Gå til innhold

Bonusfamilie og gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn fra før og min mann hadde ingen før vi ble sammen.

Og har deretter også fått felles barn, og giftet oss..  

Mannens søsken gir ikke gaver til «mine» barn, verken jul eller bursdag. Barna er her 90prosent av tiden og vi bor langt borte fra min side av familien.. 

Hører at på faren dems sin side så behandles alle barna likt fra både bonus besteforeldre/bonus tanter osv osv.. 

Har faktisk hendt ved to anledninger at mannens foreldre har kommet med snop kjøpt i utland; og kun hatt med til vårt felles barn, og ikke de andre to. (Og det er ikkke fordi dem ikke har råd bare så det er sakt) 

Jeg synes IKKE dette er greit i det hele tatt. Men hvordan har dere andre det i samme situvasjon? 

Anonymkode: 3135f...655

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist og smålig. Jeg hadde også to barn fra før da jeg møtte mannen og fått et sammen, aldri opplevd dette. Mine får jule og bursdaggaver av bonus besteforeldre/tanter/onkler. Men vårt felles barn, får dyrere gaver av svigerforeldrene mine og de sparer til henne på sparekonto.  Svigerfar tilbød seg å spare litt til mine to barn også, men det takket jeg nei til, de har jo egne besteforeldre.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hva i allverden? 

Dette virker sårende for både barna og deg. 

Reagerer ikke mannen din på dette? Hva sier han? 

Jeg har to bonusbarn som også er hos sin far til tider. Samtidig har vi et felles barn. Hvis min mor eller far hadde gjort noe som dette, så hadde jeg tatt en prat i enerom. jeg hadde spurt hvorfor de tenkte og gjorde slikt, og sagt i fra med en gang at dette må de slutte med. Hvorfor har ikke mannen din allerede gjort det? Er han enig med dem, eller har han ikke baller til å si fra? Dårlige egenskaper begge deler. 

her gir iallfall hele min familie likt med gaver til alle og enhver. inkludert til mine to bonusbarn. 

Ang sparing som en annen her skriver, så synes jeg faktisk at det er helt greit og noe helt annet, så lenge bonusbarna har begge sine foreldre og familie på begge sider. 

Endret av Amistad
  • Liker 2
Skrevet

Noen bare behandler stebarn sånn, dessverre. Min familie kjøper hverken gaver eller inkluderer mine stebarn, mens samboers familie alltid har inkludert mitt barn.

Jeg har sagt ifra at jeg ikke synes det er greit - noe som resulterte i at søsteren min slettet og blokkerte meg på facebook og kastet meg ut fra en familie gruppe på face. Dette skjedde for snart 2 år siden, og vi snakker ikke sammen. 

Denne søsteren har selv en drøss med barn, og hun har alltid krevd av sine svigerfamilier har inkludert hennes barn. 

Anonymkode: 789b8...3ac

• Liker 2
Skrevet

Jeg er stemor til to og vi har et felles barn. Alle tre barna får gaver fra mine søsken og mine foreldre både til bursdager og jul. De er også en del av familien så ingen som tenker at de ikke skal ha noe eller behandles annerledes. Jeg hadde syntes det hadde vært veldig trist om de ble behandlet annerledes.

Ang. sparing så er jeg enig i at det blir noe annet - Mine foreldre sparer til alle sine biologiske barnebarn, men ikke til stebarna mine. De var veldig redde for at det ble feil at de ikke gjør det, men da sa også min samboer at det faktisk ikke er deres ansvar og ikke noe de skal gjøre. Mormor og morfar til stebarna sparer til de og farmor og farfar gjør likt til alle tre ettersom de er besteforeldre til alle.

Anonymkode: 89a5a...6c0

Skrevet
På 8.2.2019 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Noen bare behandler stebarn sånn, dessverre. Min familie kjøper hverken gaver eller inkluderer mine stebarn, mens samboers familie alltid har inkludert mitt barn.

Jeg har sagt ifra at jeg ikke synes det er greit - noe som resulterte i at søsteren min slettet og blokkerte meg på facebook og kastet meg ut fra en familie gruppe på face. Dette skjedde for snart 2 år siden, og vi snakker ikke sammen. 

Denne søsteren har selv en drøss med barn, og hun har alltid krevd av sine svigerfamilier har inkludert hennes barn. 

Anonymkode: 789b8...3ac

Høres ut som en veldig usympatisk søster. Synes det er rart når bestevenner vender ryggen til for ingenting, men hadde ikke trodd dette om søsken. Men folk er folk og noen er vel bare kjipe.

Anonymkode: b34e5...154

Skrevet

Mine søsken gir ikke gaver til mitt stebarn. De kjenner ikke hverandre, så det er ikke forventet heller. Mine foreldre og besteforeldre gir gaver til jul. 

Anonymkode: a2f8d...24c

Skrevet (endret)

Dette er langt fra greit. Hva sier egentlig mannen din om dette? Jeg ville ha tatt det opp med ham, og bedt ham prate med familien sin. Jeg har selv to barn fra tidligere forhold, gift på nytt og har nå felles barn med ektefelle. Heldigvis behandler bonusfamilie alle barna helt likt ❤️ Hadde vært temmelig sint om det hadde vært slik du beskriver.

Endret av Ingefær85
Skrevet

Jeg har en bonusdatter og vi har ett fellesbarn. Ville aldri godkjent at noen i min familie nedprioriterte henne.

Her synes keg mannen din skal komme på banen og gjøre noe. Det er litt samme greia som at du ikke unnlater å invitere en person i klassen i bursdag... 

Anonymkode: 89f85...99c

Skrevet

Jeg har ikke stebarn selv, men har stebarn i familien så kan svare fra den andre siden. Min manns ene bror har stebarn (hans kones to barn fra tidligere ekteskap) og de har i tillegg ett felles barn. De blir behandlet på samme måte som våre andre nevøer og nieser og får gaver til bursdag og jul for samme sum fra alle oss på stefars side av familien. Jeg kan se at det faller uheldig ut for deres felles barn, fordi han får gaver fra "bare" mors og fars side, mens stebarna får gaver fra tre sider (mor, far og stefar), men vi synes likevel det riktige er å inkludere stebarna på lik linje med de andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...