Celia Skrevet 10. april 2005 #1 Del Skrevet 10. april 2005 Samler liksom på valmuer jeg da--- eller startet i fjor, så jeg har ikke så mange. Noen som har frø å avse? Helst litt spesielle arter og hardføre typer... gjerne H7 og H8. Blå valmuesøster hadde vært helt topp da... *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. april 2005 #2 Del Skrevet 11. april 2005 Har du vært innom www.hagegal.info? Helt sikkert noen som kan hjelpe deg der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. april 2005 #3 Del Skrevet 11. april 2005 Ikke for å kuppe tråden din, men siden du er samler: Vet du om valmuefrøene fra de modne frøkapslene til vanlige valmuesorter kan tørkes og brukes i bakverk? Eller må man ha en spesiell sort valmue til dette? Ellers hadde vi fine valmuer i hagen da jeg var barn, men de ble stjålet tidlig på syttitallet av noen raggete hippier som trodde de kunne ruse seg på dem... det ble nok en skuffelse, for vanlige valmuer inneholder ekstremt små mengder opium... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celia Skrevet 11. april 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 11. april 2005 Ikke for å kuppe tråden din, men siden du er samler: Vet du om valmuefrøene fra de modne frøkapslene til vanlige valmuesorter kan tørkes og brukes i bakverk? Eller må man ha en spesiell sort valmue til dette? Ellers hadde vi fine valmuer i hagen da jeg var barn, men de ble stjålet tidlig på syttitallet av noen raggete hippier som trodde de kunne ruse seg på dem... det ble nok en skuffelse, for vanlige valmuer inneholder ekstremt små mengder opium... Dessverre vet jeg ikke så mye om valmuer og baking. Litt komisk den der historien om valmuene i hagen deres, da... Takk for link, Bjørnsdatter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå