Gå til innhold

Ansatt på Plantasjen ga direkte feilinformasjon om hundefor😡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper vanligvis hundefor i dyrebutikken på kjøpesenteret i nærheten av der jeg bor, men siden jeg uansett var innom på Plantasjen i ettermiddag tenkte jeg at jeg kunne kjøpe foret der da de har det merket vi forer valpen vår på. Kikket i hylla og fant valpefor, men ikke til mellomstor rase, kun til ekstra små eller store raser, så jeg spurte en ansatt.

Hun ble med bort og kikket seg litt rundt før hun pekte på de to sekkene i hylla, som jeg ikke kunne bruke, og spurte "Kan du ikke bare kjøpe en av disse da? Det er jo til valp begge to, det står "puppy" på posen." Hun virket skikkelig oppgitt over at jeg sa at nei, det kan jeg ikke og sa litt surt "håper du får tak i spesialforet da" da jeg gikk.

Ettersom jeg er en erfaren hundeeier som har hatt flere valper før vet jeg at jeg ikke bare kan bytte for sånn uten videre, men hadde det vært en uerfaren person kan det jo være at vedkommende hadde tenkt "jo, når hun sier det går det vel greit" og så hadde hen ikke skjønt noe når hunden ble dårlig i magen.

Plantasjen har jo et enormt vareutvalg, fra planter og alt som hører til det og vareutvalget varierer jo også fra sesong til sesong. Det er mye for de ansatte å sette seg inn i og jeg skjønner at jeg ikke kan forvente at en ansatt der har den samme kunnskapen som ansatte i dyrebutikker har. Men jeg forventer at de kan noen grunnleggende ting. Som at hundefor ikke er hundefor og at man ikke bare kan bytte for uten videre. Om det er for mye å forlange synes jeg faktisk ikke at de burde selge det. Vi snakker tross alt mat til levende vesener her.😡

Anonymkode: 98ee7...7be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, du handler på plantasjen... Ikke dyrebutikk eller hos dyrlegen. Jeg tror at dersom man forventer skikkelig råd og veiledning så bør man kanskje ikke høre med et sted som plantasjen. Det funker hvis du vet hva du skal ha. Jeg synes det er fint man har mulighet til å kjøpe hundemat der, men hadde aldri falt meg inn at jeg drar dit for ekstra veiledning. 

• Liker 38
Skrevet

Synes du har helt urimelige forventninger til veiledning på dette området. Planter bør de kunne, alt annet tenker jeg at er opp til kunden å selv være orientert om. 

Anonymkode: 63c3f...7d4

• Liker 27
Skrevet

Jeg har hatt 12 valper og hunder og har aldri byttet for gradvis og det har alltid gått bra. Er jeg tilfeldigvis vært fri for en type så får de noe annet. Samme med de voksne. Har ikke butikken inne det jeg skal ha så kjøper jeg noe annet. 

Anonymkode: 288b6...81f

• Liker 9
Skrevet

Hallo, her føler jeg at folk misser poenget mitt. Jeg visste hva jeg skulle ha, var ikke ute etter veiledning for å velge for eller noe sånt - og forventer heller ikke at de ansatte har kunnskap til å gi veiledning om dyrefor. Saken var at jeg ikke fant typen jeg skulle ha i hylla og spurte en ansatt. Hun fant den heller ikke og om hun ikke visste noe om produktene/hunder/for burde hun bare sagt "at vi har ikke typen du spør etter", ikke gitt et forslag som kunne gjort hunden min syk om jeg ikke visste bedre selv. 

TS

• Liker 3
Skrevet

Din hund, ditt ansvar.

Anonymkode: d733b...c96

• Liker 5
Skrevet

Plantasjen burde ikke solgt mat til dyr.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo, her føler jeg at folk misser poenget mitt. Jeg visste hva jeg skulle ha, var ikke ute etter veiledning for å velge for eller noe sånt - og forventer heller ikke at de ansatte har kunnskap til å gi veiledning om dyrefor. Saken var at jeg ikke fant typen jeg skulle ha i hylla og spurte en ansatt. Hun fant den heller ikke og om hun ikke visste noe om produktene/hunder/for burde hun bare sagt "at vi har ikke typen du spør etter", ikke gitt et forslag som kunne gjort hunden min syk om jeg ikke visste bedre selv. 

TS

Kanskje hun prøvde å hjelpe så godt hun kunne, og i hennes hode var det der og da å foreslå noe annet som de hadde tilgjengelig.

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Åja! Da anbefaler jeg at du politianmelder henne. 

Nei fra spøk til alvor. Jeg tror flesteparten som bryr seg ekstra mye om kosthold for hund selv vet hva de skal ha. Og en som kjøper litt feil hundefor er nok i utgangspunktet ikke så nøye, bare se hva som finnes av hundemat. Vedkommende forsøkte bare å være hjelpsom, og håpet også at du skulle finne spesialforet. 

• Liker 6
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom jeg er en erfaren hundeeier som har hatt flere valper før vet jeg at jeg ikke bare kan bytte for sånn uten videre, men hadde det vært en uerfaren person kan det jo være at vedkommende hadde tenkt "jo, når hun sier det går det vel greit" og så hadde hen ikke skjønt noe når hunden ble dårlig i magen.

Som en erfaren hundeeier kan du jo også sjekke om innholdet er det samme, men størrelsen på bitene er annerledes....Eller ikke vente til det andre foret er helt tomt hjemme, slik at du har noe å blande med i en overgang om det du bruker ikke er å oppdrive noe sted. First world problems....

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, Sphynx skrev:

Plantasjen burde ikke solgt mat til dyr.

Det mener jeg også. De burde holde seg til planter og det som naturlig hører med til planter og hage. 

Greit nok, en hund overlever nok å få feil for/å bytte for brått. For noen går det helt fint, andre blir litt dårlig i magen. Ingen katastrofe. Men jeg reagerer allikevel kraftig på at ansatte gir råd uten å vite hva de snakker om. Da er det i min verden bedre å si "sorry, dette kan jeg ikke noe om" enn å forsøke å "hjelpe". 

TS

• Liker 1
Skrevet

Altså, du forventer ikke at ansatte på plantasjen kan så mye om hunder og hundefor, men blir sur når hun sier hva de har?? Hva venter du deg egentlig? At den ansatte sier at du ikke må finne på å kjøpe foret de har inne der?

Anonymkode: 4ec9f...3dc

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, Neket skrev:

Som en erfaren hundeeier kan du jo også sjekke om innholdet er det samme, men størrelsen på bitene er annerledes....Eller ikke vente til det andre foret er helt tomt hjemme, slik at du har noe å blande med i en overgang om det du bruker ikke er å oppdrive noe sted. First world problems....

Har jeg sagt at jeg var helt tom hjemme? Nei. Jeg var innom på Plantasjen for å kjøpe noe annet og tenkte at jeg kunne kjøpe foret der når jeg uansett var der, fremfor å reise ens ærend til dyrebutikken over helgen. Kunne sikkert gjort den sammenligningen, men ettersom jeg ikke måtte ha foret der og da gadd jeg ikke styre med det, tar turen til dyrebutikken på mandag i stedet.

TS

Skrevet

Nå skal det sies, om det var royal canin eller eukanuba så er eneste forskjellen på small, medium og large puppy str på kulene.

Anonymkode: 52c90...935

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, du forventer ikke at ansatte på plantasjen kan så mye om hunder og hundefor, men blir sur når hun sier hva de har?? Hva venter du deg egentlig? At den ansatte sier at du ikke må finne på å kjøpe foret de har inne der?

Jeg blir sur når den ansatte påstår at "valpefor er valpefor", noe som ikke er tilfelle. Det finnes mange forskjellige typer. Jeg spurte ikke "Hva har dere?" Jeg spurte etter et spesifikt for som jeg ikke fant i hylla.

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal det sies, om det var royal canin eller eukanuba så er eneste forskjellen på small, medium og large puppy str på kulene.

Takk, da vet jeg det til en annen gang :)

TS

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir sur når den ansatte påstår at "valpefor er valpefor", noe som ikke er tilfelle. Det finnes mange forskjellige typer. Jeg spurte ikke "Hva har dere?" Jeg spurte etter et spesifikt for som jeg ikke fant i hylla.

TS

🙄 

• Liker 3
Skrevet

Men utifra teksten din virket det som de hadde samme merket, samme maten, men ikke til riktig størrelse. Mao er det en forskjell i energi per kule, men ikke stor nok til at du ville fått problemer med hunden din om du kjøpte f.eks mat til stor hund. 

not a big deal. 

Anonymkode: 2d9c4...21a

• Liker 5
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper vanligvis hundefor i dyrebutikken på kjøpesenteret i nærheten av der jeg bor, men siden jeg uansett var innom på Plantasjen i ettermiddag tenkte jeg at jeg kunne kjøpe foret der da de har det merket vi forer valpen vår på. Kikket i hylla og fant valpefor, men ikke til mellomstor rase, kun til ekstra små eller store raser, så jeg spurte en ansatt.

Hun ble med bort og kikket seg litt rundt før hun pekte på de to sekkene i hylla, som jeg ikke kunne bruke, og spurte "Kan du ikke bare kjøpe en av disse da? Det er jo til valp begge to, det står "puppy" på posen." Hun virket skikkelig oppgitt over at jeg sa at nei, det kan jeg ikke og sa litt surt "håper du får tak i spesialforet da" da jeg gikk.

Plantasjen har jo et enormt vareutvalg, fra planter og alt som hører til det og vareutvalget varierer jo også fra sesong til sesong. Det er mye for de ansatte å sette seg inn i og jeg skjønner at jeg ikke kan forvente at en ansatt der har den samme kunnskapen som ansatte i dyrebutikker har. Men jeg forventer at de kan noen grunnleggende ting. Som at hundefor ikke er hundefor og at man ikke bare kan bytte for uten videre. Om det er for mye å forlange synes jeg faktisk ikke at de burde selge det. Vi snakker tross alt mat til levende vesener her.😡

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Snakk om å tolke svar negativt da..? 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...