Gå til innhold

Hvem skal jeg velge?! hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står mellom to stk som er i begynnerfasen av dating. Møtt nr 1 en gang, nr 2 har jeg ikke møtt enda. Vil ikke holde på meg begge to samtidig så må velge. 

Nr 1:
positivt:

- Kjekk og bra utsende og kropp. Egentlig en type mann jeg vanligvis synes er for pen for meg
- 3 år eldre enn meg
- Bor i nærheten
Negativt:
- Virker som at han tar hvem som helst og ikke liker meg for meg.
- Skriver sjeldent først, avlyser dates, samtalen går en vei og stopper opp etter "Hva gjør du" fordi han spør ikke meg tilbake etc
- Føler jeg ikke blir kjent med han, fordi han vil jo ikke snakke! Samtalen stopper opp, så vet svært lite om han
- Skriver bare til meg når han er kåt og vil bare møtes når han er kåt. Snakker egentlig bare om sex.

Nr 2:
Positivt: 

- Hyggelig og snill
- Lett å snakke med, 3 timer går forbi på et blunk og jeg blir automatisk avslappet og rolig, i stede for stresset og nervøs som jeg normalt blir
- Virker genuint interessert i meg og mitt (og svarer når jeg spør om han tilbake). Fått vite mer om han på 2 uker enn det jeg har om nr 1 på 4 mnd
- Har like verdier, meninger og mål i livet. 
- Lik humor og interesser 
Negativt:
- Ikke kjekk egentlig men tenker han vil kanskje bli det for meg... men ikke for andre,  ei venninne av meg sa "æsj" da hun så bilde av han. Ei annen venninne rynket på nesen og sa "hadde vell kanskje vært kjekk om han gikk ned i vekt". Så for omverden så vil han kanskje ikke være pen å se på, mens for meg om jeg blir forelsket så blir han kanskje det... 
- Er 11 år eldre enn meg
- Bor 2 timer unna, men er villig til å både reise hit for å møtes og har sagt at om han finner drømmedama så hadde han ikke nølt med å flytte hit

Hjertet sier nr 2... det overfladiske i meg sier nr 1. Samtidig som at nr 1 er mer akseptabelt med tanke på alder! Føler han er enklere av en eller annen grunn. Ikke ekte kjærlighet, fordi jeg tror jeg kan ha fått ekte følelser for nr 2 etterhvert. Nr 1 vil være mer... sammen uten følelser og jeg vil ikke risikere å bli såret. Noe som for meg er en skummel tanke. 
Tanker?

Anonymkode: 7704b...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde droppet nr 1. Du sier han ikke er interessert i deg for deg, spør ikke om deg, vil ikke bli kjent på samme måten, svarer sjeldent på meldinger, avlyser dates…… Da hjelper det ikke at han er kjekk. 

Mye heller en mindre kjekk fyr som samtalen flyter med og som er genuint interessert i å bli kjent med hvem du er og som har samme verdier som deg! 

Endret av shaqueen
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem. Om hva venninnene dine synes om utseendet til dem er viktig for deg så la nr 2 finne en som fortjener ham. For det gjør ikke du ut i hva hvordan du fremstår her.

Anonymkode: beffa...3ab

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ingen av dem? Nr. 1 høres ikke sympatisk ut, synes jeg. Passe interessert i deg. Nr.2 høres mer sympatisk og hyggelig ut, og høres ut til å være interessert i deg. Men så er det lang avstand, og en alder som kanskje du synes er vanskelig... Jeg synes 11 år er innenfor og helt greit.

Men hvis du tviler sånn, kanskje det ikke skal bli noen av disse to? Hva med å tenke deg om litt før du går videre med noen av dem. Date nr.3? Mulig svaret kommer av seg selv etter noen uker.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet nr 1 og dratt på date med nr 2. For å se om det er kjemi. Det betyr ingenting hva andre sier om utseende hans, det er ikke de som skal på date med han. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dem. Om hva venninnene dine synes om utseendet til dem er viktig for deg så la nr 2 finne en som fortjener ham. For det gjør ikke du ut i hva hvordan du fremstår her.

Anonymkode: beffa...3ab

Ble litt feil, ser det. Jeg synes ikke han er stygg eller noe. Han er helt normal. Ikke noe "oy" eller "wow", enda. Men for meg så kommer slikt senere. Det har jeg opplevd før. At en som var helt nøytral, ble kjekk så fort følelsene kom. Hos meg så tar det litt tid før jeg tillater meg å føle noe som helst for noen. 
Det er bare det at mine to venninner er hakket mer overfladisk enn meg, så det gjør meg jo usikker! 

1 minutt siden, Eplekaka skrev:

Kanskje ingen av dem? Nr. 1 høres ikke sympatisk ut, synes jeg. Passe interessert i deg. Nr.2 høres mer sympatisk og hyggelig ut, og høres ut til å være interessert i deg. Men så er det lang avstand, og en alder som kanskje du synes er vanskelig... Jeg synes 11 år er innenfor og helt greit.

Men hvis du tviler sånn, kanskje det ikke skal bli noen av disse to? Hva med å tenke deg om litt før du går videre med noen av dem. Date nr.3? Mulig svaret kommer av seg selv etter noen uker.....

Jeg føler ikke alderen er et problem.. det er mer tanken på at kanskje andre gjør det. Er også redd for at alderen skal bli et problem lengre frem i tid, at vi ikke kan være sammen for alltid. Hvordan blir det med barn? Vil de miste pappen sin tidlig? Vil han ha energi og helse til å være en god pappa? Det er det som er problemet med alderen for min del. 

Jeg vet jeg er litt for opptatt av hva andre mener. Det er fordi jeg blir så fort usikker på meg selv når noen sier imot mine følelser og personlige meninger. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ble litt feil, ser det. Jeg synes ikke han er stygg eller noe. Han er helt normal. Ikke noe "oy" eller "wow", enda. Men for meg så kommer slikt senere. Det har jeg opplevd før. At en som var helt nøytral, ble kjekk så fort følelsene kom. Hos meg så tar det litt tid før jeg tillater meg å føle noe som helst for noen. 
Det er bare det at mine to venninner er hakket mer overfladisk enn meg, så det gjør meg jo usikker! 

Jeg føler ikke alderen er et problem.. det er mer tanken på at kanskje andre gjør det. Er også redd for at alderen skal bli et problem lengre frem i tid, at vi ikke kan være sammen for alltid. Hvordan blir det med barn? Vil de miste pappen sin tidlig? Vil han ha energi og helse til å være en god pappa? Det er det som er problemet med alderen for min del. 

Jeg vet jeg er litt for opptatt av hva andre mener. Det er fordi jeg blir så fort usikker på meg selv når noen sier imot mine følelser og personlige meninger. 

ts

Du har truffet han en gang og vurderer det med barn allerede? Det er alt for tidlig. Dating handler om å bli kjent for å se om det er noe mer å bygge på. Man kan ikke vite om dette er kjærlighet for resten av livet så tidlig. Man kan ALDRI vite om en man blir kjæreste med er for hele livet. Selv de lykkelige parene kan oppleve samlivsbrudd, død, sykdom etc. Ikke tenk så langt fram. Tenk om han er bra for deg i dag. Og så tar du livet som det skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ett spørsmål engang? 😄 Glatt nr 2.

Men, du kan også prøve å gå på ett par dates med begge to, også se hva du tenker etter de. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Eplekaka skrev:

Du har truffet han en gang og vurderer det med barn allerede? Det er alt for tidlig. Dating handler om å bli kjent for å se om det er noe mer å bygge på. Man kan ikke vite om dette er kjærlighet for resten av livet så tidlig. Man kan ALDRI vite om en man blir kjæreste med er for hele livet. Selv de lykkelige parene kan oppleve samlivsbrudd, død, sykdom etc. Ikke tenk så langt fram. Tenk om han er bra for deg i dag. Og så tar du livet som det skjer.

Det er om nr 2. Vi har snakket om fremtiden hva vi ønsker og tenker. Fordi eksen hans slapp en bombe om at hun ikke ville ha barn og har tatt abort bak hans rygg, derav eks. Så han ønsket å snakke om det, før vi gikk videre. Fordi han har alltid hatt et stort ønske om barn (noe jeg også har). Også tenker jeg på det med fremtidige barn og alderen hans. 

Jeg er en person som tenker 10 skritt fremover 🙈 Kan ikke noe for det. men ja, forstår hva du sier. Vet jo aldri hva fremtiden bringer. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 er jo klassisk ute etter kun FF oppførsel så han hadde jeg droppet uansett. Hvis han også er "for bra for deg" utseendemessig er det enda større sjans for at det er kun sex han er ute etter.

Nr 2 ville jeg prøvd gå på date med for å sjekke kjemi. 

Anonymkode: c7c38...208

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjertet sier nr 2... det overfladiske i meg sier nr 1. Samtidig som at nr 1 er mer akseptabelt med tanke på alder! Føler han er enklere av en eller annen grunn. Ikke ekte kjærlighet, fordi jeg tror jeg kan ha fått ekte følelser for nr 2 etterhvert. Nr 1 vil være mer... sammen uten følelser og jeg vil ikke risikere å bli såret. Noe som for meg er en skummel tanke. 
Tanker?

Det er ikke skummelt i det hele tatt, du velger den hjertet ditt, og i stor grad hjernen din som virker som er meget bra :) Forteller deg. Drit i hva andre mener om ditt valg. Det er ikke de som skal leve med personen du velger i ditt liv, det er det du som skal. Du er ikke i tvil en gang. Så ta det valget hjernen din og hjertet ditt sier er det rette for deg. Alt annet er galskap. Du velger jo han for å se hvordan det går videre, det er jo ikke noe katastrofe om du senere endrer mening.

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett droppet nr 1, han virker ikke spes intresert i noe særiøst og virker ikke forelsket. Ang nr 2, så lenge du syns han er ok, hva pokker betyr det hva andre sier.  Jeg ville glatt droppet nr en og brukt mer på nr 2.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2. Får du følelser er saken grei. Får du ikke er saken grei. Nr 1 virker som han har deg som backup til sex, men man vet aldri, har han et bonusnivå du ikke har nådd?

Anonymkode: 58c31...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står mellom to stk som er i begynnerfasen av dating. Møtt nr 1 en gang, nr 2 har jeg ikke møtt enda. Vil ikke holde på meg begge to samtidig så må velge. 

Nr 1:
positivt:

- Kjekk og bra utsende og kropp. Egentlig en type mann jeg vanligvis synes er for pen for meg
- 3 år eldre enn meg
- Bor i nærheten
Negativt:
- Virker som at han tar hvem som helst og ikke liker meg for meg.
- Skriver sjeldent først, avlyser dates, samtalen går en vei og stopper opp etter "Hva gjør du" fordi han spør ikke meg tilbake etc
- Føler jeg ikke blir kjent med han, fordi han vil jo ikke snakke! Samtalen stopper opp, så vet svært lite om han
- Skriver bare til meg når han er kåt og vil bare møtes når han er kåt. Snakker egentlig bare om sex.

Du tuller nå, ikke sant?

Dette må være en trolletråd. Ingen er så blåst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ingen av dem. Ville heller prøvd noen andre siden du er er såpass tidlig i fasen uansett. Virker ikke som du egentlig har sansen for noen av disse.

Anonymkode: b7378...4f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du møtt noen av disse?!! 

Hjelp du overtenker. Du må jo bli KJENT med de først. 

Er det i det hele tatt kjemi ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jabx skrev:

Du tuller nå, ikke sant?

Dette må være en trolletråd. Ingen er så blåst.

Hallo, blåst? Slutt å svar med tull! Synes det er så himla mye stygge tilbakemeldinger her på kg! 

Anonymkode: fdbab...c4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2. Uten tvil. Men noe sier meg at du velger nr 1 uansett😅 Vi damer er snedige.

Anonymkode: 0505d...215

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 2;Det er jo venninnene dine som er overfladiske. Og du å, hvis du hører på dem, når du faktisk sier at han kan bli kjekk for deg... for deg! Er ikke det det aller viktigste Da? Hva DU vil, og hva DU synes? 

Møt nr 2 i det minste, og ta det derfra. 

Nr1 hadde jeg bare kuttet ut. De kan være så pene de vil, men er de duster eller useriøse så kaster ikke jeg bort tiden. Gjør du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...