AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Afnan Ahmed er lærer på Jordal skole i Oslo. Ahmed håndhilser ikke på motsatt kjønn. Rektor ved skolen er opptatt av "forskjellighet blant våre ansatte", og "respekt og toleranse". Hva mener folket, er det akseptabelt at lærere ikke hilser på det motsatte kjønn (og samtidig går kless som en spøkelseskladd)? Anonymkode: 3596e...c95 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Herregud jeg er så lei islam. Anonymkode: a9f8e...d76 23
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 Like greit. Menn mister jobben av mee too saker. Hygienisk og bra det. Folk må ikke tvinges til noe de ikke liker. Anonymkode: fe283...764 3
TulleJenny Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 Nei dette er ikke greit. Er flau over å bo i dette landet som godtar og godtar. 11
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 Var det ikke en sak hvor en mann prøvde seg på dette, og mistet jobben? Anonymkode: 8de0f...985 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 Uff, dette er helt feil vei å gå! Selvsagt skal man håndhilse! Det er tradisjonell hilsing i hele vår del av verden. Og helt ufarlig! Jeg er også lei islam. Anonymkode: f6125...5dd 9
SoWhat? Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 Syns ikke at det er greit. Vi har kultur for å håndhilse i Norge. Vi skal være tolerante, for all del, men å gi avkall på vår kultur er jeg bare ikke for. 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #8 Skrevet 8. februar 2019 I min religion håndhilser vi ikke på jøder. I alle fall min tolkning av religionen. Jeg regner med at det ikke blir noe problem å få jobb i skolen. Det er viktig med toleranse for andre livssyn. Anonymkode: 98458...f90 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 Jeg har jobbet med både asylsøkere og flyktninger som kommer rett fra landet sitt. Alle håndhilste på oss. Det er helt feil at man godtar at noen ikke hilser slik man gjør her i Norge. Det bør absolutt ikke godtas. Mange av mine kollegaer er også muslimer eller religiøse personer knyttet til andre religioner, absolutt alle håndhilser. Det bør være en selvfølge. Man kan fint respektere andre kulturer og religioner, men å tillate så ekstreme holdninger er ikke ok. Anonymkode: 16605...042 8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #10 Skrevet 8. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I min religion håndhilser vi ikke på jøder. I alle fall min tolkning av religionen. Jeg regner med at det ikke blir noe problem å få jobb i skolen. Det er viktig med toleranse for andre livssyn. Anonymkode: 98458...f90 Hvilken religion er dette? Anonymkode: 16605...042
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #11 Skrevet 8. februar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud jeg er så lei islam. Anonymkode: a9f8e...d76 Jeg er fryktelig lei av de som skal problematisere enkelte avvikere. Nei, islam er ikke slik. Nesten 100% av muslimene i Norge håndhilser. La de få avvikerne få holde på og ikke gi de så mye oppmerksomhet. Og nei, norsk kultur går ikke under om noen muslimer eller vaskekte nordmenn ikke kan ha kroppskontakt med andre. Anonymkode: 15e27...1ff 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #12 Skrevet 8. februar 2019 46 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud jeg er så lei islam. Anonymkode: a9f8e...d76 Dette er ikke typisk for islam i Norge. Hvis du er lei av islam må du holde deg unna Aktuelt på KG. Der samles eksotiske historier om hva enkelte sære muslimer gjør et eller annet sted i verden. Anonymkode: 15e27...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #13 Skrevet 8. februar 2019 Jeg er så lei av at noen få muslimer overdriver islam og gjør dette. Islam sier ikke man ikke kan håndhilse. Kulturen til denne personen gjør det. Hilsen muslim, hijsbbærende kvinne som håndhilser uavhengig av kjønn. Min bestevenn er homofil. Hva hadde hun her gjort i en sånn situasjon?! Anonymkode: 6aeaa...046 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #14 Skrevet 8. februar 2019 Fyfader, det er så mye greier om slike hendelser at jeg blir helt kvalm. Anonymkode: bd171...43f
Uglems Skrevet 9. februar 2019 #15 Skrevet 9. februar 2019 Hvorfor er det så viktig med denne påtvunge fysiske kontakten hele tiden og dette gnålet om norsk tradisjon? Jeg er så himla lei!! Hver gang noen gjør ting annerledes så skal dere poengtere at 'slik skal vi IKKE ha det'. Tullete. Vær litt åpen mot folk istedet, så skal dere se at verden ikke er så ille som dere tror. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #16 Skrevet 9. februar 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: I min religion håndhilser vi ikke på jøder. I alle fall min tolkning av religionen. Jeg regner med at det ikke blir noe problem å få jobb i skolen. Det er viktig med toleranse for andre livssyn. Anonymkode: 98458...f90 Det er noe helt annet. Da har du et negativt syn på jøder. Når man ikke håndhilser på det motsatte kjønn så er det for å at man seksualiserer det og vil unngå seksuelle fristelser. Det betyr ikke at man ikke har respekt for det motsatte kjønn eller mener det er er mindreverdig. Akkurat som man i Norge har adskilte garderober og dusjer for kvinner og menn. I begge deler er seksualiseringen selvforsterkende. Hvis man aldri håndhilser på det motsatte kjønn eller aldri dusjer med det morsatte kjønn vil man oppfatte det som noe seksuell og lettere bli opphisset av det. Hvis man pleier å håndhilse på alle av det motsatte kjønn og pleier å dusje i kjønnsblandet fellesgarderobe vil man erfare at dette ikke er noe som gir seksuell uttelling og den pirrende delen av det forsvinner fort. Akkurat som homofile/lesbiske er vant med å dusje med det kjønnet de generekt er tiltrukket av i kjønnsdelte garderober. Har du aldri håndhilst på noen av det motsatte kjønn blir alle garantert kåtere av det, muslim eller ikke, enn en naturist som ser tusen av det motsatte kjønn nakne hver gang han/hun er på nakenstranda. Anonymkode: 90c32...f6d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #17 Skrevet 9. februar 2019 Nei, dette er ikke greit. Og jeg er MØKKA lei av at vi bare skal godta og godta all verdens møl og oppspinn fra den kanten. Anonymkode: b4508...01f 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #18 Skrevet 9. februar 2019 9 timer siden, TulleJenny skrev: Nei dette er ikke greit. Er flau over å bo i dette landet som godtar og godtar. Vi er ihvertfall verdensmester i toleranse mot intolerante. Norge blir presset fra skanse til skanse og rasisme våpenet brukes mot oss om vi ikke godtar.. Anonymkode: aa7ba...2f0 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #19 Skrevet 9. februar 2019 For norsk kultur og norsk helse er det et veldig mye større problem med amerikansk kulturell påvirkning som seksualiserer nakenhet. Det skaper mentale problemer som gir alvorlige kroppskomplekser. Det påfører også en stor del av befolkningen unødvendige praktiske belastninger. Anonymkode: 90c32...f6d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #20 Skrevet 9. februar 2019 Tragisk...skjønner godt at folk med norske barn flytter ut av gettoene. Anonymkode: c2008...629 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå