AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #1 Skrevet 9. februar 2019 Lærere på internasjonale skoler har en internasjonal karriere, og 80–90 prosent rekrutteres fra land utenfor Norge. De bringer med seg internasjonal erfaring som er avgjørende for å sikre den høye kvaliteten som forventes av internasjonale skoler. En undersøkelse blant de 19 internasjonale skolene i Norge viser at over 40 prosent av lærerne ikke kunne ha blitt ansatt med de forslåtte bestemmelsene. Etter brexit øker tallet til 62 prosent. Forslaget vil med andre ord svekke de internasjonale skolenes mulighet til å holde kvaliteten barn og foreldre forventer. Internasjonale skoler utøver et viktig samfunnsoppdrag. Norsk næringsliv konkurrerer i en global økonomi og er avhengig av ekspertkompetanse fra et internasjonalt arbeidsmarked for å være konkurransedyktig. Hva sier rasistene her inne nå som er mot innvandring? Anonymkode: e11ad...a24
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #2 Skrevet 9. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva sier rasistene her inne nå som er mot innvandring? Hadde tenkt å svare, men så så jeg at du bare ville ha svar fra rasister. Ok, lykke til, uansett. Anonymkode: 34930...2c1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 Jeg støtter innvandring og det er mange undersøkelser som viser at det er gunstig for landet og økonomien. De jeg kjenner som foreksempel har fått seg legeutdannelse og andre krevende utdannelser er faktisk utlendinger :) Anonymkode: 78e63...4da
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #4 Skrevet 18. februar 2019 Jeg er ikke rasist, men svarer likevel. Jeg tror ikke det er så mange som ikke ønsker noen form for innvandring overhode. Det er vel mer at folk ønsker at vi skal ha kontroll over innvandringen. Hvem som kommer, og hvilke rettigheter og plikter de skal ha her i landet, mens de er her. Det er også et ønske om å ha kontroll med når de som har vandret inn ikke lenger lenger er velkommen. Jeg tror heller ikke det er så mange rasister her i landet heller. Jeg kjenner ingen. Jeg kjenner mange som er svært negative til dagens situasjon med overvekt av mannlige migranter/flyktninger/asylsøkere med bakgrunn fra Islam. Dette blir av noen sett på som rasistisk, til og med når det er mennesker med svart hudfarge som mener dette. Jeg kjenner mange av de. Hvor har du fått inntrykk av at det er motstand til at de internasjonale skolene henter inn arbeidskraft fra andre land? Ser ut fra tallene dine at det i hovedsak dreier seg om briter? Hva er greia med spørsmålet ditt? Anonymkode: 86aa0...ed3
HalldirV2 Skrevet 18. februar 2019 #5 Skrevet 18. februar 2019 På 9.2.2019 den 15.50, AnonymBruker skrev: Lærere på internasjonale skoler har en internasjonal karriere, og 80–90 prosent rekrutteres fra land utenfor Norge. De bringer med seg internasjonal erfaring som er avgjørende for å sikre den høye kvaliteten som forventes av internasjonale skoler. En undersøkelse blant de 19 internasjonale skolene i Norge viser at over 40 prosent av lærerne ikke kunne ha blitt ansatt med de forslåtte bestemmelsene. Etter brexit øker tallet til 62 prosent. Forslaget vil med andre ord svekke de internasjonale skolenes mulighet til å holde kvaliteten barn og foreldre forventer. Internasjonale skoler utøver et viktig samfunnsoppdrag. Norsk næringsliv konkurrerer i en global økonomi og er avhengig av ekspertkompetanse fra et internasjonalt arbeidsmarked for å være konkurransedyktig. Hva sier rasistene her inne nå som er mot innvandring? Anonymkode: e11ad...a24 "Rasistene" her inne foreslår at du tar ex. fac om igjen, og lærer deg hva argumentasjonsfeil er. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #6 Skrevet 18. februar 2019 On 2/9/2019 at 3:50 PM, AnonymBruker said: Lærere på internasjonale skoler har en internasjonal karriere, og 80–90 prosent rekrutteres fra land utenfor Norge. De bringer med seg internasjonal erfaring som er avgjørende for å sikre den høye kvaliteten som forventes av internasjonale skoler. En undersøkelse blant de 19 internasjonale skolene i Norge viser at over 40 prosent av lærerne ikke kunne ha blitt ansatt med de forslåtte bestemmelsene. Etter brexit øker tallet til 62 prosent. Forslaget vil med andre ord svekke de internasjonale skolenes mulighet til å holde kvaliteten barn og foreldre forventer. Internasjonale skoler utøver et viktig samfunnsoppdrag. Norsk næringsliv konkurrerer i en global økonomi og er avhengig av ekspertkompetanse fra et internasjonalt arbeidsmarked for å være konkurransedyktig. Hva sier rasistene her inne nå som er mot innvandring? Anonymkode: e11ad...a24 Siden rasisme handler om rase og ikke nasjonalitet, så vil rasistene fortsatt være veldig negativ til innvandring av mørke personer fra ikke-vestlige land, og vil fortsatt ikke bry seg om innvandringstallene som angår høyt utdannede innvandrere fra vestlige land. Så er folk bare hvit nok, rik nok, og høyt nok utdannet, så er dem nok fortsatt hjertelig velkommen i Norge. Anonymkode: acc00...69e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå