Gå til innhold

Fosterhjem uten plettfri vandel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde for 8 år siden gjort noe dumt og endte med en dom på bedrageri og endel timer med med samfunnsstraff. Mannen min vet om dette, og jeg har siden tatt høyere utdanning, fått barn selv, eier hus og god økonomi. Min mann snakker endel om fosterbarn isteden for flere egne barn, og jeg er med på tanken men tenker at siden jeg ikke har plettfri vandel er det uaktuell. Han mener jeg overdriver, og synes vi skal melde oss på kurs. Tror dere dette vil ha betydning? 

Anonymkode: 9c6a3...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før dere evnt får gå kurs, skal dere levere inn egenpresentasjon. Der skal dere begge gjøre rede for både helse og vandel samt gi Fosterhjemstjenesten tillatelse til å hente inn dette fra helsevesen og politi. Deretter blir det hjemmebesøk der inneholde i disse samt en del annet (personlige ting, har dere rom som egner seg, deres økonomi, ekstreme politiske holdninger etc) før dere evnt inviteres med på kurs. 

Det er ikke slik at du ikke kan ha noe som på "rulleblad". Det blir vurdert individuelt. Men de styrer unna folk der det har vært vold, misbruk, rus, hyppig fartsovertredelser (vurderer deg som utrygg sjåfør for et barn) etc. 

Ta kontakt og hør hva Fosterhjemstjenesten tenker. Lykke til!

Anonymkode: ffdcd...688

• Liker 3
Skrevet

Du overreagerer, du trenger ikke plettfri vandel :) De ser på hvilke type forbrytelse det er og hvor lenge siden det er, og så tar de en vurdering ut i fra det. nasket en sjokolade da du var 15 = egnet. Dømt for overgrep mot barn = uegnet. 

Anonymkode: 38d3e...b73

• Liker 2
Skrevet

Man må levere utvidet vandelsattest og mange lovbrudd utelukker dere helt. Tror ikke en gammel bedragerisak er fellende med mindre det var en kjempestor sum men de vurderer dere helhetlig 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...