Gå til innhold

Oppsigelse - hvilken dato gjelder, sendt eller mottatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man sender oppsigelse på mail den 25/02, men den ikke blir åpnet eller registrert hos mottaker før 01/03, fra hvilken dato regnes oppsigelsen fra? 

Anonymkode: 8b2c3...fdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den regnes fra den datoen oppsigelsen er mottatt. 

Anonymkode: ac27e...71a

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si fra den dagen dem er datert/sendt.

Om jeg blir oppsagt og unnlater å hente det rekommanderte brevet på posten, er jeg ikke mindre oppsagt fordet.... 

Anonymkode: 3aae2...299

• Liker 5
Skrevet

Fra den datoen oppsigelsen er sendt. Det er ikke personens skyld om en bedrift/utleier ikke henter ut brev etc på flere dager. 

Anonymkode: 8107a...00e

• Liker 3
Skrevet

Lovdata.no -> arbeidamiljøloven. (+ kontrakt) =  svar.

Anonymkode: 0a8ab...7c9

Skrevet

Fra den er sendt, hilsen en som har jus i studiene 😉

Anonymkode: be5f7...b01

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lovdata.no -> arbeidamiljøloven. (+ kontrakt) =  svar.

Anonymkode: 0a8ab...7c9

Står ingenting om at det gjelder arbeid 

Anonymkode: 8107a...00e

Skrevet

"Ifølge arbeidsmiljølovens bestemmelser skal oppsigelsen skal gjelde fra den første arbeidsdagen i måneden etter at oppsigelsen er gitt. Men dersom du har lengre oppsigelsestid enn den som er angitt i loven kan fristen beregnes fra dato til dato."

Skrevet
21 minutter siden, abc123detvardet skrev:

"Ifølge arbeidsmiljølovens bestemmelser skal oppsigelsen skal gjelde fra den første arbeidsdagen i måneden etter at oppsigelsen er gitt. Men dersom du har lengre oppsigelsestid enn den som er angitt i loven kan fristen beregnes fra dato til dato."

hvordan besvarer dette ts sitt spørsmål?

Anonymkode: 747b7...0c5

Skrevet

Oppsigelsen gjelder fra den er mottatt. Dvs når du har fått den i hende, eller når den ligger i brevboksen/innboksen og du har fått rimelig tid til å hente. Du kan derfor ikke bare unngå oppsigelsen ved å ikke hente rekommandert brev på posten. 

Hvis du fikk e-post med oppsigelsen fredag etter arbeidstid, mener jeg du kan argumentere for at du først mottok den mandag morgen. 

Skrevet

DERFOR skriver jeg (Jeg ønsker å frasi meg stillingen f.o.m (dato) så er det ingen spørsmål. Pluss, daterer når jeg skriver det

Anonymkode: b4d0e...d24

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DERFOR skriver jeg (Jeg ønsker å frasi meg stillingen f.o.m (dato) så er det ingen spørsmål. Pluss, daterer når jeg skriver det

Anonymkode: b4d0e...d24

det hjelper ikke om du ikke leverer den til rett tid.

Anonymkode: 747b7...0c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...