hvordan det føles enn det rent innholdsmessige. 

Gleder meg til å høre! 😇 

Anonymkode: ba9c6...d0b

Skrevet

Bare ta 1 scoop, er ikke sånn at du får et heidundranes kick. Så no worries ;)

Skrevet

Standard serving size er 1 svipp, så tenker uansett å prøve halvparten av det først.

Hva føles dette kicket som? Behagelig/ubehagelig?

Hvis jeg drikker for mye kaffe kan jeg bli litt skjelven og kaldsvett, ser ikke for meg at det øker ytelsen når jeg bare har lyst til å legge meg nedpå.... men er spent!

ts

Skrevet

Scoop selvfølgelig ikke svipp

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Standard serving size er 1 svipp, så tenker uansett å prøve halvparten av det først.

Hva føles dette kicket som? Behagelig/ubehagelig?

Hvis jeg drikker for mye kaffe kan jeg bli litt skjelven og kaldsvett, ser ikke for meg at det øker ytelsen når jeg bare har lyst til å legge meg nedpå.... men er spent!

ts

Det eneste stoffet som faktisk har dokumentert stimulerende effekt i preworkout, er koffein. En scoop av det merket du har kjøpt, gir det samme som i vanlig passe stor kopp kaffe, så kicket er helt likt. Ikke overtenk det.

Skrevet

Hva er dette? 

Anonymkode: ef542...02f

• Liker 2
Skrevet

Pre-workout er bare noe tull. Kjøp heller koffein og bcaa tabletter hvis du absolutt trenger noe ekstra.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, WCKD skrev:

Pre-workout er bare noe tull. Kjøp heller koffein og bcaa tabletter hvis du absolutt trenger noe ekstra.

Haha. For BCAA er ikke tull?

• Liker 3
Skrevet

Joda, om du får inn nok gjennom kostholdet er BCAA bare tull også.

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei damer!

Er det noen som vil dele erfaringer med pre workout?

Har kjøpt meg c4 og skal prøve den til uka, men usikker på hva jeg skal forvente. Er det lurt å ta halv dose først for å kjenne om man tåler lite? Hvis dere drikker kaffe, hvordan føles det i forhold? Hvor mange espressoshots/kaffekopper føles det som? Vet det står koffeininnhold på, men jeg lurer mer på hvordan det føles enn det rent innholdsmessige. 

Gleder meg til å høre! 😇 

Det er pre-workout ikke kokain. Du tåler sikkert normal dose.

Anonymkode: 3c1eb...1dd

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, WCKD skrev:

Joda, om du får inn nok gjennom kostholdet er BCAA bare tull også.

BCAA er tull som kosttilskudd samme hvordan du vender på det. Du får bedre effekt av å innta alle aminosyrene, så om du skal supplere med kosttilskudd så er du bedre tjent med et komplett protein som f.eks. myse.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er pre-workout ikke kokain. Du tåler sikkert normal dose.

Anonymkode: 3c1eb...1dd

Jeg vet jo det. Jeg vil bare unngå ubehag, så jeg gjør det slik. Det er helt opp til meg. 

Nå lurte jeg på erfaringer, ikke om det er bevist effekt eller vits i å ta det.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jo det. Jeg vil bare unngå ubehag, så jeg gjør det slik. Det er helt opp til meg. 

Nå lurte jeg på erfaringer, ikke om det er bevist effekt eller vits i å ta det.

Grunnen til at jeg trakk inn hva som er bevist eller ikke, er at du lurte på hvordan det kjennes. Og da sier jeg: Det kjennes som en kopp kaffe. Men det er klart, hvis du tror det har enormt mye mer effekt enn det, så skal du ikke se bort ifra at du føler placebo.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Purt Gull skrev:

BCAA er tull som kosttilskudd samme hvordan du vender på det. Du får bedre effekt av å innta alle aminosyrene, så om du skal supplere med kosttilskudd så er du bedre tjent med et komplett protein som f.eks. myse.

Det er sant, det er så mye tull folk bruker penger på der. De fleste er jo "mosjonister" på et treningsenter 3 ganger i uka. Så tror de at man må investere i masse bullshit av produkter.

Selv bruker jeg proteinpulver til en shake om jeg ikke får spist et hovedmåltid etter trening, thats it.

Ellers spiser jeg vanlig mat, med riktig innhold av proteiner, fett og karbo. Spiser ikke bearbeidet mat, eller ferdigmat.

Pre workout for meg er et måltid, for eks 3egg og ca 50gram store havregryn til grøt. Trener helst 1,5timer etter frokosten.

Anonymkode: 63fb2...8d5

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er sant, det er så mye tull folk bruker penger på der. De fleste er jo "mosjonister" på et treningsenter 3 ganger i uka. Så tror de at man må investere i masse bullshit av produkter.

Selv bruker jeg proteinpulver til en shake om jeg ikke får spist et hovedmåltid etter trening, thats it.

Ellers spiser jeg vanlig mat, med riktig innhold av proteiner, fett og karbo. Spiser ikke bearbeidet mat, eller ferdigmat.

Pre workout for meg er et måltid, for eks 3egg og ca 50gram store havregryn til grøt. Trener helst 1,5timer etter frokosten.

Det var fornuftige tanker. Folk er interesserte i små tricks og "hacks" som skal gi dem resultatene de trenger. Det morsomme er at de ofte ikke er villig til å f.eks. nedprioritere litt tv eller mobilbruk for å gå i seng én time før. For de aller fleste ville mer søvn gitt enormt mye bedre resultater enn hvilket som helst kosttilskudd. Kombinert med et vanlig sunt kosthold kommer man svært langt. Selv spiser jeg corn flakes og drikker en kopp kaffe før trening. Elsker kaffe, så vil aldri i veien bytte inn "koffeinkvota" for noe annet :)

• Liker 3
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Purt Gull skrev:

Det var fornuftige tanker. Folk er interesserte i små tricks og "hacks" som skal gi dem resultatene de trenger. Det morsomme er at de ofte ikke er villig til å f.eks. nedprioritere litt tv eller mobilbruk for å gå i seng én time før. For de aller fleste ville mer søvn gitt enormt mye bedre resultater enn hvilket som helst kosttilskudd. Kombinert med et vanlig sunt kosthold kommer man svært langt. Selv spiser jeg corn flakes og drikker en kopp kaffe før trening. Elsker kaffe, så vil aldri i veien bytte inn "koffeinkvota" for noe annet :)

Vi mennesker egentlig ganske dumma ja, klarer ikke å endre vanene våre. Skjermen har jo ødelagt livet til mange, det har jo allerede kommete handling for de som er avhengig av mobilen/sosiale media.

Nyter hverken koffein, nikotin eller alkohol selv. Men har såklart vært igjennom disse fasene i oppveksten.

Kosthold og trening er ganske enkelt egentlig, men de fleste klarer ikke etablere gode vaner. Diett er heller ikke noe å basere seg på for et "vanlig" menneske. Med sprekker nå og da. Søvn er utrolig viktig, stå topp til samme tid også.

Skrevet

Vil også si at pwo er bortkasta penger. Ville heller investert de pengene i proteinpulver, som faktisk er nyttig hvis du ikke klarer å spise nok proteiner ila. en dag. Brukte mye pwo for noen år siden, og følte at leppene og kroppen klødde litt. Har lest at dette bare er et eller annet virkestoff som skal forsterke placebo-effekten. Jeg synes det funker mye bedre å ha spist et skikkelig måltid noen timer før jeg trener, og heller drikke kaffe eller en brus underveis. Forbinder pwo med bobybuildere som trener timesvis i uka. For folk som trener 'normalt' noen timer noen ganger i uka ser jeg ikke helt poenget. Du bestemmer selv hva du skal kjøpe og bruke. Hvis du føler at pwo gir deg et kick som gjør det lettere å trene så er det jo bare til å kjøre på. :) 

Anonymkode: 41f0a...b90

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

stå topp til samme tid også.

Dessverre er noen nødt til å bistå deg når du er i nød 24/7, ikke bare mellom 8 og 16...

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Spiser ikke bearbeidet mat, eller ferdigmat.

Hva er bearbeidet mat?

Anonymkode: 49e1d...386

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...