AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #1 Skrevet 9. februar 2019 Jeg ser gravid ut, men har bare lagt på meg på feil sted. Kan en synlig «gravidmage være grunn til at man ikke kommer videre på intervju? Hva sier jeg for å avkrefte graviditet uten å si at jeg ikke skal ut i permisjon om et halvt år? Anonymkode: 01354...14c
Tran09 Skrevet 9. februar 2019 #2 Skrevet 9. februar 2019 Kle deg i en løs topp/genser/bluse og så kan du casuall nevne fremtidige planer ca 4-6 mnd frem i tid osm tydeliggjør at du IKKE er gravid. F.eks i sommer skal du para-jumpe, hoppe i strikk, reise til afrika eller lignende. 6
H80 Skrevet 9. februar 2019 #3 Skrevet 9. februar 2019 Er det noen du kjenner som har sagt at du ser gravid ut, eller er det noe du innbiller deg selv? Folk er forskjellige og kropper er forskjellige. Det samme gjelder de som sitter på den andre siden av bordet og skal ansette noen. De er forskjellige. I små firmaer sitter det gjerne en "gründer" og intervjuer potensielle nye medarbeidere. I store konsern bruker man profesjonelle spesialister i rekruttering. Hva man bør si og hvordan man bør si det, avhenger av situasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #4 Skrevet 9. februar 2019 Akkurat nå, H80 skrev: Er det noen du kjenner som har sagt at du ser gravid ut, eller er det noe du innbiller deg selv? Folk er forskjellige og kropper er forskjellige. Det samme gjelder de som sitter på den andre siden av bordet og skal ansette noen. De er forskjellige. I små firmaer sitter det gjerne en "gründer" og intervjuer potensielle nye medarbeidere. I store konsern bruker man profesjonelle spesialister i rekruttering. Hva man bør si og hvordan man bør si det, avhenger av situasjonen. Jeg jobber som vikar på voksenopplæring og jeg får stadig spørsmål om når babyen kommer. Mange eier ikke sperrer men de er i det minste ærlige. Jeg har også spurt venner med hensyn til klesvalg for å skjule magen bedre. Anonymkode: 01354...14c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #5 Skrevet 9. februar 2019 Jeg synes du skal ta tyren ved hornene, og ta det opp som det aller første på intervjuet: "Det er en ting jeg gjerne vil ha sagt med en gang, og det er at jeg ikke er på tjukken, jeg er bare tjukk." Forhåpentligvis blir det litt smil ut av det, og da kan du forklare at du har fått kommentarer, og at det er derfor du ønsker å klargjøre det. Hvis noen tenker at "hun der er gravid", kan det sette stemningen for hele intervjuet, og det kan bli litt seint å snu det etter 10 minutter, eller når du synes det naturlig kan passe inn. Derfor ville jeg gjort som nevnt ovenfor. I en ideell verden burde det ikke være nødvendig å si at du ikke er gravid, men verden er ikke ideell. Anonymkode: 5536c...41a 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #6 Skrevet 9. februar 2019 Jeg har også denne lille "gravidmagen". Flere som har trodd jeg er gravid... Høhø. Når man i tillegg er 30 og har samboer så er det klart at mange potensielle arbeidsgivere tenker sitt. Driver selv å søker jobber, og tror ikke akkurat alder, livssituasjon og antydning til mage er til noen hjelp i hvertfall. Anonymkode: f7594...7fe 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #7 Skrevet 10. februar 2019 Sørg for en rett holdning, da blir ikke magen så fremtredende. Mange med litt mage bruker et langt sjal til å skjule litt, gjerne over en litt løs cardigan. Bruk farge mot ansiktet slik at oppmerksomheten trekkes dit. Gjerne høyt liv på buksen. Anonymkode: f873d...c5f 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #8 Skrevet 10. februar 2019 Start intervjuet med å si at i kveld skal du drikke deg snydens Anonymkode: d22a6...017 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå