Gå til innhold

2 FFs - Uten kondom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har to ffs, og lurte litt på dette rundt klamydia etc.

hvis jeg vet at jeg er ren og begge damene er rene, hva er egentlig sanssynligheten for at vi får/lager en sykdom når ingen har det og ingen har andre partnere..?

Jeg skulle gjerne brukt kondom, men klarer ikke ha sex med det...

Anonymkode: b7389...892

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen som lager en slik sykdom ut av ingenting.. 

Men, kondom er lurt uansett!

Det finnes kondomer til alle størrelser, så det bør ikke være noe problem å bruke kondom.

• Liker 3
Skrevet

Vet dusse to om hverandre? Er ikke sikkert de vil ligge med flere, som de indirekte gjør...

Anonymkode: 69c3f...992

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Oppgitt78 said:

Det er ingen som lager en slik sykdom ut av ingenting.. 

Men, kondom er lurt uansett!

Det finnes kondomer til alle størrelser, så det bør ikke være noe problem å bruke kondom.

Så man kan da ikke få en sykdom? Har allerede hatt sex med begge uten kondom så da bør det gå bra, har også tatt sjekken.

hva er da beste argument for kondomen? Andre sykdommer?

joda, skulle funnet en som passer, men jeg klarer det ikke psykisk. Han faller bare helt sammen og jeg er avhengig av en del friksjon for å holde på...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet dusse to om hverandre? Er ikke sikkert de vil ligge med flere, som de indirekte gjør...

Anonymkode: 69c3f...992

De vet ikke «om hverandre» per se, men de vet at vi ikke er eksklusive. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så man kan da ikke få en sykdom? Har allerede hatt sex med begge uten kondom så da bør det gå bra, har også tatt sjekken.

hva er da beste argument for kondomen? Andre sykdommer?

joda, skulle funnet en som passer, men jeg klarer det ikke psykisk. Han faller bare helt sammen og jeg er avhengig av en del friksjon for å holde på...

Hvis ingen av partene har en sykdom fra før, så kan det ikke plutselig oppstå en av seg selv.. 

Hvis dere er trygge på at de andre ikke har seg med flere, så er det kun graviditet dere må passe dere for.

• Liker 2
Skrevet

Men hva om disse damene ligger med andre menn? Du vet jo ikke hvilke sykdommer de evt har? 

Anonymkode: 799ce...d5a

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

De vet ikke «om hverandre» per se, men de vet at vi ikke er eksklusive. 

Hvis dere ikke er eksklusive kan jo like fort en av dem smitte DEG med noe - er det verdt å ta sjansen?

• Liker 2
Skrevet

Såklart klarer du å ha sex med kondom. Ta deg sammen. 

Man skal alltid bruke kondom når man ikke er i et monogamt forhold, du er har ingen eierett på sexlivet dems og de har ingen rapporteringsplikt til deg om hvem andre de ligger med så de ligger med andre uten at du vet om det vettu og du blir sykt upopulær om du drar med deg kjønnssykdom fra den ene til den andre og rundt og rundt 

Anonymkode: 5955b...c6d

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva om disse damene ligger med andre menn? Du vet jo ikke hvilke sykdommer de evt har? 

Jeg vet at de ikke gjør det, av årsaker som blir litt for lite anonymiserende til å skrive her.

Skrevet

Syns det er uansvarlig å ikke bruke kondom om man ikke er i ett fast monogramt forhold.

Du har to ff, og de har kanskje også flere partnere, eller er åpen for å møte noen på byen. Og selv om de bruker f.eks p-piller så er det bare at de er dårlig i magen, kaster opp eller glemmer en pille evt tar den for sent til at hun ikke er like beskyttet mot graviditet. Så plutselig kan du gjøre en eller i verste fall begge gravid og de ikke klarer å ta abort. Da er du knyttet til to mennesker de neste 18 årene, og det er kanskje litt kjipt når du bare skulle ha det gøy med de.

Om du ikke klarer å ha sex med kondom for det ikke er like godt så bør du venne deg til det. Det finnes skikkelig tynne kondomer nå, så du trenger ikke bruke en tykk profil. Om bruk slakkere grep og kondom når du runker eller ta en pause fra runking en periode. Jeg syns heller ikke det er like godt med kondom som det er uten, men det er direkte uansvarlig å pule rundt uten kondom. Pluss at du legger alt ansvar for din seksuelle helse og eventuelt din fremtid på deres skuldre, ikke akkurat rettferdig. De bør også få vite at du har sex med en annen. Trenger ikke gi mer opplysninger enn at du har ubeskyttet sex med en annen, men så pass bør de få vite. Selv om dere ikke er forpliktet til hverandre romantisk, så må man kunne forvente så pass åpenhet og respekt fra sexpartneren sin.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Såklart klarer du å ha sex med kondom. Ta deg sammen. 

Man skal alltid bruke kondom når man ikke er i et monogamt forhold, du er har ingen eierett på sexlivet dems og de har ingen rapporteringsplikt til deg om hvem andre de ligger med så de ligger med andre uten at du vet om det vettu og du blir sykt upopulær om du drar med deg kjønnssykdom fra den ene til den andre og rundt og rundt 

Anonymkode: 5955b...c6d

Hva vet du om det? Nei, jeg klarer ikke det, og ikke fordi jeg er «tøff ungdom», fordi jeg skulle gjerne brukt det om jeg hadde fått det til.

Jeg avstår heller fra penetrering, fordi jeg ikke klarer å levere varene med kondom. Da bruker jeg mye heller fingre etc, eller bare fokuserer på nytelse på andre områder :)

Skrevet

Ikke eksklusive? Da betyr det at dere alle tre kan ligge med andre? Utrolig at damene ligger med deg uten kondom når dere ikke er eksklusive?? Skjønner meg ikke på sånt, folk må begynne å ta vare på seg selv!

Anonymkode: d219a...cd9

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe de garantert gjør.

Anonymkode: 2e3f6...9e3

• Liker 3
Skrevet

Er ikke slik at du kan få i pose og sekk. Skal du få pule på flere, men de "bare" pule på deg? Så ego.. Og naivt

• Liker 1
Skrevet

Sykdommer kan man alltids få. Men litt av greia her er også å ta vare på hverandre. Og litt av greia med FF, uansett hvor mange, er jo også å slippe det styret med kondomer. I perioder da jeg har hatt to pulevenninner, så brukte jeg ikke kondom når jeg var med dem, men når jeg lå med andre enn de to (ons/nsa) brukte jeg kondomer.

Skrevet
19 minutter siden, draug 75 said:

Sykdommer kan man alltids få. Men litt av greia her er også å ta vare på hverandre. Og litt av greia med FF, uansett hvor mange, er jo også å slippe det styret med kondomer. I perioder da jeg har hatt to pulevenninner, så brukte jeg ikke kondom når jeg var med dem, men når jeg lå med andre enn de to (ons/nsa) brukte jeg kondomer.

dette gjør jeg også, enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...