Gå til innhold

Tiåring som ser på SKAM.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 0142f...285

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen knulling eller vold der.

De spiller nok spill og ser filmer og serier som er mye verre. Ihvertfall gjorde jeg det når jeg var 10.

Anonymkode: a8d50...b61

• Liker 6
Skrevet

Min 10 åring hadde ikke fått lov. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen knulling eller vold der.

De spiller nok spill og ser filmer og serier som er mye verre. Ihvertfall gjorde jeg det når jeg var 10.

Du har ikke sett skam skjønner jeg? 

Både vold, sex, overgrep, alkohol, narkotika og banning. 

Endret av Chablis
  • Liker 7
Skrevet

Syns ikke skam er passende for en 10åring. Da er nrksuper serien "lik meg" bedre. 

Anonymkode: 5212f...0b4

• Liker 7
Skrevet

Tillatt aldersgrense på skam er forresten 12 år. 

Målgruppen til serien er rundt 15.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Chablis skrev:

Nei, du ser ikke at noen har sex på Skam. Det klipper før man kommer så langt. Foruten noen blodige neser etter slosskamper er heller ingen slosskamper filmet. Overgrepene er heller ikke filmet. Det snakkes om i ettertid. Tiåringer ser ikke forskjell på hasj og Petterøsen til bestefar og banning har aldri en tiåring tatt skade av. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, du ser ikke at noen har sex på Skam. Det klipper før man kommer så langt. Foruten noen blodige neser etter slosskamper er heller ingen slosskamper filmet. Overgrepene er heller ikke filmet. Det snakkes om i ettertid. Tiåringer ser ikke forskjell på hasj og Petterøsen til bestefar og banning har aldri en tiåring tatt skade av. 

Det er fortsatt temaer som ikke er passende for en 10-åring. Og du tar feil, det vises slosskamp allerede i sesong 1 med Eva i skolegården. Jeg kan helt sikkert finne klipp som viser mye annet upassende også, men det kan du også siden det ligger på youtube. 

Derfor er også aldersgrense satt til 12 år, og ikke anbefalt aldersgrense men tillatt aldersgrense. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kompetanse har du forresten tll å påstå at dette er passende for en 10 åring, og de ikke vil ta skade av dette? 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Chablis skrev:

de ikke vil ta skade av dette? 

Tar jo ikke skade av Skam...

• Liker 3
Skrevet

På åttitallet så vi på alt foreldrene så på. 

Anonymkode: 528ef...9e7

• Liker 3
Skrevet

Temaene i Skam er ikke relevante for en 10-åring. Dette er beregnet på ungdom, ikke barn. 

Anonymkode: 5001b...bd7

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, Chablis said:

Dette. Totalt upassende! Det er vel heller ikke noe gruppepress for denne 10 åringen, tviler sterkt på at deres klassekamerater får se Skam.

Anonymkode: 5d24a...30b

Skrevet
39 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Tar jo ikke skade av Skam...

Det kan man da vel ikke vite, hva den 10 åringen sitter igjen med etter å ha sett på såpass "voksne" og alvorlige problemstillinger. 

Andre foreldre gjør som de vil, men min 10 åring hadde aldri i verden fått sett på det. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På åttitallet så vi på alt foreldrene så på. 

Og se hvor fucked vår generasjon endte opp.. 

• Liker 1
Skrevet

Serien handler jo om 13-15 åringer (handling fra 8. til 10. klasse) så ser virkelig ikke poenget.å

Anonymkode: a719e...0dd

Skrevet

problemet*

Anonymkode: a719e...0dd

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Chablis skrev:

Og se hvor fucked vår generasjon endte opp.. 

Vi har da klart oss bra?

Men vi kan velge blant mye underholdning på tv nå og ser ingen grunn til at 10 åringer skal se på Skam.

Skrevet

Jeg tenker det er i tidligste laget kanskje, ville ventet til overgang mellom barne- og ungdomsskole. Helst midt på ungdomsskolen.

Enkelte hadde begynt å ha sex/feste når jeg gikk på ungdomsskolen, så jeg hadde ikke forventet at temaet er helt ukjent før det. 

Anonymkode: c901d...c33

• Liker 1
Skrevet

Anbefalt aldersgrense er vel 12, og det er selvsagt en grunn til det. Men jeg tror ikke en 10-åring tar skade av det. Jeg så på mye "verre" ting da jeg var på den alderen. Og det ble folk av meg også. 

Anonymkode: b65b8...cab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...