AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Del Skrevet 8. februar 2019 Dersom man sender oppsigelse på mail den 25/02, men den ikke blir åpnet eller registrert hos mottaker før 01/03, fra hvilken dato regnes oppsigelsen fra? Anonymkode: 8b2c3...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Del Skrevet 8. februar 2019 Den regnes fra den datoen oppsigelsen er mottatt. Anonymkode: ac27e...71a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Del Skrevet 8. februar 2019 Jeg vil si fra den dagen dem er datert/sendt. Om jeg blir oppsagt og unnlater å hente det rekommanderte brevet på posten, er jeg ikke mindre oppsagt fordet.... Anonymkode: 3aae2...299 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Del Skrevet 8. februar 2019 Fra den datoen oppsigelsen er sendt. Det er ikke personens skyld om en bedrift/utleier ikke henter ut brev etc på flere dager. Anonymkode: 8107a...00e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Del Skrevet 8. februar 2019 Lovdata.no -> arbeidamiljøloven. (+ kontrakt) = svar. Anonymkode: 0a8ab...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Del Skrevet 8. februar 2019 Fra den er sendt, hilsen en som har jus i studiene 😉 Anonymkode: be5f7...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #7 Del Skrevet 8. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lovdata.no -> arbeidamiljøloven. (+ kontrakt) = svar. Anonymkode: 0a8ab...7c9 Står ingenting om at det gjelder arbeid Anonymkode: 8107a...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 8. februar 2019 #8 Del Skrevet 8. februar 2019 "Ifølge arbeidsmiljølovens bestemmelser skal oppsigelsen skal gjelde fra den første arbeidsdagen i måneden etter at oppsigelsen er gitt. Men dersom du har lengre oppsigelsestid enn den som er angitt i loven kan fristen beregnes fra dato til dato." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #9 Del Skrevet 8. februar 2019 21 minutter siden, abc123detvardet skrev: "Ifølge arbeidsmiljølovens bestemmelser skal oppsigelsen skal gjelde fra den første arbeidsdagen i måneden etter at oppsigelsen er gitt. Men dersom du har lengre oppsigelsestid enn den som er angitt i loven kan fristen beregnes fra dato til dato." hvordan besvarer dette ts sitt spørsmål? Anonymkode: 747b7...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alabaster Skrevet 8. februar 2019 #10 Del Skrevet 8. februar 2019 Oppsigelsen gjelder fra den er mottatt. Dvs når du har fått den i hende, eller når den ligger i brevboksen/innboksen og du har fått rimelig tid til å hente. Du kan derfor ikke bare unngå oppsigelsen ved å ikke hente rekommandert brev på posten. Hvis du fikk e-post med oppsigelsen fredag etter arbeidstid, mener jeg du kan argumentere for at du først mottok den mandag morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #11 Del Skrevet 8. februar 2019 DERFOR skriver jeg (Jeg ønsker å frasi meg stillingen f.o.m (dato) så er det ingen spørsmål. Pluss, daterer når jeg skriver det Anonymkode: b4d0e...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #12 Del Skrevet 8. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: DERFOR skriver jeg (Jeg ønsker å frasi meg stillingen f.o.m (dato) så er det ingen spørsmål. Pluss, daterer når jeg skriver det Anonymkode: b4d0e...d24 det hjelper ikke om du ikke leverer den til rett tid. Anonymkode: 747b7...0c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå