AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #1 Del Skrevet 9. februar 2019 Har vært på tre lange dater med en fin fyr, men nå virker det egentlig som om vi begge ser at at kjemien ikke er helt der. Hva gjør man? Jeg har ikke hørt noe fra han etter den siste daten for noen dager siden, og han har heller ikke hørt noe fra meg. Er ikke det mest "riktige" å sende en hyggelig avslutningsmelding om at det var fint å møtes, og at man ønsker den andre lykke til videre? Eller er det vanlig bare å bli "helt stille", og gå videre med å date andre uten å "avslutte" kontakten på en skikkelig måte? Anonymkode: aa391...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #2 Del Skrevet 9. februar 2019 Du trenger ikke sende noen melding med mindre han tar initiativ til en ny date eller virker veldig interessert. Anonymkode: d940e...a4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #3 Del Skrevet 9. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du trenger ikke sende noen melding med mindre han tar initiativ til en ny date eller virker veldig interessert. Anonymkode: d940e...a4b Virkelig? Er det såpass normalt å gå videre uten å gi hverandre en mer "formell" avslutning av noe slag? Anonymkode: aa391...964 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #4 Del Skrevet 9. februar 2019 Jeg syns det er mest ryddig og hyggelig om man sender en avsluttende melding. Selvom ikke kjemien var der mellom dere så kan man fint oppføre seg hyggelig og sende en melding så kontakten avsluttes på en fin måte . Det ville jeg satt pris på iallfall. Anonymkode: 71a49...d43 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #5 Del Skrevet 9. februar 2019 Jeg synes man skal avslutte, og ville sendt en melding som gjorde det klart at du forstod at det var gjensidig. Jeg ville droppet å si "lykke til" (jeg synes det er upassende i denne sammenhengen, selv om jeg ser at det er vanlig), og heller si at det var fint å treffe ham selv om det ikke klaffet helt, og at du håper han får det fint fremover. Anonymkode: b5672...f11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #6 Del Skrevet 10. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Er det såpass normalt å gå videre uten å gi hverandre en mer "formell" avslutning av noe slag? Anonymkode: aa391...964 Nå er det ikke akkurat sånn at du ghoster han, for han viser heller ikke noe mer interesse for deg heller. Om man er gjensidig uinteressert, hvorfor må man absolutt sende melding for å si at man er uinteressert? Det er en ting når man har datet i 2 måneder, men det er bare 3 dater. Om jeg går på date med noen som jeg merker det ikke klaffer med og det er gjensidig så har det aldri skjedd at de har sendt melding for å fortelle at de ikke er interessert og jeg gidder heller ikke avvise bare for å avvise liksom. Men jeg er ikke sånn som sletter folk fra alle sosiale media for det om med det første. Jeg lar det gå litt tid der jeg ser vi ikke har noe mer kontakt før jeg sletter dem. Om noen er mer interessert etter en sånn date så sier jeg selvsagt det som det er. Som regel opplever jeg dog kjemi som en gjensidig greie. Anonymkode: d940e...a4b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #7 Del Skrevet 10. februar 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Nå er det ikke akkurat sånn at du ghoster han, for han viser heller ikke noe mer interesse for deg heller. Om man er gjensidig uinteressert, hvorfor må man absolutt sende melding for å si at man er uinteressert? Det er en ting når man har datet i 2 måneder, men det er bare 3 dater. Om jeg går på date med noen som jeg merker det ikke klaffer med og det er gjensidig så har det aldri skjedd at de har sendt melding for å fortelle at de ikke er interessert og jeg gidder heller ikke avvise bare for å avvise liksom. Men jeg er ikke sånn som sletter folk fra alle sosiale media for det om med det første. Jeg lar det gå litt tid der jeg ser vi ikke har noe mer kontakt før jeg sletter dem. Om noen er mer interessert etter en sånn date så sier jeg selvsagt det som det er. Som regel opplever jeg dog kjemi som en gjensidig greie. Anonymkode: d940e...a4b Ser at det ikke er noe standardløsninger her, men jeg føler altså selv i alle fall at det er mest skikkelig å sende en melding. Etter én date så kan jeg skjønne det, men etter 3+ dater så liker i alle fall jeg å få en "clean break" selv om det ikke er slik at man akkurat planlegger å gifte seg og ha barn etter tre dater. Verden er jo liten, og det kan jo godt hende at den man dater senere blir en kollega, blir sammen med en annen bekjent eller på andre måter kommer innom livet mitt igjen. Jeg føler i alle fall at det er noe usagt når man bare sklir vekk fra hverandre i stillhet. Anonymkode: aa391...964 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10. februar 2019 #8 Del Skrevet 10. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært på tre lange dater med en fin fyr, men nå virker det egentlig som om vi begge ser at at kjemien ikke er helt der. Hva gjør man? Jeg har ikke hørt noe fra han etter den siste daten for noen dager siden, og han har heller ikke hørt noe fra meg. Er ikke det mest "riktige" å sende en hyggelig avslutningsmelding om at det var fint å møtes, og at man ønsker den andre lykke til videre? Eller er det vanlig bare å bli "helt stille", og gå videre med å date andre uten å "avslutte" kontakten på en skikkelig måte? Anonymkode: aa391...964 Din måte er absolutt den riktige. Det tyder på at du er voksen og moden om du avslutter på en ryddig måte. Man vil vel ikke ha et samfunn hvor folk oppfører seg som tenåringer hele gjengen; bare la alt skli ut så man slipper noe som helst ubehag. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #9 Del Skrevet 10. februar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser at det ikke er noe standardløsninger her, men jeg føler altså selv i alle fall at det er mest skikkelig å sende en melding. Etter én date så kan jeg skjønne det, men etter 3+ dater så liker i alle fall jeg å få en "clean break" selv om det ikke er slik at man akkurat planlegger å gifte seg og ha barn etter tre dater. Verden er jo liten, og det kan jo godt hende at den man dater senere blir en kollega, blir sammen med en annen bekjent eller på andre måter kommer innom livet mitt igjen. Jeg føler i alle fall at det er noe usagt når man bare sklir vekk fra hverandre i stillhet. Anonymkode: aa391...964 Jeg tenker at det er overflødig å sende den meldingen. Ikke noe poeng å få bekreftet overfor hverandre at kjemien ikke stemmer. Det er også underforstått at dere ønsker hverandre alt godt videre, selv om dere ikke uttaler det. Anonymkode: caac4...240 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frubaluba Skrevet 10. februar 2019 #10 Del Skrevet 10. februar 2019 Jeg avslutter ting alltid, sender en melding, det koster så lite å gjøre, og da har jeg gjort mitt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #11 Del Skrevet 10. februar 2019 Det beste er å sende melding. Jeg var i en lignende situasjon som deg ts, og sendte en melding at jeg forstod det var gjensidig, takket for hyggelige dater og sa jeg håpte han finner noen det klaffet med neste gang. Fikk til svar at han bare hadde plutselig likt meg så godt at han var nervøs for å sende melding, og når jeg ikke sendte heller ble han mer nervøs osv. Anonymkode: ef752...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #12 Del Skrevet 10. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes man skal avslutte, og ville sendt en melding som gjorde det klart at du forstod at det var gjensidig. Jeg ville droppet å si "lykke til" (jeg synes det er upassende i denne sammenhengen, selv om jeg ser at det er vanlig), og heller si at det var fint å treffe ham selv om det ikke klaffet helt, og at du håper han får det fint fremover. Anonymkode: b5672...f11 Jeg tenker motsatt, når begge er enige i den forstand at begge har avsluttet kontakten ved å ikke sende melding, synes jeg det er ufint å gjøre det bare for å gni det inn og sende en slik avvisende melding. Hvorfor skal man gjøre det når det er underforstått at kjemien ikke var der og en går hvert til sitt. Anonymkode: 17f90...2e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #13 Del Skrevet 10. februar 2019 Så du tenker at dere bare skal ghoste hverandre? Jeg hadde sendt en melding og sagt at det har vært hyggelig å bli kjent, kjemien er ikke helt der, lykke til videre. Det tar ett minutt og er det voksne folk bør gjøre Anonymkode: f6bbd...341 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #14 Del Skrevet 10. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så du tenker at dere bare skal ghoste hverandre? Jeg hadde sendt en melding og sagt at det har vært hyggelig å bli kjent, kjemien er ikke helt der, lykke til videre. Det tar ett minutt og er det voksne folk bør gjøre Anonymkode: f6bbd...341 TS her. Nei, som du ser ut fra innleggene mine i tråden så er jeg mye mer for å sende en melding. Men jeg ønsket å vite hva som er vanlig å gjøre i slike situasjoner. Anonymkode: aa391...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #15 Del Skrevet 10. februar 2019 Send en melding. Takk for en hyggelig date og si noe om at han er en fin fyr (hvis du synes det), men at det ikke virker som at kjemien dere imellom er den helt store. Og at du har lyst til avslutte dette. Ryddig og høflig og ingen rom for tvil Anonymkode: 8f41d...e32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 10. februar 2019 #16 Del Skrevet 10. februar 2019 Du bør absolutt sende en melding, noe annet er egentlig ganske frekt, en skikkelig uting. Enten det hadde vært 1 eller 5 dater, takker man for daten, forklarer at du ikke synes det er kjemi, men at det var hyggelig å møtes. Og hadet godt. Håper virkelig du skriver:) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #17 Del Skrevet 10. februar 2019 Vil ikke kalle det ghosting når begge er tause og ingen viser tegn til interesse lenger, men av erfaring så vil jeg anbefale å være mest mulig ryddig og sende den meldingen. Det er et lite land, man vet aldri når man møtes igjen under helt andre omstendigheter. Jeg begynte for eksempel på samme arbeidsplass som en tidligere date. Da føltes det veldig bra at vi hadde avsluttet relasjonen på en skvær måte og at det ikke lå noen pinlig stemning i lufta når vi støtte på hverandre i kantina. Anonymkode: dd4e6...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #18 Del Skrevet 10. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det beste er å sende melding. Jeg var i en lignende situasjon som deg ts, og sendte en melding at jeg forstod det var gjensidig, takket for hyggelige dater og sa jeg håpte han finner noen det klaffet med neste gang. Fikk til svar at han bare hadde plutselig likt meg så godt at han var nervøs for å sende melding, og når jeg ikke sendte heller ble han mer nervøs osv. Anonymkode: ef752...80a Sånt som det der misliker jeg veldig. Man hører ikke et kvidder fra den man dater, man føler seg ghostet/ikke likt, og når man sender en avslutningsmelding - ja, da kommer daten med noe greier om at han hadde begynt å få følelser han ikke turde å vise. Han har jo da gravd sin egen grav ved å virke uinteressert, jeg skjønner ikke greia? Anonymkode: 173e7...dd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.M. Skrevet 10. februar 2019 #19 Del Skrevet 10. februar 2019 Send en melding. Det er både god folkeskikk og du blir ferdig med saken. Dessuten så viser du at du er voksen og ikke feig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå