Gå til innhold

Date uten sosiale medier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kunne du ha datet noen som var på sosiale medier? Ikke Facebook, Instagram, Snapchat osv... Jeg føler det er litt rart, men vet ikke om det er en dealbreaker eller ikke.  

Anonymkode: e3be3...7c7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du ha datet noen som IKKE var på sosiale medier skulle det selvfølgelig stå.

TS

Anonymkode: e3be3...7c7

• Liker 2
Skrevet

:Nikke:

Anonymkode: 92e80...097

• Liker 2
Skrevet

Ja selvsagt, men han må jo ha telefon slik at vi kan sende meldinger og ringe. 

• Liker 4
Skrevet

Ja, selvfølgelig.  Jeg bruker heller ikke de tingene du nevnte. Jeg kommuniserer via telefon og sms. 

Anonymkode: 8b1a7...c1b

• Liker 9
Skrevet

Tja... Helt uten sosiale medier? Da hadde jeg tenkt at han kanskje var litt asosial eller paranoid?

Men masse på sosiale medier er heller ikke bare positivt heller!

Anonymkode: 42f52...3a0

• Liker 1
Skrevet

Absolutt. Hadde egentlig foretrukket en sånn person.

Anonymkode: 19bbf...dd7

• Liker 16
Skrevet

Ja jøss. Kjenner helt normale folk som ikke er på noen sosiale medier. 

Anonymkode: 8291e...cb8

• Liker 4
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du ha datet noen som IKKE var på sosiale medier skulle det selvfølgelig stå.

Selvfølgelig kunne jeg det, det viser at de er selvstendige og tar valg uavhengig av hva andre mener. Ville foretrukket slike selvstendige individer om de ellers klaffet med mine verdier og livssyn og ikke mins fysisk kjemi. Hadde digget de :)  Det er åpenbart at de ikke bryr seg om hva andre mener om de, og slike mennesker er veldig interessante!

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 3
Skrevet

Med tanke på at jeg selv ikke er på noe av det der så ville det vært ganske hyklerisk av meg og avise noen fordi de ikke er på sosiale medier.

• Liker 6
Skrevet

Nei. 

Jeg bruker SoMe ganske ofte i løpet av en dag - så mye enklere enn sms og ringing. Messenger e.l er minstekrav! :ler:

Skrevet (endret)
10 minutter siden, FantasDick skrev:

Jeg bruker SoMe ganske ofte i løpet av en dag - så mye enklere enn sms og ringing.

Ha ha ha hva kan egentlig være enklere en en SMS! Det er jo helt genialt! Og akkurat det samme faktisk som det som skjer på sosiale media, der man bare sender meldinger den veien. Akkurat like mange bokstaver å taste, men slipper den fjesboka med hykleriske falske profiler ut av en annen verden, det samme med snap, og insta bare med et bilde som viser hvor "lykkelig"man er, eller vil at andre skal liksom se at du er.

Det å ringe er absolutt det enkleste, så bare si det man vil uten å måtte taste 10 meldinger for å bli forstått på sosiale media. Sosiale media er vår tids "skuespill" det falske glansbildet av hva vi mener folk skal vite om oss. Tragisk!

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 4
Skrevet

Absolutt. Tenker bare det ville vært fornuftig mann eller kvinne jeg 👍🏼😉 er så mye delinger av personlig informasjon der ute, og vedkommende sparer seg for overvåkning 🤪

• Liker 2
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Jeg bruker FB og Twitter for samfunnsengasjement, og det må partneren min også. 

Anonymkode: 9d56b...f22

Skrevet
12 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Ha ha ha hva kan egentlig være enklere en en SMS! Det er jo helt genialt! Og akkurat det samme faktisk som det som skjer på sosiale media, der man bare sender meldinger den veien. Akkurat like mange bokstaver å taste, men slipper den fjesboka med hykleriske falske profiler ut av en annen verden, det samme med snap, og insta bare med et bilde som viser hvor "lykkelig"man er, eller vil at andre skal liksom se at du er.

Det å ringe er absolutt det enkleste, så bare si det man vil uten å måtte taste 10 meldinger for å bli forstått på sosiale media. Sosiale media er vår tids "skuespill" det falske glansbildet av hva vi mener folk skal vite om oss. Tragisk!

Haha, vi er tydeligvis ikke enige - og det er jo helt greit! :)

Jeg foretrekker chat, facetime og snap. Enkelt og greit - og litt mer "levende" enn bare tekst eller, grøss, mms. Kjenner nesten ingen som bruker sms, kun mamma, behandleren min og noen leverandører på jobb. 

Ps: man kan fint ha f.eks messenger, WhatsApp, snap eller lignende chat-klienter uten å drive skuespill. Trenger ikke Facebook for å ha messenger f.eks. :)

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten min har blitt intervjuet av et par finansaviser. Han vil ikke være på sosiale medier fordi han er redd for stalkere, eventuelt kidnappere. Jeg syns ikke at det er en dealbreaker at en date/partner ikke er på sosiale medier, for jeg er ikke mye på sosiale medier selv. 

Anonymkode: 6c670...641

Skrevet

Ja, jeg kunne ha datet noen uten SoMe.

Selv er jeg ikke så aktiv på sosiale medier. Bruker Facebook bare for å se hva som skjer i byen, og for å følge mine favorittband + Messenger og Snapchat. Har begynt å gå mer og mer fra Messenger til Snapchat når jeg skal chatte og avtale ting med venner. 

Anonymkode: edeca...c63

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, FantasDick skrev:

aha, vi er tydeligvis ikke enige - og det er jo helt greit! :)

Jeg foretrekker chat, facetime og snap. Enkelt og greit - og litt mer "levende" enn bare tekst eller, grøss, mms. Kjenner nesten ingen som bruker sms, kun mamma, behandleren min og noen leverandører på jobb. 

Ps: man kan fint ha f.eks messenger, WhatsApp, snap eller lignende chat-klienter uten å drive skuespill. Trenger ikke Facebook for å ha messenger f.eks. :)

Det har jeg også, av den grunn at mange av mine bekjentskapskrets har det, og jeg er på disse plattformene, men enklere? Nei overhodet ikke, faktisk stikk motsatt i mange tilfeller. Har sendt meldinger i hytt og pine over disse plattformene, det enkleste ville alltid være å ringe å si hva man vil :) Det tar 20 sekunder å taste, og si hva man ønsker. Så legge på og slippe alt det andre taste helvete :) 

• Liker 2
Skrevet

Min mann har snap og Facebook, men bruker ingen av delene. Han er ikke på noen andre sosiale medier. Jeg synes egentlig det er ganske deilig 😊

Anonymkode: 78a14...2fe

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke på sosiale medier. Men så er jeg faktisk sær og alene også.

Anonymkode: 7c71d...7a7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...