Gå til innhold

Topping havregrøt? Og frossne bær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere oppå havregrøten til frokost? Frem til nå har jeg hatt kombinasjonen sukker, kanel og noen ganger rosiner eller banan. Må lære meg å like det uten sukker. 

Frossne bær på havregrøt? Leste at frossne bær alltid bør kokes opp (når de er kjøpt i frysedisk i butikk og ikke selvplukket) pga at det er funnet tarmbakterier og div andre bakterier som folk har blitt syke av i Norge. Bærene er gjerne plukket i andre land med annen hygiene og ikke do/vask der de plukker bær hele dagen. Hva tenker dere?

Anonymkode: 67716...4fa

Skrevet

Jeg har smørøye på grøt. Ikke sukker.

Jeg koker ikke frosne bær. Jeg bruker dem i smoothie, så jeg ser for meg at det ville blitt bare søl og ikke noe godt. Det har gått bra så langt.

Anonymkode: aef62...93c

Skrevet

Jeg har kokt opp frossne bær til smoothie. Koker opp, kjøler ned til kjøleskapskald. Og bruker frossen banan og isbiter oppi. Merker ikke forskjell fra før når jeg brukte frossne kjøpte bær. 

Skrevet

Smørøye er et must, og sukker og kanel. havregrøten kokes med 2 deler vann og 1 del melk.

Anonymkode: 35117...fe1

Skrevet

Prøv kiwi:) Blir veldig søtt av det. Du kan også bruke honning som søtning. Jeg har brukt frossneblåbær i grøten, men da har jeg riktignok kokt dem litt i lag med grøten. Sikkert ikke helt innafor men er ikke dæv enda:P

Anonymkode: 3f66f...fe6

Skrevet

En t-skje honning og en t-skje godt smør pluss litt kanel rett i grøten. Ca. en ss peanøtter på toppen. Det er min favoritt :jepp:

Skrevet

Teskje og frosne, folkens! 

Anonymkode: aef62...93c

• Liker 1
Skrevet

Blander grynene med melk og ikke vann. 100 ganger bedre. Bruker smør og kanel(sluttet med sukker). Uvant de 2 første gangene uten den søte smaken.. Nå går det helt fint :)

Skrevet

Sjekk ut veganerne på youtube. De suller typisk rundt på evig ferie og vlogger havregrøten sin i ulike land. Veldig mye bra havregrøt! Anorketikerne på youtube er også ekstremt flink til å lage mat og elsker også havregrøten sin. 

Toppinger som er populære: banan, ferske jordbær (med bladene på av en elelr annen grunn), bringebær, blåbær, spiseskje med peanuttsmør/mandelsmør el/og siruper, kokkos, banan, koke den med eple, sjokoladepulver, osv, osv.

Anonymkode: 7fbbc...2a4

Skrevet

Rosiner i grøten og peanøttsmør,walden farm walnut mapel sirup og kanel på toppen. Jeg har aldri gitt frosne bær et oppkok og kommer ikke til å gjøre det heller. Bruker det i yoghurt 

Anonymkode: 04b06...f49

Skrevet

Jeg pleide å bruke sukrin, kanel, bringebær, blåbær, rosiner, jordbær eller bærblanding. Pleide å kjøpe de ferske bærene.
Pleide ikke å ha alt samtidig nødvendigvis - gjerne en type bær/bær og rosiner f. eks. 

Anonymkode: c3ce2...b3d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rosiner i grøten og peanøttsmør,walden farm walnut mapel sirup og kanel på toppen. Jeg har aldri gitt frosne bær et oppkok og kommer ikke til å gjøre det heller. Bruker det i yoghurt 

Koker den forresten på mandelmelk og har i noen suketter og steviadråper med vanilje. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut veganerne på youtube. De suller typisk rundt på evig ferie og vlogger havregrøten sin i ulike land. Veldig mye bra havregrøt! Anorketikerne på youtube er også ekstremt flink til å lage mat og elsker også havregrøten sin. 

Toppinger som er populære: banan, ferske jordbær (med bladene på av en elelr annen grunn), bringebær, blåbær, spiseskje med peanuttsmør/mandelsmør el/og siruper, kokkos, banan, koke den med eple, sjokoladepulver, osv, osv.

Jeg skjønte ikke det med anorektikere...?

Skrevet

Koke den med eplebiter hørtes godt ut!

Skrevet

Det hender jeg varmer opp frosne blåbær i en liten kjele ved siden av og har dem på grøten. Jeg varmer dem ikke pga redsel for bakterier, men fordi de skal bli spiselige. Ellers kan du jo kjøpe friske bær, jeg liker best blåbær og bringebær. 

Eplebiter og kanel er også godt. Og banan (gir litt søtsmak). 

Annonse
Skrevet

Tiner frosne bringebær og blåbær i microen, koker grøten på melk. Topper grøten med mandler, rosiner, chiafrø, flytende honning og kanel. 

Anonymkode: 31595...44b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte ikke det med anorektikere...?

Anorektikere i remisjon som vlogger hva de spiser. Av en eller annen grunn er veganerne og anorektikerne gal etter havregrøt:laugh:

Hvis du søker "what i eat in a day" vegan eller anorexia recovery finner du raskt mye bra havregrøt👍

Skrevet

Koker opp havregrøten på mandelmelk, har oppi proteinpulver med sjokoladesmak, chiafrø, banan, blåbær og jordbær. Seriøst favorittmåltidet mitt i løpet av dagen 😂😍

Anonymkode: c2860...d8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...