Gå til innhold

Flere som har merket prisøkningen på matvarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med de ble satt opp fra ca 1. Februar som vanlig. 

Anonymkode: b5fa8...b12

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøttprisene er blitt hel syke! Vi er egentlig ikke så gira på vegetarmat flere ganger i uka, men med de kjøttprisene blir det mindre kjøttmiddager på oss.

Anonymkode: da212...ce6

• Liker 6
Skrevet

Det eneste jeg har kjøpt til ordinær pris så langt i februar, er pulverkaffe, og den hadde gått opp med en krone. 

Anonymkode: a748c...c33

Skrevet

Som vanlig. Kjedene tar inn igjen det de "tapte" på julehandelen med sine tilbud og priskrig.

Anonymkode: 1fe37...2f1

• Liker 7
Skrevet

Absolutt. Kilopris på ost har gått opp en femmer, kesam 2 kroner, frukt og grønt er vanskelig da de har store variasjon ila året, men gulrøtter koster tom hos Rema over 20 kr. Venter bare på at en stor kartong melk bikker 30 kroner.

• Liker 2
Skrevet

Ja. Kjøttdeig 49,90. What the fuck liksom. Kjøper mindre og mindre mat. Har ikke råd lengre. Spiser knekkebrød med nugatti eller leverpostei. Og gratis vann i springen. Nei Norge er kun for rikmannsfolk. Vi andre må flytte i flyktningtelt og få levert ris i kasser. Dette ender ikke bra.

Anonymkode: e46d9...c51

• Liker 9
Skrevet

Har registrert at prisene har øskt på diverse matvarer ja.

• Liker 1
Skrevet

Nei. 

Fremdeles latterlige lave priser på mat her i Norge sammenlignet med mange andre europeiske land (i forhold til inntekt). 

Anonymkode: bba5d...895

• Liker 6
Skrevet

Inflasjon.

Anonymkode: 7e4a7...8fc

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Fremdeles latterlige lave priser på mat her i Norge sammenlignet med mange andre europeiske land (i forhold til inntekt). 

Veldig forskjell på inntekter i dette landet da. Jeg sliter veldig økonomisk, så blir mye middager hos mor og bestemor! 

Anonymkode: f509d...1ec

• Liker 8
Skrevet

Kyllingklubber på rema gikk fra 29 til 39. Ganske høy økning i prosent.

Anonymkode: 08eec...26a

• Liker 5
Skrevet

Var i butikken i dag og handlet lii forskjellig, og fikk bakoversveis da jeg så prishoppet på flere matvarer: Økninger fra f.eks. 11,90 til 18,90, fra 9,90 til 17,90 - det er jo snart dobbel pris! Det blir stadig mer krevende å sette sammen en levelig meny, ikke minst fordi jeg har flere matallergier, bruker mesteparten av inntekten på boutgifter og lever på uføretrygd.

Anonymkode: 8ffd2...9b6

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

lii forskjellig

*Litt

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var i butikken i dag og handlet lii forskjellig, og fikk bakoversveis da jeg så prishoppet på flere matvarer: Økninger fra f.eks. 11,90 til 18,90, fra 9,90 til 17,90 - det er jo snart dobbel pris! Det blir stadig mer krevende å sette sammen en levelig meny, ikke minst fordi jeg har flere matallergier, bruker mesteparten av inntekten på boutgifter og lever på uføretrygd.

jeg har også matallergier og lever billig. Hva er det du ikke tåler? Spiser mye vegetariansk, hjemmelagde supper er også billig. Grønnsakssuppe, egenlaget tomatsuppe med egg (hvis du tåler egg). Jeg tåler ikke melk, så lager tomatsuppe uten melk. 

Anonymkode: 0332f...e19

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Kjøttdeig 49,90. What the fuck liksom. Kjøper mindre og mindre mat. Har ikke råd lengre. Spiser knekkebrød med nugatti eller leverpostei. Og gratis vann i springen. Nei Norge er kun for rikmannsfolk. Vi andre må flytte i flyktningtelt og få levert ris i kasser. Dette ender ikke bra.

Anonymkode: e46d9...c51

Har du Spar i nærheten får du leverpostei til 10kr (både den grove og den gule posteien) når de har 10kr uker. Når du nevner ris lønner det seg å kjøpe digre sekker på innvandrerbutikker, det samme med grønt. 

Anonymkode: 0332f...e19

Skrevet

Jeg synes mat er alltid for dyrt men det å leve er jo dyrt dessverre. Jeg bruker altfor mye penger på mat. Trøstespiser også. Men men.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøttprisene er blitt hel syke! Vi er egentlig ikke så gira på vegetarmat flere ganger i uka, men med de kjøttprisene blir det mindre kjøttmiddager på oss.

Anonymkode: da212...ce6

Kjøp kjøtt i kort holdbarhets-seksjonen. Frys ned med engang du kommer hjem, og voilá så har du billig kjøttmiddag som også bidrar til å redusere matsvinn.

• Liker 2
Skrevet

Har merket prisøkningene ja. Strømmen er også dyr. Nå sitter man hjemme å både fryser og sulter. Utrivelig. Er ufør så sliter med å få det til å gå rundt.

Jeg handler mest på tilbud. Coop Obs hadde tilbud på røkt svinekam til 29,90 i forrige uke. Denne uken hadde Rema 1000 samme tilbud. Det er billig. Jeg er alene, så da har jeg middag for noen dager.

Ellers er det lurt å handle kjedene sine egne billig-merker. For eks First Price og Xtra. Kvaliteten er ofte like bra.

Det var snakk om at sukkeravgiften skulle settes ned i år. Har ikke merket mye til det dessverre.

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. 

Andre ting koster mye mer. 

Var forresten ikke opplyst at noen bransjer hadde rettigheter til fast andeler av inntekten min. Nyhet for meg. 

Hvem i matbransjen jobber du for?

Anonymkode: 9b35b...fd3

• Liker 4
Skrevet

Ja! Handlet inn til taco i går på Kiwi og alt hadde steget i pris. 😖 Dette var old el paso tilbehør og tortillas fra Santa Maria. Har Meny fremdeles nedsatt taco til helgene? 

Anonymkode: f596b...8f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...