Gå til innhold

Eldre familiemedlem - flytte i leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et eldre familiemedlem som er ganske syk, og som har behov for å få seg en leilighet, fortrinnsvis en slags omsorgsleilighet pga. lettere kognitiv svikt. Han eier et hus som er verdt en del, og ser ok ut, foruten om opprydding og klargjøring til fotograf og visning.

Jeg tror omsider vedkommende har innsett selv at han må flytte til noe mindre, og at han ikke kan være helt overlatt til seg selv. Jeg har informasjon for å logge inn i vedkommendes nettbank, men det er kun i tilfelle at han glemmer innloggingen, aldri vært innpå den alene, så jeg tror vedkommende vil stole på at jeg hjelper til med dette mtp. at jeg alt har tilgang til ting.

Utfordringen min er at jeg er førsteårs student med mye obligatorisk undervisning og har i tillegg jobb, og jeg bor mange timer unna med bil. Ikke har jeg noen gang solgt eller kjøpt bolig og vet omtrent ikke i hvilken ende jeg skal starte:( Jeg vet hjemkommunen min har en type kommunal omsorgsbolig hvor man kan ringe på en telefon og be om hjelp om man trenger det, i tillegg til at de kommer inn til bistand til f.eks. dusj eller matlaging. Men jeg vet ikke hvordan man går frem for å be om noe slikt? Skjønner at jeg må søke gjennom kommunen men... ja. Det føles litt uoverkommelig ut når jeg er så langt unna og ikke har jeg noen til å hjelpe meg heller.

Anonymkode: ccd97...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan søkes gjennom fastlegen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...