shaqueen Skrevet 9. februar 2019 #1 Skrevet 9. februar 2019 Vi vet det er mye dritt i den katolske kirke, pedofil ring og underslag. Nå innrømmer paven også at nonner har blitt brukt som sexslaver og at det fortsatt foregår i dag. Han innrømmer at roten til dette er det problemet at kvinner blir sett på som annenrangs. I 2005 ble en hel kirke oppløst på grunn av dette seksuelle misbruket, og på grunn av #metoo er det mange flere nonner som har stått frem. Ære være Metoo! Mange forteller at de har måttet ta abort pga graviditet med prestene som har voldtatt de og abort er forbudt i katolismen! Ganske horribelt at dette kvinnesynet vedvarer i 2019! Men Paven klarer hvertfall å anerkjenne problemet med dårlig kvinnesyn og det gjelder i hele samfunnet ikke bare kirka. Vi trenger mer Metoo, og mer motstand mot holdningene til menn som fører til blant annet dette her! Link:https://www.dagbladet.no/nyheter/innrommer-at-nonner-ble-holdt-som-sexslaver/70739745 5
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. februar 2019 #2 Skrevet 9. februar 2019 Er dette virkelig noe som overrasker deg ? 1
shaqueen Skrevet 9. februar 2019 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2019 19 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Er dette virkelig noe som overrasker deg ? Er dette virkelig noe som ikke opprører deg? 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. februar 2019 #4 Skrevet 9. februar 2019 (endret) Akkurat nå, shaqueen skrev: Er dette virkelig noe som ikke opprører deg? Var det, det jeg skrev ? Nei det var det ikke. Jeg skrev at det ikke er overraskende. Endret 9. februar 2019 av Aragorn ll Elessar 1
shaqueen Skrevet 9. februar 2019 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2019 2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Var det, det jeg skrev ? Nei det var det ikke. Jeg skrev at det ikke er overraskende. Var det det at jeg syns det var overraskende jeg skrev? Nei det var det ikke. Les før du kommenterer du! Hva er det å komme med å rakke ned på trådstarter i en tråd som dette i stedet for å kommentere eller engasjere seg i det virkelig problemet tråden tar opp? Strutsehode oppførsel 3
SoWhat? Skrevet 9. februar 2019 #6 Skrevet 9. februar 2019 25 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Er dette virkelig noe som overrasker deg ? Så blasert du liksom er da. Nå var det vel kanskje ikke overraskelsesmomentet som var viktig her.... 6
SoWhat? Skrevet 9. februar 2019 #7 Skrevet 9. februar 2019 Tragiske greier. Mye faenskap(må bruke rette ordet her) som skjer i religiøse miljøer. Det er bare trist og tragisk alt som kommer frem fra Den Katolske Kirke også. Denne paven er vel den beste på veldig mange år. Han gjør mye godt. Det er godt at han er så åpen og redelig. 3
FrøkenPolitikk Skrevet 9. februar 2019 #8 Skrevet 9. februar 2019 Det er jo hele forretnings-modellen, driv med tull og dytt gud foran deg som skalkeskjul... At folk virkelig går fem på fortsatt er overraskende for å sid et mildt 6 minutter siden, shaqueen skrev: Er dette virkelig noe som ikke opprører deg? Jeg har lenge ment at finansieringen av slikt, ikke bør gjøres over skatteseddelen. Men jeg får ikke mye medhold, for folk mener slikt er berikende mangfold etc. Ikke opprørt, bare oppgitt. Det er 2019 folkens, hva tror dere folk som hevder at andre må gjøre ting for å gjøre Gud glad, har som egentlig motiv. Husk det er 1000 vis av religioner, altså er minst 999/1000 av dem fake.... Da har du ikke gode odds, så med alllll sannsynlighet er det "andre motiver" bak være seg sex, makt, penger, eller som en viss religion liker, erobring etc Beklager, dette blir for dumt. Jeg gidder ikke late som jeg er overrasket, og dere som faktisk er det får ta en grundig gjennomgang av deres livssyn og samfunnssyn. Ærlig talt... 2019 folkens.................. 1
SoWhat? Skrevet 9. februar 2019 #9 Skrevet 9. februar 2019 8 minutter siden, FrøkenPolitikk skrev: Det er jo hele forretnings-modellen, driv med tull og dytt gud foran deg som skalkeskjul... At folk virkelig går fem på fortsatt er overraskende for å sid et mildt Jeg har lenge ment at finansieringen av slikt, ikke bør gjøres over skatteseddelen. Men jeg får ikke mye medhold, for folk mener slikt er berikende mangfold etc. Ikke opprørt, bare oppgitt. Det er 2019 folkens, hva tror dere folk som hevder at andre må gjøre ting for å gjøre Gud glad, har som egentlig motiv. Husk det er 1000 vis av religioner, altså er minst 999/1000 av dem fake.... Da har du ikke gode odds, så med alllll sannsynlighet er det "andre motiver" bak være seg sex, makt, penger, eller som en viss religion liker, erobring etc Beklager, dette blir for dumt. Jeg gidder ikke late som jeg er overrasket, og dere som faktisk er det får ta en grundig gjennomgang av deres livssyn og samfunnssyn. Ærlig talt... 2019 folkens.................. Tror de fleste vet at mye handler om makt? Det er ikke at det er overraskende, men nå kan en debattere det mer og mer. Det er en bra ting. Du har nok mange meningsfeller. 1
kat-e Skrevet 10. februar 2019 #10 Skrevet 10. februar 2019 Paven inrømmer bare overgrepene først når de bli offentlig kjente, den katolske kirke har lenge vist om at det foregår omfattende overgrep. Dette er bare toppen av et isfjell.
pmon Skrevet 15. februar 2019 #11 Skrevet 15. februar 2019 Syns det er grusomt men paven innrømmer hvertfall at kvinnesynet er skakk kjørt. Det er kanskje en start, i motsetning til alle de mennene som mener at kvinnesynet i verden er helt på stell og at vi ikke trenger feminismen.
slask Skrevet 15. februar 2019 #12 Skrevet 15. februar 2019 (endret) Dette systemet ser ut til å være konstruert som ondskap. Hvorfor er pavens audiens-hall i Vatikanet formet som et slangehode både innvendig og utvendig tro? Det ryktes at paven skal avsettes straks, i følge noe som påstås å være pålitelig inside-info om ninth circle. Vi får se... Endret 15. februar 2019 av slask
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå