Gå til innhold

Sykehuset har meldt bekymringsmelding til barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg møtte veggen etter enorme påkjenninger over lengre tid. Kan jeg nekte bv innsyn i min egen legejournal? Ikke døm meg! Hva vil skje nå!? I bekymringsmelding står det kun: grunn til bekymring! 

Anonymkode: a587d...3e4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de har krav på innsyn dersom det kan stå noe der som de må vite med tanke på tryggheten til barnet

• Liker 5
Skrevet

Du kan nekte, og det er sikkert lurt om det står noe ufordelaktig der. 

Anonymkode: b5b5a...e33

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg møtte veggen etter enorme påkjenninger over lengre tid. Kan jeg nekte bv innsyn i min egen legejournal? Ikke døm meg! Hva vil skje nå!? I bekymringsmelding står det kun: grunn til bekymring! 

Hvis du nekter innsyn, hjelper det i hvert fall ikke saken din. 

Innsyn får de uansett. 

Anonymkode: ebed1...6e4

• Liker 40
Skrevet

Hvorfor har de sendt en bekymringsmelding? Vet du det? 

Anonymkode: 4c8b1...23f

• Liker 1
Skrevet

Du samarbeider med dem? Vær ærlig. Hvis det er grunn til bekymring så ta i mot hjelp. Det er det de er der for. 

• Liker 41
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan du. Du kan nekte å signere på samtykkeskjemaet de trenger for å få tilgang. 

Om det er lurt er en annen sak. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Innsyn får de uansett. 

Nei, de får ikke innsyn i mors journal uten mors godkjenning. 

• Liker 6
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Barnevernet er der for å hjelpe. Det beste er å samarbeide, altså la de få innsyn i journalen. Vær åpen om situasjonen slik at de kan gjøre en best mulig vurdering. 

Gjest BearMama
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan nekte, og det er sikkert lurt om det står noe ufordelaktig der. 

Anonymkode: b5b5a...e33

Det er absolutt ikke lurt. Å nekte å samarbeide med barnevernet er det dummeste trekket en gjør. Om du er en god omsorgsperson så har du ikke noe å skjule.

Det første jeg tenker er; hva er det du har å skjule?

Skrevet

Samarbeid med dem. Samtykk til journal -  men be samtidig om en kopi selv, også kan dere møtes og legg en plan for veien videre. Er det tilbakelagt denne veggmøtinga, eller er den pågående? Hadde det vært fint med avlasting? For guds skyld, og for ditt barns skyld, samarbeid. 

• Liker 25
Skrevet
4 minutter siden, MollyJones skrev:

Samarbeid med dem. Samtykk til journal -  men be samtidig om en kopi selv, også kan dere møtes og legg en plan for veien videre. Er det tilbakelagt denne veggmøtinga, eller er den pågående? Hadde det vært fint med avlasting? For guds skyld, og for ditt barns skyld, samarbeid. 

Tror ikke hensynet til Gud er det viktigste her.. 

Anonymkode: d6e83...914

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innsyn får de uansett. 

Mmmm, er du så sikker på det?

Anonymkode: 532a9...039

Skrevet
10 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Barnevernet er der for å hjelpe. Det beste er å samarbeide, altså la de få innsyn i journalen. Vær åpen om situasjonen slik at de kan gjøre en best mulig vurdering. 

I de aller aller fleste situasjonene, er de der for å hjelpe. Men så har vi med folk å gjøre her også, noe som betyr at enkelte folk ikke bare er der for å hjelpe eller misbruker sin bruk av skjønn. Sånn er det bare, makt tiltrekker seg desverre feil folk også.

Jeg ville heller spurt en advokat om råd her. Hvis de ønsker å bruke noe mot deg, vil det ikke være lurt å la dem få innsyn. Noen få ganger, føler de seg sikker på sin sak uten å ha nok bevis. Da brukes denne journalen for hva den er verdt. Men sånn i utg punktet skal en kunne gi journal dersom en har rent mel ellers.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste du gjør er å samarbeide. Kanskje det er veien ut av det du står i. Med enorme påkjenninger over lengre tid gir jo grunn til bekymring. 

Skrevet

Hun som fødte mitt tantebarn fikk bekymringsmld fra sykehuset. I ettertid fra politiet og privatpersoner. Skjedde ingenting dessverre 

Anonymkode: 344d8...09a

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, Chablis skrev:

Ja det kan du. Du kan nekte å signere på samtykkeskjemaet de trenger for å få tilgang. 

Om det er lurt er en annen sak. 

Nei, de får ikke innsyn i mors journal uten mors godkjenning. 

Jo, det kan de så absolutt, dersom retten blir dratt inn. Og nekter hun innsyn, og bv trenger innsyn for å fatte vedtak, så skjer dette. 

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke hensynet til Gud er det viktigste her.. 

Anonymkode: d6e83...914

Sier meg selvsagt enig i det.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mmmm, er du så sikker på det?

Veldig. Her nektet min mor innsyn i alt som kunne sverte henne, og det ble ikke tatt hensyn til i retten da bv anså det som eneste mulighet til å sikre seg innsyn. 

De finner en måte hvis de må.. 

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I de aller aller fleste situasjonene, er de der for å hjelpe. Men så har vi med folk å gjøre her også, noe som betyr at enkelte folk ikke bare er der for å hjelpe eller misbruker sin bruk av skjønn. Sånn er det bare, makt tiltrekker seg desverre feil folk også.

Jeg ville heller spurt en advokat om råd her. Hvis de ønsker å bruke noe mot deg, vil det ikke være lurt å la dem få innsyn. Noen få ganger, føler de seg sikker på sin sak uten å ha nok bevis. Da brukes denne journalen for hva den er verdt. Men sånn i utg punktet skal en kunne gi journal dersom en har rent mel ellers.

Det er ikke barnevernet som har siste ord, det er en rettssak med dommere som har siste ord i saker der barnevernet vil fjerne barn fra hjemmet til foreldre permanent. 

Anonymkode: dbff1...8fe

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...