solisol Skrevet 10. april 2005 #1 Skrevet 10. april 2005 Her synes min kjære han har gjort nok foreløpig fordi han fridde og bestilte kirke Jeg koser meg med blader, KG og skal lage ting og tang. Vet at menn ikke er så flinke når det kommer til bryllup, men det hadde vært fint med noe annet enn: " så lenge du liker det kjære er det greit for meg". Hvordan ligger det ann med deres menn??
Gjest Madam Felle Skrevet 10. april 2005 #2 Skrevet 10. april 2005 Min kjære er med på det meste, foruten kjolen og frisyren min.
tommeline Skrevet 10. april 2005 #3 Skrevet 10. april 2005 Min mann har klare meninger om hvordan ting bør være og ikke være, men har overlatt det meste av styringen til meg, og kommer heller med innspill. Fungerer greit! Er glad han har en mening, vi er tross alt to som skal gifte oss
Snutus Skrevet 10. april 2005 #4 Skrevet 10. april 2005 Min mann har klare meninger om hvordan ting bør være og ikke være, men har overlatt det meste av styringen til meg, og kommer heller med innspill. Fungerer greit! Er glad han har en mening, vi er tross alt to som skal gifte oss Samme her.
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #5 Skrevet 10. april 2005 Han er engasjert, mens jeg står for planlegging da han ikke har peiling Han kommer med meninger, inspill osv.
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2005 #6 Skrevet 10. april 2005 Min mann ordnet kirke og selskapslokale. Han har klare meninger om hvordan ting skal og ikke skal være men han har overlatt detaljstyringen til meg. Jeg liker å pusle på med alle småtingen men alle avgjørelser tar vi selvsagt sammen.
Minerva Grey Skrevet 10. april 2005 #7 Skrevet 10. april 2005 Opprinnelig (sånn før han fridde) hadde han en del meninger om bryllup, men etterhvert som realiteten nærmet seg ble det færre og færre. Vi var begge enige om stort kirkebryllup med mange gjester, helt til han begynte å få lyst på stor reise i stedet. Etter at jeg skjøt ned siste-liten forslaget 'vielse på tinghuset og middag med de aller nærmeste på restaurant, og så bryllupsreise til 40 000!', har det stort sett vært 'du skal få akkurat det du vil ha!' - helt til jeg sier at det jeg vil ha er litt mer innblanding fra ham... Planen hans var først at han skulle møte opp og si 'ja', men det har nå blitt litt mer - han har funnet dress, vi fant ringer sammen, han er med på å bestemme mat og meny, har ordnet serveringshjelp og bartendere, og kommer med synspunkter på invitasjoner og fargevalg på duker o.l. I tillegg skal han ordne musikk - jeg ga ham en liste jeg hadde funnet på musikk som passet i bryllup, han kastet et blikk på den og sa: "Hvor lang trenger playlisten å være, sa du?" "Minst tre timer..." "Greit," sa han og slettet listen min... Så ordner han det, i alle fall! Fikk ham også med ut for å legge ut ønskeliste på Glassmagasinet på lørdag! Bedre sent enn aldri! :-) I det hele tatt har han blitt mer og mer allergisk mot bryllupsprat etterhvert som ting har nærmet seg - men tror det kan skyldes at jeg var sykmeldt og hjemme i tre måneder uten noe annet å snakke om enn bryllup... :-? Kan jo skjønne at han fikk litt nok. Men han virker mer motivert nå når ting faktisk nærmer seg - men han er en veldig 'tilbakelent' type, mens jeg er litt mer sånn kontrollfreak som liker å lage lister. Lange lister. Mange lister. Selv om det ikke har blitt laget så mange i forberedelsene her - ting har liksom blitt tatt litt på måfå. Må kanskje få laget meg et par lister nå før det er for sent...
Gjest Principessa Skrevet 10. april 2005 #8 Skrevet 10. april 2005 Her er mannen ganske så delaktig. Han har bestemte meninger om det meste...men lar meg stå for den endelige avgjørelsen. Jeg har to stemmer, han én. Noen ganger irriterer jeg meg over ting han syns skal være på en annen måte enn hva jeg syns. Men det er bedre enn om han ikke hadde deltatt i det hele tatt. Som Tommeline sier, så er vi tross alt to som skal gifte oss ja.
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #9 Skrevet 10. april 2005 Hvordan ligger det ann med deres menn?? Ser fram til den dagen jeg kan kalle ham "min mann" Rart egentlig, å få ny "identitet" på en måte, at jeg tar etternavnet hans & har ikke mitt lenger..
TeddyToria Skrevet 10. april 2005 #10 Skrevet 10. april 2005 Min mann har klare meninger om hvordan ting bør være og ikke være, men har overlatt det meste av styringen til meg, og kommer heller med innspill. Fungerer greit! Er glad han har en mening, vi er tross alt to som skal gifte oss Dette stemmer stort sett for oss også! Men han sier hele tiden at "det er du som bestemmer"... Jaja, jeg vet i det minste at han sier klart i fra om det dukker opp noe som IKKE er i hans liga... F.eks fikk jeg klar beskjed nesten før han gikk ned på kne, at bryllupet ikke skulle ha noe som inni heia helst med rosa å gjøre! Og så er det han som styrer transport og slike ting da. Til syvende og sist har vi like mange meninger og tanker og ideer begge to, og bryllupet blir en forening av alt dette!
Søta Skrevet 10. april 2005 #11 Skrevet 10. april 2005 Han av min vil gjerne "godkjenne" ting. Men det er jo meg som alltid har drømt om dette - og vet hva jeg vil ha. Han begynner nok å få litt nok av bryllupsprat... Er flere vennepar som skal gifte seg snart- og han er nok drittlei av å høre om bryllup samme hvor vi er. Prøver å prate om andre ting - men jeg gleder meg jo så over planlegginga av den store dagen! Iallefall - jeg må ikke planlegge noe uten at han godkjenner det. Det er jo våres dag! Men det er meg som elsker å planlegge og lage ting...
Gjest Betty Boop Skrevet 10. april 2005 #12 Skrevet 10. april 2005 Jeg er jo som kjent sammen med en skikkelig groomzilla... Når vi har bryllupskrangler, så er det fordi han mener jeg ikke er nok engasjert i planleggingen av bryllupet. Han er veldig opptatt av at alt skal være helt perfekt, mens jeg mener at det blir perfekt så lenge begge sier ja. Han er engelsk, da, og i England er bryllup en litt mer voldsom greie enn i Norge. Men vi møtes som regel på halvveien.
leela Skrevet 10. april 2005 #13 Skrevet 10. april 2005 Her synes min kjære han har gjort nok foreløpig fordi han fridde og bestilte kirke Jeg koser meg med blader, KG og skal lage ting og tang. Vet at menn ikke er så flinke når det kommer til bryllup, men det hadde vært fint med noe annet enn: " så lenge du liker det kjære er det greit for meg". Hvordan ligger det ann med deres menn?? Slik er det her også! Eneste han er helt 100% med på er bryllupsreisen, han gleder seg villt. Også var han veldig oppsatt på at det var han som skulle ordne buketten min, men nå er han så redd for at han ikke plukker ut en jeg vil like.. han er nå søt da
solisol Skrevet 10. april 2005 Forfatter #14 Skrevet 10. april 2005 Slik er det her også! Eneste han er helt 100% med på er bryllupsreisen, han gleder seg villt. Også var han veldig oppsatt på at det var han som skulle ordne buketten min, men nå er han så redd for at han ikke plukker ut en jeg vil like.. han er nå søt da sånn er det her også ( glemte det)
ikka2011 Skrevet 10. april 2005 #15 Skrevet 10. april 2005 Han vill så gjerne ha ein finger med i alt..... jeg bestemmer farger, pynt og slike ting så menn egentlig ikke bryr seg om.... han er med på alt som har med dei store invisteringene... som mat, lokale, toastmaster,musikk og lignende.... og han tar alle tlf. nesten... ikke dei om min kjole og sånn... Jeg har TLF SKREKK! blir helt stum og vet ikke hva jeg skal si! Mail er en bra oppfinnelse! :-)
Minerva Grey Skrevet 10. april 2005 #16 Skrevet 10. april 2005 Hehe, vi har litt telefonangst begge to noen ganger, men jeg har tilgang til telefon på jobben og det har ikke han - og da kommer jo det evige 'det blir jo myyye billigere om du ringer fra jobben'... Hadde vi hatt fasttelefon hadde jeg nok sagt . Men han er ikke fullt så håpløs som han kanskje hørtes ut til å begynne med - han har jo litt ideer og vil gjerne ha et ord med i laget, han orker bare ikke 'bryllupsprat' sånn uten et rent praktisk mål.
Scaramouche Skrevet 10. april 2005 #17 Skrevet 10. april 2005 Det er jeg som er desidert mest opptatt av planleggingen ja. Det var han så fridde, men det er vel det eneste initiativet han har tatt også. Vi så på ringer sammen, valgte ut gaver i glassmagasin sammen, og så ordner han alt som skal skrives ut på data (bordkort, program osv.) Ellers så spør jeg alltid om han er enig i ting før jeg tar en avgjørelse. Det er helt greit for han at jeg ordner det meste, for han har ikke peiling, og jeg synes det er kjempegøy Han er litt lei bryllupssnakk nå, men det hjelper på at det nærmer seg, blir mer og mer interessert
krize Skrevet 10. april 2005 #18 Skrevet 10. april 2005 Syns i grunnen han har engasjert seg så masse som forventa. Det vil sei mindre enn eg, men nok til at han er med og tek dei viktige valga. Vi er stort sett enige og har lik smak, og eg får derfor ganske fritt spelerom i fht ein del ting, som feks bordkort, pynting osv. Han e jo ikkje så veldig interessert i slikt, og det har eg ikkje noko ønske om heller :-) Eg har jo heilt klart tatt styringa i planlegginga, men mest fordi eg likar å gjere ting i god tid i forveien. Og fordi eg har meir fritid enn han. Jobbar dessuten som nattevakt og har nokså mange timar til rådighet der...har laga ein del lister i seine nattetimar... Las i eit engelsk bryllupsmagasin at viss ein skulle ønske at mannen var meir engasjert, så var det lurt å gje han konkrete oppgaver som han kunne legge litt "prestisje" i. Feks bryllupsreisa; finne ulike turar, ulike prisar. Og i ein diskusjon med min kjære (som vi hadde hatt pågåande ei stund) om kor vi skulle reise, sa eg at eg var så lei av å vurdere fram og tilbake at han godt kunne få sjefsrolla for reisa. Då blei han ivrig! Satte seg straks ved PCen for å sjekke ut dei stadane vi hadde snakka om, brukte 3-4 timar på å sjekke fly og hotell osv, og vi endte med å bestille reisetil Italia dagen etter
Tigi Skrevet 11. april 2005 #19 Skrevet 11. april 2005 Vi er like engasjert i bryllupet begge to, og har gjort nesten alt sammen (til og med funnet brudekjolen min!). For det første valgte han forlovelsesringen min og fridde, og deretter har han ordnet det meste med selskapslokalet, musikk og bryllupsreisen. Vi har designet invitasjonene sammen, men jeg har laget de -og kommer nok også til å lage bordkortene som skal være i samme stil. Vi har akkurat samme smak, så det tar ikke lang tid å bli enige. Det eneste jeg har gjort alene er å snakke med frisøren min og blomsterbutikken. Jeg kommer nok også til å velge undertøy alene Vi har valgt en løsning der vi overlater det mest til de som kan det, og slipper derfor å tenke på mange små detaljer selv, noe som passer oss perfekt.
fant Skrevet 11. april 2005 #20 Skrevet 11. april 2005 Min mann har klare meninger om hvordan ting bør være og ikke være' date=' men har overlatt det meste av styringen til meg, og kommer heller med innspill. Fungerer greit! Er glad han har en mening, vi er tross alt to som skal gifte oss [/quote'] :enig_animasjon: Sånn er det hos oss også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå