AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Hva tenker du om bedrifter som ikke gidder å svare på jobbsøknaden. Ikke et ja, nei eller takk for søknaden. Er ikke det innmari amatørmessig når folk viser interesse og har lagt ned mye arbeid i en søknad og utforming av cv. For min del har jeg sluttet å kjøpe varer og tjenester fra bedrifter jeg har opplevd dette med fordi jeg ikke ønsker å bidra til å betale lønna deres. Anonymkode: 84d13...93c 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Tenker de som sitter å bestemmer ikke bryr seg og det er lite å gjøre noe med. Kan alltids spre ryktet, det hjelper dem ikke dersom mange nok blir irritert. Jeg kjørte en gang 4-5 timer for et intervju i barnevernet. Hadde feber og sovet ganske lite. Så intervjuet gikk helt elendig. Jeg fikk denne beskjeden da jeg var ferdig og spurte om å bli satt på vikar lista: "jajajaja gå ut, du er ferdig her du". Har aldrig blitt så fornermet før og hun dama skremte meg, så jeg turte ikke si noe der og da. Anonymkode: 3089a...623 2
Mona123 Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 Vel, du bestemmer selv hva du ønsker å bruke pengene på så ikke noe galt i boikotte dem. Jeg tenker selv at det ikke skader å ta kontakt selv for å følge opp. Det kan jo gi pluss i boka samtidig som at du skiller deg ut?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Tenker de som sitter å bestemmer ikke bryr seg og det er lite å gjøre noe med. Kan alltids spre ryktet, det hjelper dem ikke dersom mange nok blir irritert. Jeg kjørte en gang 4-5 timer for et intervju i barnevernet. Hadde feber og sovet ganske lite. Så intervjuet gikk helt elendig. Jeg fikk denne beskjeden da jeg var ferdig og spurte om å bli satt på vikar lista: "jajajaja gå ut, du er ferdig her du". Har aldrig blitt så fornermet før og hun dama skremte meg, så jeg turte ikke si noe der og da. Anonymkode: 3089a...623 Høres ikke ut som et bra sted å jobbe, med en så kjip hr/sjef. Enda mer skremmende at vedkommende kanskje jobber med barn. Anonymkode: 84d13...93c 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 1 hour ago, Mona123 said: Vel, du bestemmer selv hva du ønsker å bruke pengene på så ikke noe galt i boikotte dem. Jeg tenker selv at det ikke skader å ta kontakt selv for å følge opp. Det kan jo gi pluss i boka samtidig som at du skiller deg ut? Enig i at det kan være lurt å ta kontakt, men samtidig så frister det ikke heller når man blir fullstendig ignorert når man viser til erfaring de spør etter. Man vet jo ikke engang om de har mottatt søknaden og hva gjør de med informasjonen de sitter på når man tross alt har utlevert livet sitt i en cv som de ikke gang gidder å anerkjenne at de har fått. Anonymkode: 84d13...93c 2
abc123detvardet Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: For min del har jeg sluttet å kjøpe varer og tjenester fra bedrifter jeg har opplevd dette med fordi jeg ikke ønsker å bidra til å betale lønna deres. Buhu, er du 10 år? 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 Ringer du når du har sendt søknader da? Anonymkode: c0d8d...038
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #8 Skrevet 8. februar 2019 8 minutter siden, abc123detvardet said: Buhu, er du 10 år? Er du? Siden du svarer på den måten. Anonymkode: 84d13...93c 5
abc123detvardet Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du? Siden du svarer på den måten. Anonymkode: 84d13...93c Er jævlig barnslig oppførsel av TS 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #10 Skrevet 8. februar 2019 Just now, abc123detvardet said: Er jævlig barnslig oppførsel av TS Barnslig? Anonymkode: 84d13...93c 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #11 Skrevet 8. februar 2019 Jeg skjønner frustrasjonen godt, TS. Har til og med opplevd å komme til intervju uten å få tilbakemelding. Ble lovet svar innen fredag og da jeg ikke hadde hørt noe innen tirsdag uka etter ringte jeg for å høre om prosessen var forsinket av en eller annen grunn. "Neida, stillingen er besatt. Vi har ikke kapasitet til å kontakte alle som ikke fikk jobb." Jaha, ja...🤷♀️ Jeg synes faktisk et firma bør sende en epost med beskjed om at jobben er besatt til samtlige søkere, såpass respekt bør man ha for de som bruker tid og krefter på å skrive søknad, spisse CV osv. Men et MINIMUM må være at man gir de som har vært inne til intervju beskjed. De færreste kaller vel inn så mange til intervju at det er uoverkommelig? Anonymkode: 7026e...d95 5
Pepsimarx Skrevet 9. februar 2019 #12 Skrevet 9. februar 2019 Jeg synes det er veldig dårlig gjort av de som ansetter å ikke sende ut ett svar dersom en ikke får jobben. Er bare å sende ut en identisk mail med kopi til alle som ikke er noe alternativ, krever så lite! Koster dem også mindre enn å få 20 ulike telefoner av folk som vil høre om de er med videre når de ikke er noe alternativ. 4
Bambi1995 Skrevet 11. februar 2019 #13 Skrevet 11. februar 2019 På 8.2.2019 den 20.10, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner frustrasjonen godt, TS. Har til og med opplevd å komme til intervju uten å få tilbakemelding. Ble lovet svar innen fredag og da jeg ikke hadde hørt noe innen tirsdag uka etter ringte jeg for å høre om prosessen var forsinket av en eller annen grunn. "Neida, stillingen er besatt. Vi har ikke kapasitet til å kontakte alle som ikke fikk jobb." Jaha, ja...🤷♀️ Jeg synes faktisk et firma bør sende en epost med beskjed om at jobben er besatt til samtlige søkere, såpass respekt bør man ha for de som bruker tid og krefter på å skrive søknad, spisse CV osv. Men et MINIMUM må være at man gir de som har vært inne til intervju beskjed. De færreste kaller vel inn så mange til intervju at det er uoverkommelig? Anonymkode: 7026e...d95 Det har jeg og opplevd, når jeg søkte på jobb på søstrene grene. Kom på intervju, skulle få svar innen 1 uke. Hørte aldri noe, svarte ikke på mail. Useriøst. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #14 Skrevet 11. februar 2019 Det er ikke vanlig at de svarer de dem ikke vil ha inn på jobbintervju, noen gjør det men jeg har aldri reagert på de som ikke gjør det Anonymkode: d2a79...e11
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #15 Skrevet 19. juni 2019 Hei! Jeg er selv butikksjef og tenker meg at dere er unge folk som snakker slik. Jeg hadde nettopp en ny stilling ledig i butikken min og fikk inn over 600 søknader. Tror dere virkelig at jeg kan eller har tid til å sette meg ned å svare på 600 mailer om at de ikke finn jobben? Vi svarer de som får jobben og slik er det. Ikke tro at vi gjør det med vilje, med dette har vi ikke tid til! Så heller søk på flere jobber og håp på det beste, slik er det i søkeprosessen på deres alder. Det vil dere selv skjønne senere. Anonymkode: 95421...ea2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #16 Skrevet 19. juni 2019 dem har egentlig ikke tid å lese søknaden din, bruker maks 30 sekunder. Dessuten har dem allerede lagt søppelbøtten rett ved siden av. Hvis du vil sjekke om søknaden din har blitt aktuell så må du rett og slett bare ringe dem og spørre om søknaden din havnet i søppelbøtten eller i vurderingshyllen. Det er svært kostbart for enhver bedrift å innlosjere deg inni bedriften. Anonymkode: 681ed...23b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #17 Skrevet 19. juni 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: 600 mailer om at de ikke finn jobben finn=fikk Anonymkode: 681ed...23b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #18 Skrevet 20. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er selv butikksjef og tenker meg at dere er unge folk som snakker slik. Jeg hadde nettopp en ny stilling ledig i butikken min og fikk inn over 600 søknader. Tror dere virkelig at jeg kan eller har tid til å sette meg ned å svare på 600 mailer om at de ikke finn jobben? Vi svarer de som får jobben og slik er det. Ikke tro at vi gjør det med vilje, med dette har vi ikke tid til! Så heller søk på flere jobber og håp på det beste, slik er det i søkeprosessen på deres alder. Det vil dere selv skjønne senere. Anonymkode: 95421...ea2 Sendt ut en standardisert e-post og skjul mottakerlisten da. Det er virkelig ikke så vanskelig og tar ikke mye tid. Du gjør det mye vanskeligere og til et større arbeid enn det trenger å være. Nå søker ikke jeg på slike ufaglærte butikkstillinger, men hvis jeg hadde gjort det hadde det ikke vært noe særlig å ha en arbeidsgiver som ikke utviser et minimum av respekt overfor søkerne til en jobb de selv har lyst ut. Anonymkode: 9b5ba...bc7 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #19 Skrevet 20. juni 2019 Jeg har søkt masse jobber nå, ingen svar fra noen. Fikk gå på ett par intervjuer, ingen svar derfra heller... Dritt lei av dette livet... Anonymkode: de39f...426 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #20 Skrevet 20. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er selv butikksjef og tenker meg at dere er unge folk som snakker slik. Jeg hadde nettopp en ny stilling ledig i butikken min og fikk inn over 600 søknader. Tror dere virkelig at jeg kan eller har tid til å sette meg ned å svare på 600 mailer om at de ikke finn jobben? Vi svarer de som får jobben og slik er det. Ikke tro at vi gjør det med vilje, med dette har vi ikke tid til! Så heller søk på flere jobber og håp på det beste, slik er det i søkeprosessen på deres alder. Det vil dere selv skjønne senere. Anonymkode: 95421...ea2 Nå er det jo flere her som sier at de har vært på intervju og ikke fått noen tilbakemelding. At man ikke får svar på søknader er jo greit. Men å ikke gi tilbakemelding etter intervju er ikke greit. Dere drar vel ikke inn 600 folk på intervju? Anonymkode: 021b6...8e8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå