enavdem Skrevet 9. februar 2019 #1 Skrevet 9. februar 2019 Problemet handlet altså om at min ps3 er koblet opp mot et dårligere nettverk enn det jeg bruker på alle mine andre enheter (mac, mobil osv.) Dette nettet hadde jeg tidligere, men nextgentel byttet nettverksnavn og diverse til ruteren slik at jeg kunne kjøre 100% hastighet, for det var utrolig ustabilt tidligere med 70-80%. Dessverre henger ps3 igjen på det gamle nettverket, med feil navn og feil hastighet (passordet er det samme). Jeg blir stadig logget ut av ps3 kontoen, den henger seg opp, klarer ikke spille av netflix eller annet. Noen ganger klarer den ikke å logge meg inn på brukeren min ps3 konto engang.. Når jeg går til nettverksinnstillinger, søker opp trådløst nettverk via scanning eller manuell inntasting, finner den altså ikke det nye nettverksnavnet jeg bruker. jeg har nullstilt ps3 5 ganger, og da dukker det som regel opp litt andre nettverksnavn via scan, men aldri det jeg faktisk er ute etter. Hvordan kan jeg løse dette problemet?!
Titania Skrevet 9. februar 2019 #2 Skrevet 9. februar 2019 Den enkleste løsningen, som gir mer stabilt nett på konsollen også, er å kjøre den kablet. Uten at jeg vet om det er rett, kan det jo være at det er "feil" frekvens på nettet også, slik at Ps3en ikke klarer å finne det på den måten. Og ellers kan problemet ligge i at du har Nextgentel, rett og slett 😛 Av egen erfaring, altså.
enavdem Skrevet 9. februar 2019 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2019 7 minutter siden, Titania skrev: Den enkleste løsningen, som gir mer stabilt nett på konsollen også, er å kjøre den kablet. Uten at jeg vet om det er rett, kan det jo være at det er "feil" frekvens på nettet også, slik at Ps3en ikke klarer å finne det på den måten. Og ellers kan problemet ligge i at du har Nextgentel, rett og slett 😛 Av egen erfaring, altså. kjøre den kabelt konstant? Det blir veldig upraktisk ettersom den er plassert langt unna rommet der ps3'n befinner seg. Bor også i kollektiv forresten, så føler ikke jeg kan strekke en kabel igjennom hele leiligheten og inn til meg, hehe.. Nettet funket jo så supert før, innen jeg fikk 70-80% for et par mnd siden... Alltid brukt nextgentel - i mange år, og før jeg flytta til Oslo i fjor hadde jeg aldri problemer.. Sykt irriterende at når jeg har fått tv opp på veggen til soverommet, og fått ordna opp alt, at alt bare floker seg til... Undret på om ps3'n er gammel og sliten, men samtidig funker den jo helt supert på alt annet 😕 Hvordan sjekker jeg frekvens og stiller inn dette slik at det er en sjanse for at ps3'n plukker opp nettet?
Dr. A. Kula Skrevet 9. februar 2019 #4 Skrevet 9. februar 2019 (endret) Dette bunner trolig i at PS3 bruker 2.4GHz frekvensen mens de andre bruker 5.0GHz frekvensen. Sannsynligvis er det flere forstyrrelser på 2.4 frekvensen dom gjør at det er dårligere dekning på den frekvensen. Hva du kan gjøre? Beste er nok kablet. Siden det byr på problemer, kan du sjekke om PS3 støtter nett erk gjennom USB porten (det finnes USB pinner med nettverkskobling til 5.0 GHz, men PS3 må da ha støtte for kortet). Videre kan du ha en egen trådløs router (som støtter 5.0 GHz) som kobler seg til trådløs nettet i kollektivet og har kablet utgang til PS3. Foruten frekvenser finnes det også ulike nettverksstandarder. For at utstyr skal kunne snakke sammen må de støtte minst en felles standard, uavhengig av frekvens. Endret 9. februar 2019 av Dr. A. Kula
Villa2000 Skrevet 10. februar 2019 #5 Skrevet 10. februar 2019 19 hours ago, enavdem said: Problemet handlet altså om at min ps3 er koblet opp mot et dårligere nettverk enn det jeg bruker på alle mine andre enheter (mac, mobil osv.) Dette nettet hadde jeg tidligere, men nextgentel byttet nettverksnavn og diverse til ruteren slik at jeg kunne kjøre 100% hastighet, for det var utrolig ustabilt tidligere med 70-80%. Dessverre henger ps3 igjen på det gamle nettverket, med feil navn og feil hastighet (passordet er det samme). Jeg blir stadig logget ut av ps3 kontoen, den henger seg opp, klarer ikke spille av netflix eller annet. Noen ganger klarer den ikke å logge meg inn på brukeren min ps3 konto engang.. Når jeg går til nettverksinnstillinger, søker opp trådløst nettverk via scanning eller manuell inntasting, finner den altså ikke det nye nettverksnavnet jeg bruker. jeg har nullstilt ps3 5 ganger, og da dukker det som regel opp litt andre nettverksnavn via scan, men aldri det jeg faktisk er ute etter. Hvordan kan jeg løse dette problemet?! Du kan jo gå inn på ruteren din og sjekke type nettverk du har. Antar som allerede nevnt at du har kun 5Ghz og må legge opp et 2,4Ghz i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå