Gå til innhold

Ødelagt barnesete - dekkes av forsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnesetet knakk for oss ved innsett... et godt merke og relativt nytt... garanti dekker ikke da det ikke lar seg reparere. Noen som vet om forsikring kan dekke det? 

Anonymkode: 6009f...144

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan dekkes av innbo/reiseforsikringen. Jeg kjenner noen som fikk nytt sete etter å ha mistet det i bakken så isoporen knakk. 

Endret av atropos
Skrevet

Hva mener du med at garantien ikke kan brukes fordi det ikke lar seg reparere? Da får man nytt, om produktet ikke var godt nok (og det høres jo ut som at noe har vært veldig feil!) . Det er slik garantier fungerer. 

• Liker 6
Skrevet

Du skal bruke reklamasjonsretten, ikke garantien. At den ikke lar seg reparere er irrelevant. Spørsmålet er om dere gjorde noe feil, eller om det var en svakhet ved setet. 

Skrevet

Hvis isoporen knakk, kan isoporen byttes. Men det er kanskje plasten som knakk?

Anonymkode: 6eb21...47a

Skrevet

I dette tilfellet ville ikke setet feste seg i basen. Derfor leverte vi det inn. Vi fikk da beskjed om at det mangler en relativt stor plate under setet. Merkelige er at denne platen er av en slik størrelse at den ville jeg jo da sett liggende i bilen, og det gjør den ikke. De mener da at jeg har ødelagt den, men jeg skjønner virkelig ikke. Aldri mistet i bakken og knapt nok flyttet men lar seg ikke festes i basen. Om det har blitt brukt makt så ville platen ha ligget i bilen og det gjør den jo ikke...setet er maxi cosi og knapt et år gammelt. 

Skrevet

Hvordan har dere festet setet det siste året da? Forsvant platen plutselig? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet ville ikke setet feste seg i basen. Derfor leverte vi det inn. Vi fikk da beskjed om at det mangler en relativt stor plate under setet. Merkelige er at denne platen er av en slik størrelse at den ville jeg jo da sett liggende i bilen, og det gjør den ikke. De mener da at jeg har ødelagt den, men jeg skjønner virkelig ikke. Aldri mistet i bakken og knapt nok flyttet men lar seg ikke festes i basen. Om det har blitt brukt makt så ville platen ha ligget i bilen og det gjør den jo ikke...setet er maxi cosi og knapt et år gammelt. 

stå på ditt!!! Slike ting skal ikke bare kunne falle av liksom! De prøver bare å smyge seg unna ansvar og med å gi deg en ny stol.

Anonymkode: 6fa70...7d8

Skrevet

Dette er ikke en forsikringssak, men reklamasjonssak.

Anonymkode: 8dbf2...f72

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

stå på ditt!!! Slike ting skal ikke bare kunne falle av liksom! De prøver bare å smyge seg unna ansvar og med å gi deg en ny stol.

Anonymkode: 6fa70...7d8

Det er ikke helt sikker at den har bare falt av. Jobbet på barnebutikk før og har hørt alt av historier av folk som prøver å reklamere på ting de har ødelagt selv.  Akkurat på grunn at "slike ting skal ikke bare kunne falle av" er grunn at mange av disse er ikke gyldig reklamasjon gitt. 

Anonymkode: 1aa52...966

Skrevet

Ts. Jeg ser den med kunder som faktisk lyver på seg, men bare så synd for oss kunder som er ærlig og redelige. Sikkerheten til mitt barn er veldig viktig og jeg kjøper derfor ikke brukt barnesete.  Legger penger i det og kjøper ordentlig. Behandler det bra og mistes det i bakken Tørr jeg ikke bruke det. Det festet seg helt fint de få gangene vi byttet bil.. men plutselig en dag ville det ikke inn i sporet. Og dermed meldte jeg det inn, men den gang ei... 

Skrevet

Får du ikke det dekket som en reklamasjonssak (avhengig av årsak til skaden), kan du jo vurdere å klage bedriften til forbrukerrådet.

https://www.forbrukerradet.no/

Anonymkode: b80c0...5f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...