Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget igår veldig veldig litt lyst lyst rosa på papiret. Tenkte ikke mer over det. Ca midt på dagen idag oppdaget jeg ferskt blod :(  det var ikke mye. Jeg hadde det tynneste truseinnlegget, og det var blødd litt gjennom. Jeg såg ingen koagler eller klumper, og mengden var mindre enn normal mens. Jeg kjenner en typisk mensen murring i magen, som jeg og har kjent på flere dager, Av og på.

jeg ringte legevakta som mente dette skyltes  utvidelse av livmoren, både murringen og blodet, da det var så lite.. kunne såklart ikke utelukke SA, men han mente at hadde det vært SA så hadde jeg merket det... 

jeg skal på tidlig ultralyd på mandag, for å se etter hjerte. Jeg krysser alle fingrenog ledd i kroppen for å se ett hjerte som banker på mandag :( 😭❤️ 

Så nå trenger jeg positive historier fra dere, sånn at vi ikke mister helt motet. Vi nekter å ta sorgene på forskudd, og krysser alt for at lille i magen har det bra ❤️😭

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til. 

Jeg hadde en blødning (liten, som din) i uke 8. Ingen smerter. Alt vel på ultralyd dagen etter. Graviditeten gikk bra, barnet er 9 år i dag. 🙂

Anonymkode: 64a73...9e1

Skrevet

Jeg fikk en blødning i uke 6. Kom nok til at det gikk litt gjennom et truseinnlegg. Stoppet utover kvelden. Det gikk helt fint i mitt tilfelle hvert fall :) fikk beskjed om at det var sprengt blodkar, lettblødende slimhinner eller noe i den gården. 

Krysser fingrene for deg, prøv å ikke ta sorgene på forskudd selv om det er vanskelig ❤❤

Anonymkode: 580f5...7e4

Skrevet

Jeg blødde fra uke 5 ish, til uke 13. Noen ganger så mye at jeg trengte bind. 

Det gikk fint. 

Lykke til. Det trenger ikke være sa. Men er det sa, er det desverre ingen ting annet å gjøre enn å forsøke på nytt. 

• Hjerte 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til. 

Jeg hadde en blødning (liten, som din) i uke 8. Ingen smerter. Alt vel på ultralyd dagen etter. Graviditeten gikk bra, barnet er 9 år i dag. 🙂

Anonymkode: 64a73...9e1

Tusen takk! Er så godt å høre! Jeg får lettere panikk. Er første gangs gravid🙈 har litt murring, sånn type mensen murring rett under navlen🙈 så jeg håper det går bra 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en blødning i uke 6. Kom nok til at det gikk litt gjennom et truseinnlegg. Stoppet utover kvelden. Det gikk helt fint i mitt tilfelle hvert fall :) fikk beskjed om at det var sprengt blodkar, lettblødende slimhinner eller noe i den gården. 

Krysser fingrene for deg, prøv å ikke ta sorgene på forskudd selv om det er vanskelig ❤❤

Anonymkode: 580f5...7e4

Er godt å høre at det har gått bra! Var dum nok å googlet, og det er ikke alltid lurt!😅 håper virkelig lille klamrer seg fast!’❤️ Har litt små spor av blod enda, men ikke mye. Så virker til å gi seg! Takk for at du deler din positive historie! Det gir meg håp ❤️

Skrevet
10 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jeg blødde fra uke 5 ish, til uke 13. Noen ganger så mye at jeg trengte bind. 

Det gikk fint. 

Lykke til. Det trenger ikke være sa. Men er det sa, er det desverre ingen ting annet å gjøre enn å forsøke på nytt. 

Tusen takk for at du deler❤️ Jeg håper virkelig det ikke er sa, og at lille klamrer seg fast❤️ Håper smertene rett og slett bare er livmoren som utvider seg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg mister håpet nå 😔  blør fremdeles, akkuratt som om jeg skulle hatt mensen.. ikke sett noen klumper, men noe slimete blod.. 😭

Skrevet

Jeg hadde også blødninger i uke 7/8 men resultatet ble allikevel et sunt og friskt barn 30 uker senere. 

Håper og tror dette går bra ts 👍

Skrevet

Jeg hadde blødning med friskt blod i uke 6.. dette var en hverdag så jeg bestilte time hos privat gyn på dagen.. på ul fikk jeg se et bankende hjerte, gyn sa i tillegg da jeg kom at hun ikke trodde d var SA fordi det ofte var økende smerte og blødning. Hun kunne ikke se hvorfor jeg blødde.

En uke senere kom det en ny og ganske kraftig blødning. Mener å huske d var koagler også.. ingen spes smerter , men når man er gravid har man litt nummen følelse i livmor. Kan minne Om mens-smerter.. ny time hos gyn. Da ble d identifisert at det var et hematom i livmor. Fikk beskjed om å holde sengen en tid. Og jammen ligger ikke sønnen min her ved siden av meg nå. Resten av mitt svangerskap og fødsel var forøvrig problemfritt :) lykke til

Anonymkode: 4751a...948

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Chablis skrev:

Jeg hadde også blødninger i uke 7/8 men resultatet ble allikevel et sunt og friskt barn 30 uker senere. 

Håper og tror dette går bra ts 👍

Hvor mye og hvor lenge blødde du? Jeg begynte å blø igår kl 1300.. og har hatt frist blod hver gang jeg går på toalettet.. ikke skremmende mye. Mer som en mens, hadde jeg ikke vist jeg var gravid hadde jeg trodd det var mensen som kom liksom.. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blødning med friskt blod i uke 6.. dette var en hverdag så jeg bestilte time hos privat gyn på dagen.. på ul fikk jeg se et bankende hjerte, gyn sa i tillegg da jeg kom at hun ikke trodde d var SA fordi det ofte var økende smerte og blødning. Hun kunne ikke se hvorfor jeg blødde.

En uke senere kom det en ny og ganske kraftig blødning. Mener å huske d var koagler også.. ingen spes smerter , men når man er gravid har man litt nummen følelse i livmor. Kan minne Om mens-smerter.. ny time hos gyn. Da ble d identifisert at det var et hematom i livmor. Fikk beskjed om å holde sengen en tid. Og jammen ligger ikke sønnen min her ved siden av meg nå. Resten av mitt svangerskap og fødsel var forøvrig problemfritt :) lykke til

Åååh. Det er godt å høre! Jeg har blødd siden igår. Ikke sånn ekstremt mye,  bruker tynne truseinnlegg, men kommer frisk blod hver gang jeg er på do. Har ikke direkte smerter, mer ett ubehag, sånn som ved mensen. Jeg skal til ul imorgen. Og både gruer og gleder meg.. har grått mine vemodige tårer det siste døgnet. Og håper jeg får se ett bankende hjerte imorgen ❤️ 

Skrevet

D at d ikke øker på i blødning , samt at du ikke får økende smerter taler for at det ikke er SA, men oppdater oss etter ultralyd i morgen da

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

D at d ikke øker på i blødning , samt at du ikke får økende smerter taler for at det ikke er SA, men oppdater oss etter ultralyd i morgen da

Takk! Det er veldig beroligende å lese!!!❤️ Smertene har vært samme, over lengre tid, egentlig blitt lettere og mindre. Blødningen er lik, men vedvarer.. skal oppdatere dere imorgen 

Skrevet

Det gikk dessverre ikke så bra 😔 det var ikke noe liv, og jeg har nok hatt en SA 😔 må trøste oss med at det ikke var liv liga, så får vi bare fortsette å prøve

Skrevet

Det var leit TS😢 jeg vet nøyaktig hva du går igjennom siden jeg selv har mistet i uke 7😢 

men alle dere som blør litt , jobber der som vanlig da eller fått beskjed om å holde dere i ro?

Anonymkode: 70ca7...e0d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var leit TS😢 jeg vet nøyaktig hva du går igjennom siden jeg selv har mistet i uke 7😢 

men alle dere som blør litt , jobber der som vanlig da eller fått beskjed om å holde dere i ro?

Første gangen jeg mistet så levde jeg som vanlig, egentlig. Jobbet og sånn, det var liksom veldig likt som menstruasjon så det gikk fint.

2. gangen fikk jeg sykemelding fordi jeg hadde helt forferdelige smerter. Hadde rier og blødde MASSE. Da samboeren min kom hjem fra jobb kjørte han meg til legevakten, derfra ble jeg sent til sykehuset på utskraping, fikk tabletter som skulle støte ut restene (cytotec tror jeg), også dro jeg til fastlegen min og fikk sykemelding i en uke. 

Så det kommer helt an på formen din. Hvor vondt du har. Men i utgangspunktet skal en kunne leve som normalt

Anonymkode: 32032...f62

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Første gangen jeg mistet så levde jeg som vanlig, egentlig. Jobbet og sånn, det var liksom veldig likt som menstruasjon så det gikk fint.

2. gangen fikk jeg sykemelding fordi jeg hadde helt forferdelige smerter. Hadde rier og blødde MASSE. Da samboeren min kom hjem fra jobb kjørte han meg til legevakten, derfra ble jeg sent til sykehuset på utskraping, fikk tabletter som skulle støte ut restene (cytotec tror jeg), også dro jeg til fastlegen min og fikk sykemelding i en uke. 

Så det kommer helt an på formen din. Hvor vondt du har. Men i utgangspunktet skal en kunne leve som normalt

Jeg tenkte mer på de om blør mens de er gravid(altså ikke spontanabort). Går de på jobb som vanlig eller tar de det rolig akkurat mens blødning skjer. Har du noen erfaring med det?

siden jeg har mistet før, så er jeg veldig engstelig for at det skal skje igjen og vil ta alle salgs forhåndsregler som mulig. Ser for meg at hvis jeg blør litt i starten av graviditeten , så kommer jeg til å være nervevrak på jobb osv. Og jeg har en veldig fysisk aktiv jobb, så kan ikke ta det rolig og slappe av på ett kontor.. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte mer på de om blør mens de er gravid(altså ikke spontanabort). Går de på jobb som vanlig eller tar de det rolig akkurat mens blødning skjer. Har du noen erfaring med det?

siden jeg har mistet før, så er jeg veldig engstelig for at det skal skje igjen og vil ta alle salgs forhåndsregler som mulig. Ser for meg at hvis jeg blør litt i starten av graviditeten , så kommer jeg til å være nervevrak på jobb osv. Og jeg har en veldig fysisk aktiv jobb, så kan ikke ta det rolig og slappe av på ett kontor.. 

Jeg har ikke blødd utenom SA, så selv har jeg ikke erfaring med akkurat dét. Men jeg forstår godt bekymringen din. Jeg er nå gravid for 3. gang og jeg var skikkelig anspent og nervøs de første 10 ukene spesielt, da jeg mistet begge gangene i uke 9. Var helt stresset, kunne gå på do en eneste gang uten å sjekke meg for blod. Jeg har også en ganske fysisk jobb (jobber på eldrehjem), så jeg var veldig bevisst på ting som løfteteknikk, holdning, be om hjelp med det aller tyngste og lytte til kroppen (viktig). Også hvilte jeg litt når jeg kom hjem. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blødde i uke 6 (sparsomt, men friskt , rødt blod) som vedvarte en dag, samt styrtblødning (koagler og slim )i uke 8&9. Jeg fikk i allefall beskjed av gynekolog , var vel i uke 7 at jeg måtte holde sengen mest mulig, det var for meg ikke noe stort problem da jeg uansett hadde influensa og var sykemeldt i 2 uker. Lå mye i sengen og sov. Det hele kommer vel an på årsaken til blødning. SA kan man nok ikke forhindre, men i mitt tilfelle handlet d om et hematom i livmor som helst skulle tømmes langsomt.. for mye trykk på det og dersom det hadde blødd ut for raskt/kraftig ville kunne medført at det tok med fosteranlegget på veien (på en måte «skylle» det ut..) tror d var noe sånn. Men ellers r d mange andre årsaker til blødning tidlig i svangerskap som ikke handler om abort. Mener at ved de fleste tilfeller her anbefales d hvile, / «bedrest»..og hvertfall ikke bære tungt. 

Skrevet

Jeg hadde blødninger i uke ni og ti. Ble skikkelig redd og lei meg, og fikk henvisning til ultralyd. Var ikke  SA. Hadde bakteriell vaginose, som måtte behandles. Fant det ut fordi det ble tatt en ekstra test på ultralyden i uke ti. I uke ni bare sjekket de om baby levde.

Jenta er 2 år nå 🌸

Anonymkode: 3be4b...0e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...