Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #1 Skrevet 10. april 2005 Hva synes dere om spekemat og rømmegrøt i bryllup? Har veldig lyst på det, men er det for simpelt?
Dagoberta Skrevet 10. april 2005 #2 Skrevet 10. april 2005 Det som slo meg først, var at det må jo være suuupert som nattmat mot slutten av festen - det tror jeg kunne vært populært (og enkelt å ordnet til) Men det vil kanskje være litt spinkelt som hovedmåltid etter vielsen?
Chiquita Skrevet 10. april 2005 #3 Skrevet 10. april 2005 Til middag synes jeg det blir for "simpelt" som du skriver. Men jeg hadde ikke hatt noe imot å ha det utpå kvelden som nattmat
Minerva Grey Skrevet 10. april 2005 #5 Skrevet 10. april 2005 Tror det er litt avhengig av rammen rundt - klassisk by-bryllup med mest stive dresser og tre-retters middag er kanskje ikke helt stedet for spekemat og rømmegrøt. (Selv om spekemat ofte kan være en del av forretten!) Derimot kan bygdebryllup med mer flittig bunadsbruk, kanskje festen på et litt 'historisk' sted med gård og stabbur, felespillere og anna gøy sikkert være stedet for denne menyen. :-) Som det meste annet - man må se det litt an! :-) Men uansett kjenner nok du gjestene dine best - dersom du tror de vil sette pris på menyen, så kjør på! Lykke til! :-)
tommeline Skrevet 10. april 2005 #6 Skrevet 10. april 2005 Syns det går an å ha som middag, men da bør dere ha et større kakebord seinere på kvelden enn om dere har treretters middag. Blir ikke like høytidelig middag som en treretters middag, men det kommer jo an på hvordan dere vil ha det. Jeg syns ikke nødvendigvis det trenger å være en bunads-/bonderamme rundt bryllupet for å servere rømmegrøt.
Gjest Jamjam' Skrevet 10. april 2005 #7 Skrevet 10. april 2005 Har en gang fått servert dette i bryllup,og det var ett av de stiligste brylluppene jeg har vært i. De hadde lånt en gammel låve og hadde både middag og fest der. Men i ett selskapslokale blir det kanskje litt malplassert tror jeg? Da ville jeg heller satset på koldtbord om jeg ikke ønsket middag.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #8 Skrevet 11. april 2005 Jeg synes faktisk spekemat og rømmegrøt kunne vært flott jeg - hvis bryllupet er litt mer uformelt. Men jeg tror kanskje jeg da ville skrevet i invitasjonene noe som at "Vi inviterer til spekemat og rømmegraut kl...." og ikke at det bare står middag, for da vil noen kanskje få hakeslepp. Og som andre skriver. Det krever kanskje et kakebord med litt størrelse.
nessi Skrevet 11. april 2005 #9 Skrevet 11. april 2005 Vi hadde spekemat med litt annet ved siden av (karbonade, reker, røktsvinekam). Vi valgte en enkel middag, for å kunne be både familie og venner på middag. Restene av spekematkoldtbordet satt vi fram som nattmat, etter masse kaker. Vi har fått bare positive tilbakemeldinger!
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #10 Skrevet 11. april 2005 Vi skal ha spekemat med potetsalat, eggerøre, hjemmebakte flatbrød og rundtykker. Til dessert skal vi ha karamellpudding og vi skal ha kakebord. Til nattmat serverer vi suppe. Synes dette er flott bryllupsmat og ikke simpelt. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå