Gå til innhold

Hund som alltid vil inn på kjøkkenet etter å ha vært ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hund som ikke får lov å være på kjøkkenet. Han hårer mye og vi vil ikke ha hundehår i maten rett og slett. Men det er ikke verre enn at han sitter rett utenfor i døra mens vi spiser. Han får konsekvent beskjed om å gå ut fra kjøkkenet om han går inn der. Han prøver seg når vi er der inne, forståelig nok siden han vil være sammen med oss. 

Allikevel: hver gang han har vært ute i hagen for å tisse (gjerde rundt så han er der alene) løper han rett forbi oss i stua og rett inn på tomt kjøkken. Blir alltid jaget ut, men han er helt konsekvent på dette. Stopper opp hvis vi rekker å stoppe han før han kommer så langt, men han har alltid kurs for kjøkkenet.

Syns dette er så snodig oppførsel som jeg ikke klarer å finne logikk i. Noen som har noe peiling på hva som kan foregå oppe i hodet hans? 

Anonymkode: 73e3f...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vanskelig å si hvorfor. Kanskje har han gjort det en gang tidligere og funnet en smule på kjøkkengulvet og dermed gjør han det hver gang etterpå i håp om det samme. Kanskje liker han oppmerksomheten han får hver gang han blir jaget ut.

Kan dere sette opp en barnegrind inn til kjøkkenet? Så slipper dere den daglige masingen.

Endret av Tabris
Skrevet

Hunden min gjør det også, men jeg vet hvorfor. Jeg har gitt henne tørrfisk fra kjøkkenet ofte når hun kommer inn for at hun skal komme rett inn og ikke prøve å stikke av.

Anonymkode: b3493...9d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...