Gå til innhold

Utsette mensen uten piller på resept?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg trenger noen kjerring råd på hvordan jeg kan utsette mensen før jeg får den. Har litt kramper nå. Omså om det finnes noen medisiner/vitaminer som kan være me på og  utsette den bare et par dager

Anonymkode: bf833...7f7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei men NSAIDs som Ibux kan stoppe/dempe blødningen. Ellers er det kun resept belagte medisiner som kan stoppe mensen.

Anonymkode: 43d6c...e30

Skrevet

Går du på p-piller er det bare å fortsette på neste brett. Hvis ikke, nei. Kun reseptbelagt

Anonymkode: 4c2e2...e0c

Skrevet

Nødprevensjon slik som angrepille kan forsinke mensen, men det er nok ikke en smart løsning, det kan jo vær du og får den før forventet. Har hørt at det skjer med noen og.

Anonymkode: 71e8c...bc5

Skrevet

Du bør ikke bruke kjerringråd, ibux eller angrepille i et desperat forsøk på å utsette mensen. Det er det ikke verdt. Hvis du virkelig trenger å utsette mensen må du gå til legen

Anonymkode: eb3e1...a94

Skrevet

Vitaminer som kan utsette mensen? Nå har jeg hørt det også :fnise:

Anonymkode: ba702...9b8

Skrevet

Nei, det er bare hormoner som regulerer menstruasjon.

Anonymkode: e15ac...476

Skrevet

Det er en hormonell prosess og mange faktorer spiller inn. Kun reseptbelagte medikamenter og p-piller/p-plaster/p-ring kan føre til dette. Og man må planlegge det minst en uke før forventet mens dersom man ikke bruker hormonell prevensjon i utgangspunktet. Så dersom du har begynt å få tegn på menstruasjon er det alt for sent. 

Anonymkode: 0eeba...215

• Liker 1
Skrevet

Det finnes medisiner som utsetter men du må vite nøyaktig når du skal ha mens også ta pillene 3 dager før.  Preparatet heter Primolut og er reseptbelagt.   Ibux hjelper ingenting og demper heller ikke blødninger. 

Skrevet
5 timer siden, SupaWoman skrev:

Det finnes medisiner som utsetter men du må vite nøyaktig når du skal ha mens også ta pillene 3 dager før.  Preparatet heter Primolut og er reseptbelagt.   Ibux hjelper ingenting og demper heller ikke blødninger. 

Ibux kan dempe blødninger jo, fikk alltid resept på høy dose Ibux av gynekolog/fastlege før jeg startet på p-piller pga store mens blødninger, reduserte blødningen betydelig. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ibux kan dempe blødninger jo, fikk alltid resept på høy dose Ibux av gynekolog/fastlege før jeg startet på p-piller pga store mens blødninger, reduserte blødningen betydelig. 

Jeg har ikke merket noe til at det reduserer blødninger. Kun demper smertene. 

Anonymkode: dad80...55f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...