Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner i en ny jobb som er helt ulik noe annet jeg har gjort før. Gleder meg til å utgjøre en forskjell, men lurer på hva jeg kan forvente. Forstår at mennesker er ulike og oppfører ser forskjellig altså, men det er sikkert noen fellesnevnere. Så jeg lurer på om noen har erfaring med å arbeide som miljøarbeider/terapaut i boliger for rusmisbrukere? Vi skal ha en personalbase kun for personalet, og boliger i umiddelbar nærheter med brukere som vi følger opp året rundt. 

Anonymkode: 0f1ef...14f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på om de er i aktiv rus eller om det er et rusfritt tiltak. Jeg har jobbet på bolig for rusbrukere i aktiv rus og jobber nå i behandling. I boligen var jeg primærkontskt for 2-3 stykker. De var jo generelt veldig dårligfungerende ettersom de fleste var tungt rusavhengige. Hjalp de med alt fra lett romorden, samhandling med Nav og motivere for å redusere rusbruken. Man står jo i noen utfordrende situasjoner ettersom å overholde regler kan være vanskelig for noen som er veldig ruset, men det går jo bra. 

Jobber du på et rusfritt tiltak hat jeg hørt det går mye i å kontrollere at de som bor der faktisk holder seg rusfrie. Det kan i seg selv være en fulltidsjobb.

Må jo si at jeg trives veldig godt i rusfeltet. Du får et helt nytt syn på hva det vil si å være rusavhengig. Lykke til i ny jobb!

Anonymkode: a3bdb...cf6

Skrevet

Behandle de som hvilket som helst annet menneske inntil de har vist det motsatte i form av utaggering, snikmisbruk osv, da må du tilpasse tilnærmingsmetodene men hovedsakelig vær like grei og blid og normal mot dem som mot andre. Ikke behandle de som syke og pasienter for det kan føles nedverdigende og provoserende for de

Anonymkode: bc186...e92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...