Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet i en situasjon der jeg trenger å ta et lite forbrukslån på rundt 60 tusen. Vurderer å ta det i egen bank som er DnB.

Vil jeg få lån mtp min livssituasjon? 

Har ingen lån fra tidligere bortsett fra studielån på 300. Men er foreløpig pga syldom under arbeidsavklaring, der stønaden utgår desember 2020. Har aldri hatt betalings anmerkninger. 

Tenkte å spørre først, da jeg er ute etter andres erfaringer. 

Anonymkode: 9a17c...0c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et LITE forbrukslån på 60.000? Hvor mye kan du betale ned igjen i mnd da?

Inntekt og utgifter spiller jo inn her....

Anonymkode: 9ab38...def

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kommet i en situasjon der jeg trenger å ta et lite forbrukslån på rundt 60 tusen. Vurderer å ta det i egen bank som er DnB.

Vil jeg få lån mtp min livssituasjon? 

Har ingen lån fra tidligere bortsett fra studielån på 300. Men er foreløpig pga syldom under arbeidsavklaring, der stønaden utgår desember 2020. Har aldri hatt betalings anmerkninger. 

Tenkte å spørre først, da jeg er ute etter andres erfaringer. 

At du ikke har betalingsanmerking har ingenting og si det er betalingsevnen. Hvordan skal du klar og betale det ned.

Anonymkode: d7a2d...e5c

• Liker 1
Skrevet

At du har en ukjent inntekt, ukjente utgifter og ingen betalingsanmerkninger gir oss absolutt ingen grunnlag for å si noe som helst om du kan få lån eller ikke... 
Din "livssituasjon" som du beskriver sier absolutt nada om hva din faktiske livssituasjon er. 

Anonymkode: cd3ff...487

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du har en ukjent inntekt, ukjente utgifter og ingen betalingsanmerkninger gir oss absolutt ingen grunnlag for å si noe som helst om du kan få lån eller ikke... 
Din "livssituasjon" som du beskriver sier absolutt nada om hva din faktiske livssituasjon er. 

Anonymkode: cd3ff...487

Er litt ny på forumet. Beklager viss dere følte dere støtt av manglende opplysninger. Har aap som sagt, men under utdanning og skal være i full jobb 2020. Min ektefelle har ikke fast jobb, det er vel egentlig det samme hvem av oss som tar lånet, spørsmålet er vel om jeg kan få lån når jeg mottar AAP.

Har råd å betale det ned ila 3 år (kan tåle 2500 i mnd) , er gift og det er på en måte vi begge som trenger dette forbrukslånet.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et LITE forbrukslån på 60.000? Hvor mye kan du betale ned igjen i mnd da?

Inntekt og utgifter spiller jo inn her....

Anonymkode: 9ab38...def

Kan betale 2500 i mnd, eller mer, maks 4000 i måneden. 

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det, men gi det et forsøk. 

Anonymkode: dc5ed...79c

Skrevet

Vanskelig å få lån når du går på AAP, det regnes ikke som fast inntekt. Jeg fikk ikke kredittkort på AAP.

Anonymkode: 8a6ce...896

Skrevet

Et forbrukslån på 60.000 kan ikke sies å være lite. Med renten til DNB går det enda an, men trolig må du be om lån fra en av de virkelige haiene, med en helt annen rente. Da skal du tenke deg om minst tre ganger før du tar opp et lån, med tanke på situasjonen dere er i. Det er i grunnen bare store tannlegeregninger som rettferdiggjør forbrukslån for dere.

Anonymkode: cf08c...856

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et forbrukslån på 60.000 kan ikke sies å være lite. Med renten til DNB går det enda an, men trolig må du be om lån fra en av de virkelige haiene, med en helt annen rente. Da skal du tenke deg om minst tre ganger før du tar opp et lån, med tanke på situasjonen dere er i. Det er i grunnen bare store tannlegeregninger som rettferdiggjør forbrukslån for dere.

Anonymkode: cf08c...856

Tusen takk for svar alle, setter pris på det. Jeg har ikke tenkt å ta forbrukslån av haiene. Jeg har nok fulgt med på luksusfellen. Men jeg har bestemt meg for å vente med prosjektet, selv om det gjør ting vanskelig. Renta er ikke verd det. 

• Liker 1
Skrevet

Eier dere hus/leilighet? Da kan dere evnt bake det inn i huslånet. 

Anonymkode: 54996...40f

Skrevet

Hva trenger dere 60k til? Det er ganske mye penger.

Anonymkode: 14430...c37

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du har råd til å betale ned 2.500/mnd i tre år har jeg et forslag til deg:

Spar 2.500/mnd i tre år i stedet. Vet du hva du har på konto da etter tre år? Kr 90.000 + renter! Og det andre godet er at dere har vendt dere til å spare. Dette vil jo være en god start på en buffer også. 

Skrevet

Er ganske sikker på at dere vil få nei.   En bør aldri ta opp forbrukslån, uansett hva det gjelder. Er bare snakk om å forskyve problemene. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...