Gå til innhold

Hva skal dere pusse opp i 2019?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags prosjekter har dere på agendaen for 2019?🏠💸

Selv har vi planer om å rive ene veggen på stua, skifte vinduer i 2 etasje og planere i hagen! Sistnevnte blir nok det som tar lengst tid da vi har en svær hage som vi har brukt mye tid på å bokstaveligtalt grave frem. En bortgjemt skatt som var neglisjert over flere år, gleder meg til alle staudene jeg satte i fjor kommer frem 😍

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal skifte isolasjon, bordkledning og vindu på hele huset 😊 deretter skal vi enten ta drenering eller bygge yttergang, kommer ann på hvor mye penger som er igjen etterpå 👍 gleder meg veldig, da har vi endelig total renovert hele huset på tre år 😀

Anonymkode: 33b19...a3d

Skrevet

Skal ikke pusse opp i år. Hater generelt oppussing og unngår det om det er mulig.

Vi totalrenoverte kjøkkenet i fjor, og det var mer enn nok for en stund. ;)

Skrevet

Bad og kjøkken. Begynner på mandag. Gleder meg! 

Skrevet

Jeg pusser opp hvert år. Vet ikke hvordan det er å leve uten slike planer. 😁

Trapper, hage og gang står egentlig øverst på planen, men får se om ikke nytt gulv i stue og kjøkken må snike i køen. 

Skrevet

Har ingen store planer, men det kan fort skje når je får kvinne i hus :roll:

Skrevet

Kjøkken. Er i gang men det går seeeent. 

Skrevet

Vi har en leilighet som vi overtok i høst. Og den er helt grei. Bad fra 2001. Kjøkken fra 2007. 

Gulvene er parkett, og gjennomgående over hele huset.

Puss opp blir maling, og da forskjellige farger fra rom til rom, og som en helhet. Maler tak i samme farge.

Jeg er pro gjenbruk og det som funker det funker.  Og så kan man forskjønne med maling og personlighet :)

Skrevet

Akkurat ferdig med kjøkken nå😃 det neste blir stue og gang, men heldigvis mindre omfattende enn kjøkkenet. Skal bare sparkle vegger og rive en peis. Etter det blir det sikkert maling av soverom og bad🙈 må alltid ha et prosjekt på gang her hjemme.

Anonymkode: 649c6...78e

Skrevet

Egentlig det samme som Malika 😂, bare at jeg gjorde alt da jeg flyttet inn nå i januar. Malte alle rom, dvs dører, vegger, lister+tak i samme farge. Byttet håndtak på alle dører, satte opp hyllesystemer på soverom og i boden, og vurderer bytte fronter på kjøkkenet ila sommeren. Klassisk kjedelig ikea-hvit fra 2013 nå, og det passer ikke inn så godt nå som resten har fått ganske sterke freshe farger. Herlig å overta ett blankt lerret, og transformere det til lunt og koselig!

Skrevet

Vi er straks ferdig med bad og gang i 2.etg, og skal ta yttergang og etterisolere en stuevegg til våren. Her er det også oppussing i større eller mindre grad hvert eneste år 😅

Anonymkode: 52e1f...e51

Skrevet

når dere sier «vi pusser opp», mener dere at dere gjør det selv, eller satt bort jobben?

vi driver og pusser opp et rekkehus som vi overtok nylig. Tar alt, nye gipsvegger alle rom, fjernet to vegg, nytt kjøkken, nytt gulv. Skal ikke røre bad foreløpig. Også blir det maling av det hele. Nye lister. Male dørbladet. Bytte håndtak. Litt mye jobb gjenstår, kan man si. 

Anonymkode: d8253...560

• Liker 2
Skrevet

Vi har en del møbler som skal lutes av når været blir slik at jeg kan stå ute å gjøre det.  De er hvitmalte, men nå skal treet fram igjen.  Så skal slitt parkett på kjøkkenet pusses ned og behandles på nytt.  Samme gjelder dørtersklene i huset.  Det tenkte jeg å gjøre når været er for dårlig til å gjøre noe ute. Terrassegolvet ute skal fornyes i år.  Det gjør mannen, men jeg tegner hvordan det skal være.  

Ellers har jeg tenkt å få jordbæråkeren, som lenge har vært planlagt, opp å gå. 

Skrevet

Vi har blitt såpass voksne og late at vi bor i en splitter ny leilighet. Eneste vi har lyst til nå er og legge fliser eller treverk av noe slag på balkongen.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

når dere sier «vi pusser opp», mener dere at dere gjør det selv, eller satt bort jobben?

vi driver og pusser opp et rekkehus som vi overtok nylig. Tar alt, nye gipsvegger alle rom, fjernet to vegg, nytt kjøkken, nytt gulv. Skal ikke røre bad foreløpig. Også blir det maling av det hele. Nye lister. Male dørbladet. Bytte håndtak. Litt mye jobb gjenstår, kan man si. 

Anonymkode: d8253...560

Gjør alt selv, men nå er det stort sett overflatearbeid hos meg, har kun satt opp en liten lettvegg, ellers har det vært mye sparkel og maling, montering av lamper osv. Synes det er gøy å holde på, se at ting blir ferdig. Lærer mye undervegs, youtube har svaret på det meste :)

Skrevet (endret)

Vi skal legge nytt gulv i stua.  Da vi kjøpte var det et gammelt laminatgulv, og gleder meg til vi skal legge tregulv.  

Skal også slipe ned en trapp og pusse opp terrassen. 

Endret av tirben
Skrevet

Hus fra 97. Vi har byttet alle innerdører (gjort selv). Neste mnd blir det nye fliser på gangen (settes bort) og til påske blir det nytt kjøkken. Vi river selv og fikser overflater, men setter bort selve monteringen.

Anonymkode: fa68a...6b1

Skrevet

Her er planen at vaskerommet skal pusses opp. Så blir bad og toalett tatt senere. Jeg drømmer også om varmekabler i yttergangen.

Jeg bruker fagfolk til vaskerommet, da det er gammelt.

Skrevet

Ingenting!!!! Først må mannen fullføre det han begynte på for 3-4 år siden. Han elsker å begynne, men hater å fullføre. Han har begynt å planlegge nye prosjekter og har helt glemt ut alt det halvferdige rundt i huset. 

Anonymkode: b699a...dba

Skrevet

Jeg vil male et barnerom og et gjesterom og entre/hall,  og lage et vaskerom. Et kjellerrom/stor bod skal få gulv, maling og innredes mer praktisk for oppbevaring. På ønskelisten er også å bytte baderomsmøbler på det eldste badet, pga altfor lite oppbevaringsplass. Huset er gammelt og det er mye mer som trengs når vi har råd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...