Gå til innhold

Hva koster bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er bryllupsbudsjettet deres på totalt (med kjole, fotograf, bil, frisør, mat, drikke, bryllupsnatt og musikk, men uten bryllupsreise) og hvor mange gjester skal dere ha eller hadde dere?

Hilsen gifteklar og nysgjerrig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde 40 gjester til middag og 10 ekstra til kaffe.

Bryllupet vårt kom på ca 42000. Vi er veldig fonøyd med at vi ikke brukte mer, og jeg må bare legge til at vi ikke sparte inne noe på klær og fotograf. Bare utstyret til meg kom på 11000. Min mann leide klær for 1500 kroner. For fotografen betaler vi 4500 kroner. Vi har derfor vært flinke og spart inn på andre ting. Vi synes klær og fotograf var det aller viktigste (foruten at vi ble gift selvfølgelig), så jeg er fornøyd med vurderingene våre underveis i planleggingen!

Skrevet

Vi skal være på et sted der alt ordnes for oss og det blir gjerne noe dyrere...

Vi inviterer 47 stykker og budsjettet er på ca 80 000 kr.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi var 59 til middag, og totalt 85 til kaffen, prisen ble 70000 kr. :)

Skrevet

Hei!

Tror at mitt bryllup blir veldig rimelig uten at det blir så mye dårligere av den grunn. Totalt kommer det hele på 45 000- 50 000,- Dette er åpen bar, middag til 70, kaffe til 20, live musikk, kjøpt brudekjole og brudebukett. Vi sparer mye på at brudegommen har egen bunad og utsyr, svoger er fotograf, har hest selv slik at vi får standsmessig skyss, bruker naturens egne høstfarger i kirke, søskenbarn er trompetist i kirken, og pynting av serveringssted er de de som tar seg av. Fine lokaler på fjellet med peisestue og flott spisesal med den utsikten. De ordner det meste for oss, men vi baker kakene selv. Tror dette blir veldig bra, og er glad det ikke koster mer. Har forresten ikke hatt noe eget budsjett, men tatt det som det kom.

Lykke til!

Hilsen Vekten

Skrevet

Takk for svar. Jeg håper flere kan dele det med meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bryllupet vårt (ikke inkludert bryllupsreisen) kommer til å koste ca. 110.000 kroner. Da har vi 85 gjester, alle til middag, fri bar og nachspiel, kjøpt kjole til meg og leid kjole og hvitt til brudgommen. Privat bil og fotograf. Vi har bryllupet i et ganske fornemt lokale, hvor de ordner alt. Det er dyrt, ja, men vi slipper å stresse i forkant og etterkant av dagen med pynting av lokalet, kjøp av blomster, dekking av bord - og ikke minst rydding dagen etter :wink: Så har man mulighet til det økonomisk anbefaler jeg å finne denne type lokale - for å minske stressnivået... Lykke til :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Budsjettet vårt er 100 000,-. Da blir vi 52 til middag og ca 15 til kaffe. Alt er inkludert, også fri bar. (Blomster, kjole, transport, fotograf osv. osv.)

Skrevet

Vårt kommer på en ca 140-150 000,- med omtrent 75 gjester med tre retters og fri bar. (Bryllupsreise ikke inkludert)

Vi skal ha festen på Losby Gods, derfor blir det ganske dyrt..

Frk. Busybody :rodme:

Skrevet

Jag tror vårt bröllop gick på 20 000 kr inkl resan till Norge.

För denna lilla summa fick vi köpt en fin brudklänning och vigselring med sten i samt fick en fantastisk dag. Min mor hjälpte med bidrag till kläder och hon körde våra finkläder från Sverige till Norge, hans mor stod för maten och lokalen. Vi var bara närmaste familjen på middag, 12 vuxna och 6 barn.

Bröllopsnatten på hotell var en gåva från min farfar.

Jag är så oerhört nöjd med vår dag och allt där till.

Skrevet

Hei!

Vårt bryllup tenker jeg vil beløpe seg til ca. 60 000. Da er det middag og fest (åpen bar), kaffe og kaker (bakes av venninner) og nattmat for 65 personer + 12 hjelpere.

Vi ordner alt selv i leid lokale. Utstyr til meg ca. 10 000 (med frisør), Brudgom ca. 2000, Barna ca. 1500,-, musikk 5 500, fotograf 5 000, osv. osv. til det hele beløper seg til ca. 60 000.

Selv om jeg synes vi har valgt veldig mange "billige" løsninger synes jeg likevel pengene flyver. Vi skal bl.a. ikke ha forrett, bare "kokka" av hjelperne skal ha betaling og det er 50,- kr. timen. Fotografen kjenner vi godt, og han skal ikke ha mer enn ca. 1000,- (bestilling av bilder kommer selvfølgelig i tillegg).

Vel, skjønner det fortsatt ikke jeg. :o

Skrevet

Heisann!!

Vi har vel ikke regnet ut akkurat hvor mye bryllupet kommer på, men vi vet at bare maten til 100 stk kommer på ca 40000!!Vi har leigd inn catering, og vi vet kokken er kjempe-topp!! Vi ordner drikkevarer selv, og kaker står venninner av mamma for....jeg tror det kommer på rundt 70000!! Vi får gratis musikk(min svoger er kjempeflink) og bryllupskaka lager mammas bestevenninne!! Dessuten kosta kjolen min, underskjørt, tiara, korsett bare ca 4800,-!! Min forlovedes antrekk får vi låne gratis!!!

Lykke til alle sammen!!! :wink:

Skrevet

Vi var 55 til middag og 12 ekstra til bryllupsfest.

Kjøpte kun bryllupskaken, lokalet kostet ingenting. Blomstene ble billige og all alkohol var kjøpt tax fritt. 70 000,- ble regningen uten bryllupsreise.

Ja, det er verdt det!

:hoho:

Skrevet

Jeg og min mann valgte å reise alene til utlandet og gifte oss på en ambassade. Vi hadde 20 gjester med oss på restaurant når vi kom hjem. Og totalt for reise, bilder, mat, blomster, klær og morgengave kom vi på 75.000 kr.

Skrevet

Vi startet med et budsjett på 60 000,-, som kjapt ble hevet til 80 000,-. Den endelige regningen kom på ca. 90 000,-. Om du legger til morgengavene er vi på 100 000,-. Dette er uten bryllupsreise. Vi hadde 50 til middag og 30 til kaffe.

Og det var verdt hver krone!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...