Gå til innhold

Besteforeldre som aldri kommer på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen min har også skilte foreldre, noe som gjør at våre barn har 4 par besteforeldre. Hyggelig det, tenker du. Vel, vi sliter litt med at de ALDRI kommer på besøk til barna. Ingen av mine foreldre/steforeldre står på døra vår, og heller ikke eksens foreldre/steforeldre gjør det.

Hadde det ikke vært for at VI er så pliktoppfyllende og vil at barna skal få et godt forhold til de, og tatt med oss barna dit i ny og ne, så hadde barna faktisk ikke sett besteforeldrene sine. Men de stortrives sammen når de møtes, og de har en god tone, og får julegaver og bursdagsgaver, alle sammen. Men...

Hva er det som skjer med folk og verden egentlig? 

Anonymkode: 46c8e...fed

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at når du inviterer 4 par besteforeldre (ikke sammen med for seg selv) til kaffe eller besøk sier de alltid nei? 

Anonymkode: 8360f...237

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at når du inviterer 4 par besteforeldre (ikke sammen med for seg selv) til kaffe eller besøk sier de alltid nei? 

Anonymkode: 8360f...237

Ja f.eks.

De kommer ikke av seg selv, men det passer heller ikke når de blir invitert. Har for det meste kommet i barnas bursdag da. Dvs 2 ganger i året for vår del...

Og de bor max 30 minutter unna barnebarna, hos både mor og far.

Skrevet

Ingen besteforeldre som kommer uanmeldt på besøk her heller. Ingen som tar intitiativ til å invitere oss eller komme til oss.

Så jeg bruker absolutt alle muligheter for å invitere de hit. Bursdager, fastelavn, jul, påske, sommergrilling osv.

De har det kjempe hyggelig sammen når vi invitere, og de kommer gladelig da, så da får vi bare fortsette med det, hvis ikke tror jeg kontakten forsvinner helt...

Anonymkode: 24254...27e

Skrevet

Når de sier at på lørdag passer det ikke, da sier du hva med søndag eller hva med neste helg? Det er ikke sånn at fordi de ikke kan så må man avslutte ideen der.

Anonymkode: 6f16c...bb1

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de sier at på lørdag passer det ikke, da sier du hva med søndag eller hva med neste helg? Det er ikke sånn at fordi de ikke kan så må man avslutte ideen der.

Anonymkode: 6f16c...bb1

Men i hvor mange år uten positiv respons orker man denne enveiskjøringen? 

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og eksen min har også skilte foreldre, noe som gjør at våre barn har 4 par besteforeldre. Hyggelig det, tenker du. Vel, vi sliter litt med at de ALDRI kommer på besøk til barna. Ingen av mine foreldre/steforeldre står på døra vår, og heller ikke eksens foreldre/steforeldre gjør det.

Hadde det ikke vært for at VI er så pliktoppfyllende og vil at barna skal få et godt forhold til de, og tatt med oss barna dit i ny og ne, så hadde barna faktisk ikke sett besteforeldrene sine. Men de stortrives sammen når de møtes, og de har en god tone, og får julegaver og bursdagsgaver, alle sammen. Men...

Hva er det som skjer med folk og verden egentlig? 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i hvor mange år uten positiv respons orker man denne enveiskjøringen? 

Som jeg skulle skrevet det selv👍 Jeg lagde faktisk akkurat en tråd om det at familien vår bare ses ved bursdager og jul og jeg begynner å bli lei av det og lurer på å kutte ut det også, for det er sånne ting man «må». 

Jeg er som deg, lurer fælt på hva som skjer med verden, ser at den blir mer og mer egoistisk og selvsentrert. 

Og jeg er også som deg, jeg holdt ut mange år med enveiskjøring, men orker ikke mer nå. Enveiskjøring er så utrolig slitsomt og vondt og gjør noe med deg. Nå er det feks 8 mnd siden jeg sist tok kontakt med mitt søsken og har ikke hørt noe enda. Det er 2,5 år siden jeg tok kontakt med svigerinne og har ikke hørt noe enda. Har sett hverandre sporadisk jul og bursdager når det har passet slik, men det er helt klart at jeg ikke er i tankene deres. Det er vondt å se at når jeg stoppet så stoppet faktisk alt. 

Anonymkode: 8d132...ddc

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skulle skrevet det selv👍 Jeg lagde faktisk akkurat en tråd om det at familien vår bare ses ved bursdager og jul og jeg begynner å bli lei av det og lurer på å kutte ut det også, for det er sånne ting man «må». 

Jeg er som deg, lurer fælt på hva som skjer med verden, ser at den blir mer og mer egoistisk og selvsentrert. 

Og jeg er også som deg, jeg holdt ut mange år med enveiskjøring, men orker ikke mer nå. Enveiskjøring er så utrolig slitsomt og vondt og gjør noe med deg. Nå er det feks 8 mnd siden jeg sist tok kontakt med mitt søsken og har ikke hørt noe enda. Det er 2,5 år siden jeg tok kontakt med svigerinne og har ikke hørt noe enda. Har sett hverandre sporadisk jul og bursdager når det har passet slik, men det er helt klart at jeg ikke er i tankene deres. Det er vondt å se at når jeg stoppet så stoppet faktisk alt. 

Ja den oppdaget jeg etter jeg postet min egen tråd. Synes det er så innmari TRIST for barnas del. De vil jo gjerne ha besøk, vise frem tingene sine, lage mat/kaffe, osv... menmen... besteforeldra som taper på det når barnebarna blir så store at de ikke gidder dette/bryr seg.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja den oppdaget jeg etter jeg postet min egen tråd. Synes det er så innmari TRIST for barnas del. De vil jo gjerne ha besøk, vise frem tingene sine, lage mat/kaffe, osv... menmen... besteforeldra som taper på det når barnebarna blir så store at de ikke gidder dette/bryr seg.

Jeg synes det er vondt for alle jeg 🙁 vi har ikke barn, men savner familie og gode bånd. 

• Liker 1
Skrevet

Her bedret det seg med 1 sett da bestemoren skulle ta henne med ut en tur så ropte jenta Nei, Jeg kjenner deg ikke. Bestemor fikk seg en kalddusj der som nok gikk litt innpå henne. 

Anonymkode: 82bd7...b77

• Liker 7
Skrevet

Sånn er det her også, med alle familiemedlemmer på begge sider. Har gått lei, og da verken hører eller ser jeg noe til de. Jeg tar derfor litt kontakt for barnas del, så de skal føle at de har familie. Men det er helt merkelig. Har etablert mer kontakt med venner istedet. Men det erstatter det ikke helt, siden de har god kontakt med sine familier. Det er ganske sårt. 

Anonymkode: c78f0...879

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det her også, med alle familiemedlemmer på begge sider. Har gått lei, og da verken hører eller ser jeg noe til de. Jeg tar derfor litt kontakt for barnas del, så de skal føle at de har familie. Men det er helt merkelig. Har etablert mer kontakt med venner istedet. Men det erstatter det ikke helt, siden de har god kontakt med sine familier. Det er ganske sårt. 

Anonymkode: c78f0...879

Så ufattelig trist at det er sånn 😢 har det akkurat samme her, INGEN i familien som tar noe kontakt. Jeg lurer på hvorfor det har blitt sånn? Vet jo at det er noen med gode familieforhold, men leser jo om så mange som har samme problematikken som oss og lurer så på hvorfor det blir sånn?? 🤯

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg oppdaget ganske tidlig at mine foreldre aldri var interessert i meg. Jeg skal ha mitt første barn nå. Jeg skal glede meg med barnet mitt så lenge jeg kan. Barnet mitt har ikke besteforeldre. Det er selvvalgt av mine foreldre. 

Anonymkode: 03dc7...94c

Skrevet

Drar dere på spontanbesøk eller inviterer til besøk, søndagsturer ol selv da? Jeg opplever det hos oss som motsatt: vi som alltid på ta initiativ til å sees. 

Anonymkode: 65540...ff6

Skrevet

Samme her, og her er vi nesten nabo med ene besteforeldreparet - andre besteforeldrene bor 10 min unna. 

Jeg må alltid ta initiativ til å besøke dem, de kommer aldri på besøk, kun 1 gang i året (barnets bursdag). 

Jeg har sluttet å ta så mye initiativ da det sliter meg totalt ut at all samvær(besøk) faller på meg. Så de får heller kontakte meg om de har behov for å se barnet :)

Anonymkode: b5279...dab

Skrevet

Våre besteforeldre bor på en annen kant av landet, men de er pensjonister. De besøker oss når det er felles bursdagsfeiring for barna, og kanskje ei helg til i løpet av året, men det skjer ikke hvert år.

Hadde ikke vi kjørt 7 timer en vei uten stopp flere ganger i året så hadde ikke barna visst hvem de var.. Ikke så mye å få gjort med det når ikke mannen sier noe, men vet at jeg skal gjøre ting annerledes når jeg blir bestemor. Ser også hvor viktig det er å investere tid når barna er små. Nå som de er skolebarn er de ikke så interessert lenger.

Anonymkode: 4779d...3fd

Skrevet

Her har vi det omtrent likt på farssiden til barnet, bare at der er det ingen som tydelig gleder seg når man først er sammen. Bruker ikke tiden i disse obligatoriske høytidsdagene heller på å spørre hvordan det går med barnet etc. 

Så vi drar ikke på besøk til dem utenom når vi føler at vi absolutt må.

Min mor er heldigvis motsatt. Hun viser glede over å være med barnebarn, og viser interesse i hverdagen.

Anonymkode: 23f4c...0eb

Skrevet

Jeg vokste opp med at det var vi som familie som dro til bestemor og bestefar, ikke motsatt. 

Det var en egen reise og noe jeg gledet meg veldig mye til, selv om det ikke var så lang reisevei (2t)

Så da var vi stappfull familie i det lille huset til besteforeldrene våre og det var kjempestas! Besteforeldre, foreldre, onkler og tanter og søskenbarn 😂 veldig lykkelige minner.

Hadde ikke vært like spennende om de kom til oss. Koselig ja, men like spennende? Nei.

Kanskje barna dine syns det er spennende å reise dit også?

Skrevet

Hadde det vært en ide å fortalt besteforeldrene dette? Kanskje de ikke tenker over det, kanskje de tenker at dere er travle og ikke har tid? 
fortell det til de, at dere blir skuffet.. dere ønsker at de kommer oftere 

ikke verre enn det - så blir det opp til de. 
kanskje synes de også det er masete med små barn, og at de vil bruke tiden sin på seg selv?? Hvem vet.. 

uansett trist for barna 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...